• Milou3

Oss med BIM 20-30 JULI

Chimsi skrev 2017-07-09 22:03:13 följande:

Hej!

Så kul följa er. 30år, mamma till en dotter på sju år. Haft två missfall sista 6 månaderna och hoppas få gå hela vägen snart. ÄL 3 juli och BIM 17/7 (tror jag, dålig koll). Längtar efter att testa.. alltid skönt få ett svar...

Läkaren rekommenderade vitaminer pga tidigare missfall. Glad som har semester nu och kan låta kroppen vila under försöksprocessen. Hur tidigt efter ÄL brukar ni testa?

Lycka tillallihop! ??

Jag är ju lite av en testoman så brukar tjuvstarta redan äl+8, även om jag vet att det är extremt få som ens kan ana ett plus så tidigt - och den mest kritiska perioden för embryot är innan bim. Men så funkar jag. Och sen blir det 1 test om dagen fram till typ mensen kommer. Eller plusset. Har som dig också haft 2 tidiga mf senaste 7 månaderna :(
  • Milou3
    babyspenat skrev 2017-07-10 18:07:59 följande:

Ni som varit gravida innan, när började graviditetssymptomen? Jag funderar på varför jag har ont i mina bröst redan nu och sen typ en vecka tillbaka. Brukar aldrig vara så. Eller så är det att min hjärna tänker att kroppen är gravid och så reagerar kroppen därefter, haha. Vågar knappt tro något i alla fall.

I vanliga fall får jag ont i brösten en vecka innan mens. I denna cykeln är det i så fall på fredag.

Efter 10 graviditeter så tror man sig vara expert på sina symptom. Men så är det inte. Alla är olika och varje graviditet är den andra olik. Sist nu i juni ( fick tidigt mf) hade jag inga symptom alls förrän 2 dagar innan BIM.

De flesta andra graviditeter har jag märkt av pga halsbränna, svag åksjukekänsla/illamående samt ömma bröstvårtor.
  • Milou3
    Chimsi skrev 2017-07-11 20:48:19 följande:

Attans också.. :(

Ljust ljust blod imorse.. BIM -6

Öm nere i magen.. antar att det är kört. Två missfall sedan december. Dottern som är sju blev på första försöket, så detta testande är nytt för mig och vet inte riktigt vad jag ska känna eller tänka... men det börjar bli jobbigt nu

Låter mer som en nidis än mens! Eller brukar du få spottings så många dagar innan BIM?
  • Milou3
    Chimsi skrev 2017-07-11 22:07:06 följande:

Aldrig hänt tidigare - är det vanligt?

Nä det är väl inte jättevanligt men det händer. Läser om rätt många som får nidblödning när ägget fäster. Oftast runt 4-7 dagar innan bim. Testa ett gravtest om 2-3 dagar om du inte blöder mer :)
  • Milou3
    SaraochLion skrev 2017-07-15 13:35:27 följande:

Vad jag förstått så är det 2dagar innan, samma dag och 2 dagar efter? Kanske är fel, men det är vad jag hört :)

Ägget lever Max 24h efter ägglossning så 1 dag efter äl är nog gränsen för befruktning. Sägs det.

Däremot kan bra spermier leva upp mot 5 dagar i slidan/livmodern.
  • Milou3
    LovisaTilda skrev 2017-07-19 07:55:17 följande:

BIM -4

Vaknade inatt av att jag var sjukt kissenödig. Sprang på toa och när jag var klar kändes det fortfarande som att jag skulle kissa ner mig. Fick rosa på pappret när jag torkade mig. Skit tänkte jag, urinvägsinfektion. Låg och kände mig sådär sjukt kissenödig i en timme innan det släppte, men nu på morgonen känns det bättre. Har ändå ringt vc. Kissade i ett glas för att kolla färgen på urinen och passade på att ta ett test.

