Inlägg från: Linkaa |Visa alla inlägg
  • Linkaa

Bf mars 2018 följas åt?

efterfest skrev 2018-01-30 11:49:52 följande:

Jag har precis varit hos min barnmorska och konstaterat att våran bebis som väntat fortfarande ligger i säte, är i v 36. Enligt henne är det minimal chans att han ska vända på sig. Valen jag ev har då (ska in på ett till samtal närmare) är att föda honom i säte, eller planlagt kejsarsnitt. Jag mår så dåligt över det här! Det var ju inte såhär jag hade tänkt mig min förlossning.. (jag vet att det inte går att styra men ändå..). Tror inte jag vågar föda i säte iom större risker för syrebrist, och en väninnas barn fick en CP skada pga just det. Samtidigt känns det som jag blir ?snuvad? på förlossningen om jag väljer kejsarsnitt. Detta är mitt första barn.

Har era barn vänt sig, vilken vecka? Någon som har erfarenhet av sätesförlossning eller kejsarsnitt??

Min hade vänt sig sist jag va till bm så bebis vände sig i vecka 31 skulle jag gissa.

Förstår att det måste kännas jobbigt då förlossningen inte blir som man tänkt sig, det är mitt första barn också så har ingen egen erfarenhet av kejsarsnitt, men har flera vänner som av olika anledningar blivit tvungna att snittas med sitt första barn. Det enda de ha sagt är att det blir ju jobbigt när det inte blir som man tänkt sig men att de alla dagar i veckan väljer kejsarsnitt än att något ska hända barnet eller dem själva och att när bebisen väl ha kommit ut så ha det varit så har det varit så mycket annat fantastiskt att tänka på att det inte gjorde dem nått att det blev kejsarsnitt :)
  • Linkaa
    efterfest skrev 2018-01-30 19:36:44 följande:

Tack för alla svar på mitt inlägg. Jag har mycket att tänka på och tänker inte bestämma mig förren jag har pratat ordentligt med läkare på förlossningen, ska få en tid dit. På det här sjukhuset har dom erfarenhet av sätesförlossningar men det skrämmer mig ändå. Får se vad jag gör som sagt, och kryssar fingrarna på att ett mirakel händer och att han vänder sig själv...

Ska hålla tummarna för dig och det blir nog jättebra att få träffa läkarna som vet och kan ge bra råd sen helt enkelt gå efter vad du själv tycker känns bäst :)
  • Linkaa
    Johlit skrev 2018-02-02 13:12:37 följande:

Magen växer så det knakar. Den sticker ju ut en del och när jag bakade i julas så var den minst sagt i vägen. Lyckades bränna mig på en kastrull och fick ett stort fult brännsår mitt på magen :/ Som tur är så har det läkt fint. Utöver det så är jag extremt trött just nu - någon mer som är??

Jag är också extremt trött, sover bort dagarna och sover hemskt dåligt på nätterna, känns som man blir mer och mer sliten varje dag.. men idag är det 40 dagar kvar till bf så försöker tänka att det ska gå fort och att man snart ska få träffa den lille där inne!

Någon här som ha beställt en Emmaljunga vagn? Våran vagn skulle levereras nu i veckan men börjar bli orolig då vi bytte färg efter att vi beställde vagnen att den ska komma sent.. nån som beställt och fått sin vagn i tid? :)
  • Linkaa
    KarinIngrid skrev 2018-02-07 08:53:45 följande:

Oj så mycket sammandragningar jag haft i natt!! Inte kunnat sova många minuter!!

V 37. Tänk om det är på gång att starta nu!

Fast har hört att man kan ha mycket sammandragningar flera veckor i förväg också. Men detta var verkligen intensivt!

Jag har också haft mycket sammandragningar nattetid, är nog upp ca 1 gång i timmen och behövt upp och kissa pga trycket av sammandragningen.. men jag är bara i vecka 35, snart 36 så jag tror nog jag har en bit kvar:) men nu har man verkligen börjat längta enormt mycket tills man får ha bebis mys och se vem som bor där inne :)
  • Linkaa
    Sara2017 skrev 2018-02-08 10:25:58 följande:

Bara så där lite onödigt...

Vi hade babyshower för en kompis som födde i höstas. Jag har själv hoppats på att någon skulle överraska mig med babyshower. Men det lär inte bli :( jag sörjer det, men ändå inte...

Här har du en som har det likadant, har varit med på en massa babyshowers för vänner men verkar inte som om det blir någon till en själv.. men det återstår väl att se ifall man blir överraskad längre fram men jag skulle inte tro det och nu börjar det bli lite kort om tid :) men vet inte om man ska vara ledsen eller lättad om det inte blir någon :)
  • Linkaa
    Sofiiakarin skrev 2018-02-08 14:12:33 följande:

Ni som har sammandragningar... Vilken vecka är ni i?

Jag har haft onda sammandragningar inatt, eller vad ska man säga känns som en sammandragning med mensvärk och svårt att sova då för det tar ont, jag är i vecka 35:)
  • Linkaa
    Krusbärskompott skrev 2018-02-08 18:18:48 följande:

Tjatade till mig ett tillväxtUL utan någon direkt medicinsk indikation. Var på det idag och det var ju en jävla tur eftersom ungskrället ligger på fel håll.

Blä!!!

Vändningsförsök imorgon.

Nej men va tråkigt! Men tur du fick gå på ett ul och kolla :) min bm va ju så helt hundra säker att min bebis vänt sug förrförra gången jag va till henne men nu förra gången blev hon osäker, så får väl se vad hon säger nästa gång om det kanske blir ul för att kolla helt säkert..

Lycka till imorgon ska hålla tummarna för dig!
  • Linkaa
    Sara2017 skrev 2018-02-08 17:47:10 följande:

Precis, känns lite tajt med tid...

Nej, vet inte heller om man ska vara lättad eller ledsen? Det är så konstigt läge... men man blir ju ändå lite besviken...

Jo besviken känner man sig ju men samtidigt så hade jag nog nånstans inte räknat med att få någon men trist känns det hade varit hemskt roligt att få träffas och fira lite att man ska bli mamma:)
  • Linkaa
    Sofiiakarin skrev 2018-02-15 16:19:14 följande:

Jag går in i vecka 37 på lördag. Har sådana onda förvärkar/sammandragningar... Molvärk o ilar osv...... Hur länge hade ni ont innan förlossning ni som gjort detta innan.? Drar mig för o ringa Förlossningen då jag alltid är sådan o vet att man kan ha såhär fler veckor..

Ngn som fått barn innan eller har samma?

Jag går också in i vecka 37 på lördag och jag ha samma som dig med förvärkar, jag som hela tiden ha varit så lugn inför förlossningen har nu börjat bli lite nervös och börjat fundera mer på smärtan.. ska till bm imorgon så då få vi se hur bebis ligger om den ha fixerat sig eller inte :) nu börjar man känna sig väldigt less och trött och slut så jag hoppas att bebis väljer att titta ut tidigare!
  • Linkaa
    Sofiiakarin skrev 2018-02-15 18:07:01 följande:

Jaaaa.. Min bebis har fixerat sig! Jag är också extremt trött... O har molande värk... Ska man låta bli o ringa? Ska de kännas såhär.. Åh jag blir så galen på att inte veta?! Haha!

Jaa alltså det är verkligen spännande när det är något man aldrig varit med om förut och man går och funderar hela tiden på hur det ska kännas och hur det ska starta.. men jag utgår då från att förvärkarna kan hålla på några veckor och fortsätta att ta ont och skulle det ta för ont så får man ringa och rådfråga :)
Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?