Inlägg från: Johlit |Visa alla inlägg
  • Johlit

Bf mars 2018 följas åt?

Sofiiakarin skrev 2018-03-21 07:28:42 följande:

Ingen bebbi... BF+5. Trodde aldrig jag skulle bli den som tycker de börjar dra ut på tiden.. 5 dagar är ju inte så lång tid men vill gärna att de sätter igång lite nu! O är så orolig är hinnsvepnibg inte ger ngt resultat..... :(

Va skönt att du har fått sova! Det behöver man verkligen. De kan ju göra fler hinnsvepningar om inte den första hjälper. Jag hoppas verkligen du får din lilla bebis snart :) denna väntan på slutet är ju oliiidlig, och man hinner oroa sig för den lille både 1 och 100 gånger. Men snart har vi de här hos oss :)
  • Johlit
    faglin skrev 2018-03-22 04:19:58 följande:

Nu är han äntligen här! Föddes kl 09:15 den 20 mars, en vecka före bf.

Hoppas ni andra får träffa era sötisar snart!

Stort grattis :)
  • Johlit

Jag har legat inatt med massor av onda förvärkar. Men som befarat har det stannat upp nu på morgonen :/ dock känner jag av en hel del tryck, som jag inte alls har känt av innan. Så man kan ju alltid hoppas att det kan va på g inom närmsta dagarna. Det vore så skönt att få det överstökat känner jag :)

• Johlit
    Sofiiakarin skrev 2018-03-22 09:48:08 följande:

Tror ändå det kan vara på g när man har så.. Att det är början till ngt. Jag testade o massera mina bröstvårtor igår när värkarna kom. Då blev de ännu starkare.. Helt sjukt.. :) haha!

Åh det kanske är det jag ska testa, haha. Jag hoppas verkligen att det är på gång för oss nu. Är det bara vi som inte fått än?
  • Johlit
    Sofiiakarin skrev 2018-03-22 11:51:59 följande:

Haha gör det... Mannen låg o tittade konstigt på mig när jag låg där o stönade samtidigt som jag masserade tuttarna haha! Känns som de flesta fått..

Haha - kan tänka mig :P
  • Johlit

Tidig morgon 23/3 kom vår lilla flicka :) Jag hade oregelbundna värkar från kl 02 natten innan, och det höll på så hela dagen. Framåt kvällen började de bli regelbundna. När vi kom in strax efter 00.00 så var jag öppen 4 cm. Hon hade svårt att komma ner med huvudet och blev stressad så hon bajsade i vattnet. Men tillslut så kom hon ut, kl 04:17, och vi mår bra. 3938 g och 49 cm - och helt fantastisk så klart <3

• Johlit
    Sofiiakarin skrev 2018-03-24 10:12:32 följande:

Åh underbart!! Grattis!! :)

Tack så mycket :)

Det låter ju onekligen som att det händer grejer för dig. Så hoppas att det kommer en bebis nu!

Och så klart för resten av er som väntar också
  • Johlit
    Linkaa skrev 2018-03-25 15:25:24 följande:

Alltså ni som fått era små, hur har ni det med hormonerna nu efter förlossningen? Vi fick den 14e och efter 4 dagar kom den här berömda baby bluesen.. och den ha än inte velat ge med sig utan det är hemskt mycket tårar och ångest.. nån som känt av nån depp eller är det bara jag som inte är i någon mysig bebis bubbla som alla pratar om? :(

Har inte kommit dit än, men det är ju väldigt vanligt. Det som du ska vara uppmärksam på är ju om det inte ger med sig om några dagar. Du kan alltid ta kontakt med bvc, de ska ha bra koll på det där. Sköt om dig <3
  • Johlit
    Sofiiakarin skrev 2018-03-25 15:49:56 följande:

Jaa.. Bf+9 idag... Ligger med värkar som kommer o går.. Nu har de kommit lite tätare. Men jag ba ligger o tar emot o är inte övertygad om att de är på g... Jobbigt detta är.. :/ latensfas sen fredagskväll... Om de nu är latensfas haha..

Hoppas du får ngt svar från ngn som vet. Typ alla mina kompisar har upplevt allt de du säger.. Men bara för de är vanligt betyder ju inte de att de känns bättre. De bästa är nog bara att acceptera att din kropp är i obalans nu o tvinga inte dig att känna på ett speciellt sätt när de inte är så. Det kommer säkert bli bra.. De är jag säker på. Du är stark! <3 ta den tid du behöver.

Hur går det för dig??

Och ni andra - kämpa :) jag vet ju att frustrationen växer för varje dag, men det är nära nu
  • Johlit
    Sofiiakarin skrev 2018-03-26 21:54:39 följande:

Jodå. Sömnen har vart åt h*lvetet rent ut sagt i helgen. Så har fått bli inlagd jag och mannen. Så får morfin o sova på o de har undersökt mig. Slemproppen har ju gått o jag var öppen 3cm imorse o livmodertappen är på g.. O imorgon är de eventuell hjälp på traven. Ballongen om ni vet... Jag klarar inte mer.. Min latensfas är otroligt seg o smärtsam så läkaren da att de självklart hjälper mig nu om jah ville då jag kämpat så länge... Jag är så jäkla lycklig att jag får hjälp. O alla är så fina här.. De gör de till en fin upplevelse.. O min man var o köpte jordgubbar o massa gott så nu ligger vi på vårt fina rum o kollar film o försöker bara vara glada o lugna..

De sista jag ville vara igångsättning men jag får lära mig att vara öppen o ibland blir de inte som man tänkt dig.. Detta är de bästa för mitt psyke.. <3

Skönt att du blir väl omhändertagen, det är så viktigt. Det blir ju tyvärr sällan som har tänkt, det blev det inte för mig heller. Men när bebis är ute så har du tagit dig igenom ett riktigt maraton! Lycka till nu <3
Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?