Bf mars 2018 följas åt?
Vi har samma BF datum! :) första barn för mig. Jobbar inom skolkök. Vad jobbar du med? Får man gå 60 dagar innan? Tar man då av föräldrar-dagarna eller? Jag kan ingenting..... Men väldigt tacksam för förklaring o svar!! :)
Vi har samma BF datum! :) första barn för mig. Jobbar inom skolkök. Vad jobbar du med? Får man gå 60 dagar innan? Tar man då av föräldrar-dagarna eller? Jag kan ingenting..... Men väldigt tacksam för förklaring o svar!! :)
Någon som funderat på bärsjal?
Min mamma är helt emot bärsjal med åsikt att det inte kan vara bra för hens rygg. Och att man inte ska ha så mycket närhet, de mår bäst av att få ligga ner, att miljön i magen inte ska återskapas. Hmm... Jag tänker mig att det kan vara skönt på hundpromenader...
Har också funderat lite på bärsele. Minns inte vad den heter, ergo?
Också vårt första barn...
Åh vad tiden går lite segt nu. På onsdag blir det nu träff med läkaren för att diskutera vidare sjukskrivning (har 50% idag). Har fortfarande inte fått beslut om sjukpenning så får nog inte mycket pengar på kontot på fredag :P
Hur går det för er andra?
Ska ni vaccinera er mot influensan? Själv är jag väldigt osäker...
Så fina magar!
Som förstagångspreggo undrar jag om ni har några tips på hur man bäddar vagnen i början av mars? Bor i skåne så det är sällan jättekallt.
Åkpåse? Fårskinn i botten? Annat? Verkar finnas tusen alternativ...
Tacksam för tips!
Vi köpte först åkpåse, men sen hittade jag ekologisk fårskinn på julmarknaden på wapnö (Halmstad). Hade likadan när jag föddes och föddes i juni. Fårskinnet är varmt på vintern och sval på sommaren och ska tydligen ge barnet trygghet så att hen sover bättre. Så vi kommer ha det i liggdelen så länge den används och ha den när hen sover på andra ställen :) så vi delar på åkpåsen och har överdelen som täcke :)
Så när kan man besöka en idrottshall med sitt barn? Tänker på infektionsrisken osv, ljudet löser vi med hörselkåpor men vill gärna ut och se på matcher :)
Ni som har/ tänker köpa åkpåse är det tjocka vinteråkpåse då eller?
Vad skulle du göra när du rår om dig själv?
Gör alla glukosbelastning? Runt vilken vecka i så fall? Jag har inte gjort det under mina andra graviditeter och barnmorskan har inte sagt något om det nu heller.