Inlägg från: Linkaa |Visa alla inlägg
  • Linkaa

Bf mars 2018 följas åt?

Sara2017 skrev 2018-02-16 19:26:10 följande:

Så... förlossningsbrev... vad har ni skrivit? Om ni inte vill berätta exakt vad, så inom vilket ämne? Vad behöver man ta upp? Jag har smärtlindring, att jag inte vill ha manlig personal, vad jag är rädd för och hur jag tänker mig med ställningar. Här är det tydligen standard att föda på sidan så känns inte att jag har så mycket att komma med på ställningar...

Var hos bm idag och där jag bor skriver man inget eget brev utan bm skriver in nånstans i journalen och sen ser de på förlossningen det och det enda vi skrev in är att min sambo inte riktigt gillar att vistas på sjukhus som en bra att veta och att jag i det längsta inte vill ha ryggbedövning ( ligger ja och skriker efter den ska de ge mig den men helst peppa mig att inte ta den ) annars så kom jag inte på något mer önskemål, har ju inte gjort det förr så jag vill bara ta det som det kommer :)
  • Linkaa
    Sara2017 skrev 2018-02-19 13:43:31 följande:

180218 föddes en liten flicka :) 50 cm och 2846 gram? hon skulle egentligen kommit 5 mars :)

Stort grattis! :)
  • Linkaa
    efterfest skrev 2018-02-19 14:38:52 följande:

Uppdatering från mig :) Vi var iväg för att kontrollera sätet hos bebisen, och yes han sitter fortfarande upp. Är i v 39. Dom frågade om vi tänkt på att föda i säte eller hellre snitt, och vi valde snitt. Helt ok enligt dom! De skulle ringa upp mig under veckan med en tid. Känns så sjukt!! Snart är han här.. :)

Så härligt, förstår att det måste kännas sjukt med att få ett datum och en tid men så himla roligt att ni snart får träffa eran bebis! :)
  • Linkaa

14 dagar till bf, men jag håller mina tummar och tår att bebis vill komma tidigare! Sover jätte dåligt och bebis var enligt BM igår fixerad och ligger och trycker ner mot bäckenbenet och hon tyckte inte alls att det va konstigt att jag hade svårt att gå och typ kroniskt ont av trycket men det va skönt att höra BM säga att bebis var startklar och att nu var den färdig bakad och redo att komma vilken dag som helst :) nu är det våran månad och snart får vi träffa våra småttingar! :)

• Linkaa

Vecka 40 idag, va in på förlossningen i veckan då de misstänkte att jag läckte fostervatten.. sitter då där och gör en kurva och bebis hjärtljud låg stadigt på 135 och plötsligt börjar hjärtljuden gå ner och hamnade nere på 50(!)... det kommer inrusandes 4 barnmorskor som vill jag ska snurra från sida till sida och jag fattar ingenting och blir jätte rädd.. då börjar hjärtljuden gå upp igen och det visade sig att bebis helt enkelt tog tag i navelsträngen och klämde ihop den så det kvävde sig själv... fick sen en grundlig undersökning och fick även komma in dagen efter och göra en ny kurva och allt såg jättebra ut :) och det va inte fostervatten utan från en dag till en annan så är det tydligen extremt mycket vattniga flytningar (ursäkta äcklig info) men det är tydligen vanligt när det börjar närma sig enligt bm:) nu vill man bara att den här bebisen ska komma ut så man slipper all oro och krämpor!

• Linkaa
    Sofiiakarin skrev 2018-03-10 16:08:45 följande:

Också vecka 40 idag! :D guh va läskigt!! Känner du av ngt mer??

Jo vi har väl bf samma dag? Den 16e? :D jo det va riktigt läskigt och speciellt när man ligger där med grejerna på magen och ser hjärtljuden gå ner sådär.. men tydligen så gör nog bebisarna sådär med jämna mellanrum utan att man vet det men när man sitter och ser det så är det väldigt läskigt!

Nä, vaknar typ 1 gång i timmen på nätterna med sammandragningar och de här väldigt irriterande flytningarna som bara tvär kom! Sen är det konstant tryck nedåt men inget som tyder på att det är jättenära men jag håller mina tummar och tår att bebis vill komma snarast! :) du då? Några känningar?:)
  • Linkaa
    änglarsmå skrev 2018-03-10 16:30:26 följande:

Hjälp.... usch vad jobbigt för dig. Vilken psykisk terror detta är.... är 40 + 3 så vill att det drar igång här med tänkte promenad men är ju isgata ute och somnat 3:30 i natt pga tankar i huvudet så blir liggläge idag också.....

Det va riktigt läskigt men efter ultraljud och ordentlig undersökning och ny kurva som såg bra ut så känns det helt okej nu men vill bara att detta ska vara över så man får träffa sin bebis :)

Ja alltså denna oro är inte alls kul :(
  • Linkaa
    Sofiiakarin skrev 2018-03-13 10:10:20 följande:

Hur mår ni? Jag mår såååå konstigt.. Mår illa. Igår var jag på toa säkert 4 ggr (sorry för info) var inte dålig i magen men lixom... Magen tömde ordentligt..

Idag på morgonen var jag också.. O kom återigen ordentligt. Jag är så trött idag så jag bara ligger här o orkar knappt titta på tv. Ingen aptit... Mår illa. Halsbränna som jag inte haft på veckor. O känner mig typ sjuk.. Orkar inte ens duscha.

Undra vad detta betyder. Min mamma tror att de är på g.. Men jag orkar inte spekulera.

Jag är inte heller på topp, fick ögonflimmer igår och blev jätte yr och sen världens migränanfall... har fortfarande ont i huvudet idag och känner mig överkörd.. va så nära att ringa förlossningen och rådfråga igår då en kompis till mig fick precis samma migrän och det visade sig vara svår havandeskapsförgiftning men jag har en blodtrycksmätare hemma och prövade igår och blodtrycket va bra så jag tror nog det ska vara lugnt men börjar vara sååå less nu speciellt när man inte alls får må bra :(
  • Linkaa
    Sofiiakarin skrev 2018-03-13 10:29:05 följande:

Usch då... :( känns jobbigt att må såhär nu. Vill njuta de sista... O känna mig pigg! Du får vila om de är möjligt.. Känns som min kropp typ förbereder sig. Men samtidigt vill jag inte analysera varenda liten detalj o tro att de är på g.... Men på ngt sätt känns de så. Vi får se.

Jo man vill ju verkligen njuta nu men det är ju bara att bita ihop snart ska dom ju dyka upp alla mars bebisarna :) men spännande om det känns som det närmar sig för dig håller tummarna att du känner rätt :)
  • Linkaa
    Vargen070918 skrev 2018-03-13 13:40:16 följande:

Nu vågar jag nog hoppas!!!

BF+12 och oregelbundna starka värkar sen i natt. Nu blödning vid toabesök. Håll tummarna!!!

Åhh va spännande håller tummarna för dig!:)
Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?