Hur vanligt är det med spökstreck på testlagrets stickor? För här ser jag definitivt ett streck utan att anstränga ögat. Får dock ingen bra bild :O

Vad säger ni?

Testet är positivt iaf! :) grattis, hoppas det ökar fint!
  • Milou3
    LovisaTilda skrev 2017-07-19 08:02:24 följande:

Omg :O trodde inte det skulle bli nåt denna månaden då vi bara hann ha sex 2-3 dagar före äl. Strecket är svagt rosa i verkligheten, och det blir det väl ingen om det är spök? Och inte kan väl en eventuell urinvägsinfektion påverka testet? :S

Nej du kan vara lugn! Det är positivt! Men de rosa du fick på pappret, var det flytningar eller från kisset? Och har det kommit mer?
  • Milou3
    LovisaTilda skrev 2017-07-19 08:40:28 följande:

Det var ju mitt i natten men jag tror det var kisset. Pappret blev liksom blött rosafärgat. Det har inte kommit mer, men färgen på morgonens urin tyder på blod i urinet. jag har fått tid till vc 10.30. Kanske kan de ta ett grav-test samtidigt? ;)

Sist jag var gravid fick jag urininfektion! Fast inget blod i urinet. Du är garanterat gravid :)
  • Milou3
    LovisaTilda skrev 2017-07-19 09:37:27 följande:

Haha! Åh, måtte det gå vägen då. Hur går det för dig? När har du BIM?

Har BIM i dag men är inte gravid. Känner att mensen är på g tyvärr. Men nästa äl är redan om 12 dagar så ska börja ladda om och börja ett lite hälsosammare liv efter helgen! Mer motion, mindre smågodis, färre glas rosé och sluta röka helt!
  • Milou3
    LovisaTilda skrev 2017-07-19 10:32:34 följande:

Hejja dig!! Jag hade tänkt göra detsamma (förutom rökningen då jag inte röker). Vinet blir ju automatiskt, men godisintag och motion ska bättras!!

Är på vc nu, de har tagit ett grav-test. Får snart svar...

Men du är ju gravid ju :) ändå spännande att höra deras svar. Men frågan är om inte deras test mäter från en högre hcg?
  • Milou3
    Iris88 skrev 2017-07-19 14:57:09 följande:

Åh, fick iväg svaret innan jag ens hann skriva :P

Haha japp, det är en lång väntan. Humöret har varit kaos och så har jag som små stickningar i tjejmagen. Men det som är märkligast är alla finnar. Jag har nästan aldrig finnar och nu är hela hakan full. Det kan kanske förklaras med att de renoverar ventilationen på jobbet och att det blivit konstigt i ansiktet iofs.

Molvärken som du beskriver är ju lurig. Den får jag innan mens. Men har hört många som har den vid graviditet med. Känns det olika på något sätt? Mycket man inte vet när det är första gången! (-:

Ja jag tycker värken känns lite olika. Varit gravid 10 ggr nu så känner verkligen igen graviditetsmolvärken som känns mer bred och mer en utdragande känsla. Inte så centrerad som mensmolvärk. Inför mens kan jag iaf även känna hur det drar lite i livmodertappen. Det har jag aldrig känt innan BIM när jag varit gravid.
  • Milou3
    Sere skrev 2017-07-19 17:15:48 följande:

Iris88 och Milou3:

Tack för era svar! Verkar som att det finns en hel del olika symptom man kan få om man läser på. Ang min värk i magen -mensvärk brukar komma senare för mig, och den brukar vara kraftigare, mer huggande och kommer precis före mens eller samma dag. Håller i sig Max 3 dar. Det jag känner nu är en mycket dovare värk som hållt i sig sen bara några dar efter ÄL.

Hur känner man att det "drar i livmodertappen"? Är det inte svårt att lokalisera? Så imponerad över att många här verkar känna sin kropp så bra!

