• leha87

Oss med BIM 20-30 JULI

Hej. Hoppar in här med:)

30 år, försöker bli gravid med barn nr 2. Förväntad äl 7/7 och BIM 22/7 precis som du Cheerful. Har clearblues äl teststickor kvar sen förra gången så blir till att testa nästa vecka :)

• leha87

Har också ägglossning fre enl appen. Nu är det ju så att jag ligger hemma med halsfluss och fortfarande feber.. kunde inte ha kommit lägligare :( vi får väll bara köra på ändå haha

• leha87
    LovisaTilda skrev 2017-07-07 21:01:44 följande:

Äl +12 idag och beräknad äl imorn enligt app. Har testat med digitalt äl-test de två senaste månaderna. Kände att jag skippar det denna gången så kanske stressen och pressen minskar. Appen har haft rätt tidigare månader. Men så kunde jag inte hålla mig, så testade ikväll och testet var negativt. Inte ens en blinkande gubbe, alltså inte ens en stegring på G. Märkligt tycker jag då jag haft blinkande gubbe 3-4 dagar innan äl tidigare så lite snopet är det allt. Så nu är frågan om jag reda haft äl, om den kommer senare än tänkt eller om den helt enkelt uteblir denna månad. Kroppen är märklig ibland.

Samma här typ, beräknad äl idag 7/7, började testa med äl-stickor typ i onsdags och fortfarande ingenting. Håller tummarna att det ska bli något över helgen. Men man blir allt frustrerad.
  • leha87
    LovisaTilda skrev 2017-07-07 23:35:46 följande:

Jag har bara två stickor kvar. Får väl kolla imorn kväll igen. Äl kommer säkert mitt i veckan när jag är bortrest :( så typiskt när appen stämt de andra gångerna.

Hoppas då att det är den Stickan som visar pos, håller tummarna. Jag har 4 stickor kvar så ska testa över helgen. Lycka till ikväll :)
  • leha87
    babyspenat skrev 2017-07-10 18:07:59 följande:

Ni som varit gravida innan, när började graviditetssymptomen? Jag funderar på varför jag har ont i mina bröst redan nu och sen typ en vecka tillbaka. Brukar aldrig vara så. Eller så är det att min hjärna tänker att kroppen är gravid och så reagerar kroppen därefter, haha. Vågar knappt tro något i alla fall.

I vanliga fall får jag ont i brösten en vecka innan mens. I denna cykeln är det i så fall på fredag.

Jag kände av att jag var gravid innan jag testade positivt, alltså innan BIM men jag minns inte exakt när det var i förhållande till äl. Otroligt ömma bröst, så fort man kom åt dom så ville jag gråta typ. Brukade aldrig vara så vid mens. Kände dessutom att det hände saker i tjejmagen som är svårare att förklara. Men tror absolut att alla känner olika, och det finns också de som inte känner något alls. Får se hur det blir andra gången :)
  • leha87
    babyspenat skrev 2017-07-10 21:28:00 följande:

Kommer du ihåg när du testade i förhållande till bim? :) stort lycka till den här gången :) ska bli kul att följa alla i den här tråden, håller tummarna!

Det var 4 år sedan så minns inte exakt men runt 2-3 dagar innan om jag minns rätt. Tack detsamma :) längtar så efter ett syskon nu, man är verkligen otålig haha
  • leha87
    babyspenat skrev 2017-07-11 12:24:29 följande:

Var det ett early-test du använde då? :) åh! Hoppas! Är också otålig, får försöka hålla ut ;)

Nä det var det inte, digitalt med veckoindikator :)
Svar på tråden Oss med BIM 20-30 JULI