Inlägg från: Gravidönskan2017 |Visa alla inlägg
  • Gravidönskan2017

Oss med BIM 20-30 JULI

Hej alla fina medlemmar på FL! Här har ni en 23 årig tjej som längtar efter en liten bebis. Har försökt bli gravid i mer än ett år nu men inte fått något plus ännu..

Enligt en app skulle jag ha haft ägglossning den 7/7 och beräknad BIM den 22/7. Har den senaste veckan känt mig lite konstig, känner mig konstant varm, svullna/ömma bröst, trötthet samt ibland illamående. Förhoppningsvis är det inte är mensen som är på väg. Vill så gärna ta ett gravtest men känns tidigt :(

• Gravidönskan2017
    babyspenat skrev 2017-07-15 23:29:22 följande:

När tänkte du testa dig? :) låter lovande med tanke på dina symptom. Känns det annorlunda i kroppen nu jämfört med de månader du inte var gravid? Hade du ömma bröst även då eller är det något nytt? :)

Jag har haft ömma bröst innan också men inte så här tidigt som denna gången. Konstigt nog glömmer man hur man mått föregående månader. Vissa dagar känns det annorlunda vissa inte, kan vara skengravid också :( .. jag tänkte testa mig om någon dag. Testar jag för tidigt och det visar negativt kmr jag bara bli besviken :(
  • Gravidönskan2017
    babyspenat skrev 2017-07-16 12:25:35 följande:

Håller tummarna för dig! Det är också det jag funderar på, om man är skengravid. Fast känns det annorlunda så gör det ju det. Min kropp känns också annorlunda. Hoppas verkligen gör oss båda!

Jag håller tummarna att vi båda får ett plus snart, och att det inte är vår hjärna som spelar oss ett spratt :)
  • Gravidönskan2017
    Sere skrev 2017-07-16 13:14:34 följande:

Håller tummarna för dig! Låter lovande!

Jag har också försökt i ett år. Haft ett missfall i våras i vecka 10. Detta är andra försöket sedan dess. BIM 25/7, känns som en evighet tills dess... Tycker också att det känns annorlunda i kroppen mot tidigare månader efter ägglossningen, men är liksom ni andra rädd att det bara är inbillning för att man vill så gärna.

Ohh jag beklagar att du fick missfall, håller tummarna att ni lyckats få till det denna gången. Ibland känns symtomen starkare ibland svagare. Det känns som att jag blir galen snart. En sak som skiljer sig från andra månader är att jag varit förstoppad i ca 5 dagar nu. Tagit laxerande utan god effekt. Kan det vara ett symtom?
  • Gravidönskan2017
    Sere skrev 2017-07-16 21:32:15 följande:
    Jag googlade - verkar som att förstoppning kan komma både o samband med graviditet och innan mens:/ så det kan va vilket som. Hoppas på det förstnämnda:)
    Ohh hoppas verkligen att förstoppningen beror på graviditet. Brukar annars sköta magen regelbundet nästintill löst. När tycker ni att det är lagom att ta gravtest om jag har beräknad BIM den 22/7?
  • Gravidönskan2017
    babyspenat skrev 2017-07-17 21:26:07 följande:

Även fast jag inte ska testa mig förrän på lördag tänkte jag kolla med er... Med tanke på dessa symptom, vad tror ni? ;)

6 dagar, ömt i vänster bröst, fertila veckan (beräknat av p-tracker).

9 dagar, ömt i båda (har inte försvunnit än). Ont på sidorna mot armhålorna till samt under. De är tyngre, större och rundare.

De tre senaste dagarna har jag haft tydligare blodådror på brösten (har fortfarande så här).

Sen är det andra saker också, vet inte om det kan vara tecken :)

Har varit väldigt trött på senaste.

Huvudvärk har kommit, dock i korta stunder bara.

Täppt i näsan.

Vått i trosan.

Stresskänslig (kan såklart också bero på pms).

Väldigt lätt till gråt.

Beräknad äl 7/7 och bim 21/7.

I vanliga fall får jag ömma bröst samt pms en vecka innan mens.

Dina symtom låter lovande, jag hade liknande symtom fram till för några dagar sedan men nu har symtomen försvunnit (förutom illamående) Jag hoppas dina symtom stannar kvar och att du får ett plus <3
  • Gravidönskan2017
    Lindax1988 skrev 2017-07-18 02:14:21 följande:

Hej alla! Hoppas gärna in här!
    Jag och min sambo är inne på första försöket, jag har en son sedan tidigare.
    Jag hade min förra mens 21/6 och ÄL den 6/7 och ska ha mens nu på onsdag 19/7 eller torsdag 20/7. testade neg. i söndags och tänkte ta ett nytt imorgon kanske. Jag har extrem molande värk i tjejmagen och korsryggen, lite illamående ibland, trött och finnar har jag fått för flera dagar sedan.
    Nu sitter man här och hoppas på plus :D

Hej och välkommen!
    Jag testade också negativt ihåg, har BIM 22/7. Jag hoppas att det ändrar sig till ett plus när det börjar närma sig. Är dessa symtom annorlunda från tidigare månader? Annars låter dina symtom lovande. Hoppas att du får ditt plus snart.
  • Gravidönskan2017

Då kom mensen idag ;( så jävla jobbigt. Grattis till er alla andra som plussat.

Själv ska man äta choklad, titta på serier, ha ångest och förbereda sig inför nästa månad. Kommer det att bli en ny tråd för alla som tänker göra ett nytt försök nästa månad?

• Gravidönskan2017
    Sere skrev 2017-07-23 14:23:35 följande:
    Tråkigt, samma här :(
    Just nu känns allt så värdelöst :( håller tummarna att vi får vårt plus nästa månad.
  • Gravidönskan2017
    Milou3 skrev 2017-07-23 14:23:44 följande:
    Rent procentuellt, hur många plussade i denna tråd?
    Lite svårt att svara på det med tanke på att alla inte haft sin BIM än. Men det har varit några stycken som lyckats plussa. Vi får se i slutet på denna månaden :)
Svar på tråden Oss med BIM 20-30 JULI