Bf mars 2018 följas åt?
Jag har precis varit hos min barnmorska och konstaterat att våran bebis som väntat fortfarande ligger i säte, är i v 36. Enligt henne är det minimal chans att han ska vända på sig. Valen jag ev har då (ska in på ett till samtal närmare) är att föda honom i säte, eller planlagt kejsarsnitt. Jag mår så dåligt över det här! Det var ju inte såhär jag hade tänkt mig min förlossning.. (jag vet att det inte går att styra men ändå..). Tror inte jag vågar föda i säte iom större risker för syrebrist, och en väninnas barn fick en CP skada pga just det. Samtidigt känns det som jag blir ?snuvad? på förlossningen om jag väljer kejsarsnitt. Detta är mitt första barn.
Har era barn vänt sig, vilken vecka? Någon som har erfarenhet av sätesförlossning eller kejsarsnitt??
Förstår att det måste kännas jobbigt då förlossningen inte blir som man tänkt sig, det är mitt första barn också så har ingen egen erfarenhet av kejsarsnitt, men har flera vänner som av olika anledningar blivit tvungna att snittas med sitt första barn. Det enda de ha sagt är att det blir ju jobbigt när det inte blir som man tänkt sig men att de alla dagar i veckan väljer kejsarsnitt än att något ska hända barnet eller dem själva och att när bebisen väl ha kommit ut så ha det varit så har det varit så mycket annat fantastiskt att tänka på att det inte gjorde dem nått att det blev kejsarsnitt :)