Jag känner det väldigt tydligt timmarna innan mens. Kanske beror på att jag redan fött två barn? Men tänk dig känslan att du har en tyngd i livmodertappen typ.

Är säkert olika för alla. Eller så har jag nåt fel eller nyomvända eller nåt. Inväntar fortfarande den dragande känslan men graviditetstesterna visar blankt :(
  • Milou3
    Entusiastisk skrev 2017-07-22 09:29:23 följande:

Inväntade mensen som skulle kommer senast idag(har pendlat mellan 27-31 dagars cykel) men tänkte att jag lika gärna kunde ta ett graviditetstest då jag fick med det i ett paket jag köpte med ägglossningstest..

Vi fick bara till en enda gång kring äl denna månaden medan vi förra månaden hade sex var och varannan dag likaså månaden innan det. Jag testade tidigt 7-8 dagar och 9-10 dagar efter ber. äl. Dessa visade negativt och därmed inväntade jag bara mensen...

så fort jag testat idag och jag lagt stickan visade det starkt positivt :O:O:O

Jag började stortjuta och sprang in till min sambo och pussade på honom och berättade för honom att "vet du va? Du ska bli pappa"

Vi är så lyckliga att vi knappt vågar tro det..

De första 2 månaderna blev jag väldigt deppig varje gång mensen kom men denna månaden bestämde jag mig för att det fick ta den tid den tog och att vår tur kom... men jag trodde aldrig i mina vildaste fantasier att det skulle gå såhär fort :O

Ni som kämpar och känner er förtvivlade, det kommer bli er tur, detta trodde jag aldrig och dessutom på ett försök när vi varit så "duktiga" varje månad med sex så ofta..

Stötta varandra<3 Ni kommer fixa det! Min sambo stöttade mig hela tiden och sa att fast att vi prickar exakt rätt så är det fortfarande 1 på 3 så det kommer snart bli vår tur...

Stor kram till er som inte plussar denna månaden, nästa månad är det er tur <3 Hoppas vi ses i någon gravidtråd<3

Stort grattis! :)
  • Milou3
    Sere skrev 2017-07-23 13:04:58 följande:

Nu kom det blod här, tidigt då BIM är på tisdag. Så.jävla.knäckt.

Sedan jag fick missfall i vecka tio i mars har barnlängtan bara blivit större och kampen mer desperat. varje månad när mensen kommer är en sorg. Känns som att jag snart kommer gå in i en depression om jag inte blir gravid. Men gissar att det är samma för många av er andra. Har totalt försökt i 11 månader.

Beklagar blodet :( vet hur pissigt det känns!

Har också försökt totalt i 11 månader snart. 2 mf +2 kemiska. Hoppas på bättre lycka nu i augusti!
  • Milou3
    Gravidönskan2017 skrev 2017-07-23 14:12:07 följande:

Då kom mensen idag ;( så jävla jobbigt. Grattis till er alla andra som plussat.

Själv ska man äta choklad, titta på serier, ha ångest och förbereda sig inför nästa månad. Kommer det att bli en ny tråd för alla som tänker göra ett nytt försök nästa månad?

Rent procentuellt, hur många plussade i denna tråd?
  • Milou3
    Mudcakemonster skrev 2017-07-23 15:49:13 följande:

Har min bim den 30:de, så hoppas ännu på att höja procenten. Ska vi göra en lista på hur det gick?

Ja vänta in sista bim-datumet och gör gärna en lista :) jag hade bim 20:e men fick punktligt mens då.
  • Milou3
    Qem skrev 2017-07-27 10:37:58 följande:

Herregud!! Trodde verkligen inte att jag skulle få positivt på stickan idag, men där kom två streck! Vart tvungen att kolla med digitalt också för säkerhets skull, och där står det ju svart på vitt! Kan inte fatta att jag ska få ett barn till!

Grattis! Varför trodde du inte det?
Svar på tråden Oss med BIM 20-30 JULI