• oONinniOo

Oss med BIM 20-30 JULI

Hejsan, här hoppar jag in!

Jag är 29 år och vi har försökt med nr 2 sen i januari. Har tempat sen start (Fertility Friend) och nu blir förstå försöket med monitor, om den hinner komma innan fredag. ÄL runt 10-11 och BIM allt mellan 23-26 beroende på hur lång min lutealfas bestämmer sig för att vara nu. Sonen tog nästan 1.5 år innan han blev till.

Om inget hänt under sommaren så kommer jag ta kontakt med KK för att få kolla upp livmoder+äggstockar. Spiralen var nämligen svår att få ur då den hade börjat växa fast lite. Plus att under tiden den satt i så hade jag återkommande problem med äggstockscystor. Så då vill jag kolla att allt ser ok ut.

Försöker med syskon sen januari -17
  • oONinniOo

Hade hoppats prova att använda monitor denna cykel, men den hann inte komma i rätt tid. Köpte den begagnat så.. Så den här gången blir det digitala ÄL-test för första gången. Är leds på att tyda streck, speciellt eftersom jag också brukar ha så kort stegring att jag lätt missar den. Just nu är jag dock bara på dag 5, så jag väntar på att mina spottings ska försvinna.

• oONinniOo

Inväntar ÄL troligen till helgen. Började få ÄL-flytningar redan i tisdags och molvärk. Beställde digitala ÄL-test som jag tänkte jag skulle kunna använda nu när monitorn kom för sent, men självklart hann de inte komma innan vi åkte iväg. Så de ligger hemma och väntar på mig tills på lördag, som då är dag 13. Beroende på om ÄL kommer tidigt eller lite senare, så kan det bli positivt på en gång. Vi har och kan i alla fall pricka in det när vi vill. Fördelen med semester. Cool

• oONinniOo

Jisses vilken molvärk jag har. Hela kroppen skriker ägglossning! Så jag vet vad som sker när sonen somnat.

• oONinniOo
    oONinniOo skrev 2017-07-08 19:10:39 följande:

Jisses vilken molvärk jag har. Hela kroppen skriker ägglossning! Så jag vet vad som sker när sonen somnat.

Det var den här bilden jag skulle lägga in.

• oONinniOo
    babyspenat skrev 2017-07-10 18:07:59 följande:

Ni som varit gravida innan, när började graviditetssymptomen? Jag funderar på varför jag har ont i mina bröst redan nu och sen typ en vecka tillbaka. Brukar aldrig vara så. Eller så är det att min hjärna tänker att kroppen är gravid och så reagerar kroppen därefter, haha. Vågar knappt tro något i alla fall.

I vanliga fall får jag ont i brösten en vecka innan mens. I denna cykeln är det i så fall på fredag.

Med sonen kom symptomen först efter BIM. Men alla är olika på den punkten. Vissa kommer symptomen senare för, vissa känner redan ett par dagar efter ÄL. Glad
  • oONinniOo

ÄL+3/4 och brösten ömmar mer och mer. Har aldrig ömma bröst såhär tidigt. Men verkar ha blivit en rejäl ägglossning också, så kan ju vara därför. Tempen fortsätter gå uppåt, så får se hur denna kurvan kommer se ut sen.

• oONinniOo
    PuLoha skrev 2017-07-11 19:46:28 följande:

Spännande!

När har du bim?

Om min lutealfas ändrats till så som den var innan, så 22:a, annars redan den 20:e.
  • oONinniOo
    babyspenat skrev 2017-07-11 22:46:11 följande:

Spännande! Känner samma med brösten. Får se hur allt ter sig de närmaste dagarna. Vet du hur det funkar med kroppstemperaturen i förhållande till äl, bim, graviditet? :)

Innan ÄL är tempen lägre, för att sen stiga när ÄL skett. Sen håller den sig hög tills mensen kommer. Vid graviditet håller den sig fortsatt hög, annars går den ner igen när mensen kommer. Man kan inte se enbart på tempen innan BIM om man är gravid, då kurvorna kan se olika ut. Med temp så syftar jag på basaltempen för övrigt, så det inte blir några missförstånd. Dvs man tar tempen vid samma tid varje morgon, efter ett par timmars sömn och innan man kliver upp ur sängen. Jag tempar och för in alla värden på en sida som heter Fertility Friend.
  • oONinniOo
    SaraochLion skrev 2017-07-13 19:25:12 följande:

8 dagar till BIM. Hur länge har ni kvar? Några som tänker testa innan bim?

Ungefär lika långt kvar. Lär säkert inte kunna hålla mig från att testa innan BIM. Troligen blir det ett test redan på söndag, väl medveten om att det kan vara alldeles för tidigt för det att synas. Cool Plussade på ÄL+11/BIM-5 med sonen.
  • oONinniOo

Testar alldeles för tidigt och det igår och i morse var det riktigt svagt. Men det här behöver jag inte vrida och vända på. ÄL+9 är det idag, så nu är det bara hoppas att det ökar som det ska.

• oONinniOo
    PuLoha skrev 2017-07-16 17:08:20 följande:
    Grattis!! :D
    Tack. Törs dock inte vara glad förrän jag ser ett starkare plus.
  • oONinniOo
    babyspenat skrev 2017-07-16 19:21:14 följande:

Oj, vad spännande! Grattis och lycka till! Vad är det för sorts test? :)

Tack. Det är en stav från Testlagret. Mäter från samma nivå som deras vanliga stickor.
  • oONinniOo
    SaraochLion skrev 2017-07-17 19:01:32 följande:

Ser ni andra också vad jag ser??????

Ser utan problem! Grattis!
  • oONinniOo

Verkar gå åt pipsvängen den här gången också.. Molvärken är borta. Brösten ömmar visserligen fortfarande. Men från svagt men ändå synbart plus på Testlagrets på ÄL+9 & 10, till knappt synbart på PE och CB idag på ÄL+10.. Ytterligare en kemisk graviditet verkar det som.. KräksRynkar på näsan

ÄL+9 & 10 (här torkat)

Idag ÄL+12..

• oONinniOo

Vaknade i morse och såg att jag börjar blöda. 4e kemiska graviditeten på raken nu.. Kommer ringa kvinnokliniken i veckan och prata med dem. Få se om vi kan få hjälp där eller om vi får gå privat istället.

Svar på tråden Oss med BIM 20-30 JULI