Inlägg från: Entusiastisk |Visa alla inlägg
  • Entusiastisk

Oss med BIM 20-30 JULI

28 år, 3e försöket med nr1, BIM-1, pos. äl-test 4/7.

Testat med 2 tidiga grav.test förra helgen men båda var negativa så jag inväntar mens inatt och håller tummarna för antingen felaktiga grav.test eller för att det funkar nästa äl. Ska börja med clearblues digitala med dubbla indikatorer för att se om vi kan optimera chansen ytterligare! Längtar sååå mycket:D

Lycka till alla <3

• Entusiastisk

Inväntade mensen som skulle kommer senast idag(har pendlat mellan 27-31 dagars cykel) men tänkte att jag lika gärna kunde ta ett graviditetstest då jag fick med det i ett paket jag köpte med ägglossningstest..

Vi fick bara till en enda gång kring äl denna månaden medan vi förra månaden hade sex var och varannan dag likaså månaden innan det. Jag testade tidigt 7-8 dagar och 9-10 dagar efter ber. äl. Dessa visade negativt och därmed inväntade jag bara mensen...

så fort jag testat idag och jag lagt stickan visade det starkt positivt :O:O:O

Jag började stortjuta och sprang in till min sambo och pussade på honom och berättade för honom att "vet du va? Du ska bli pappa"
    Vi är så lyckliga att vi knappt vågar tro det..

De första 2 månaderna blev jag väldigt deppig varje gång mensen kom men denna månaden bestämde jag mig för att det fick ta den tid den tog och att vår tur kom... men jag trodde aldrig i mina vildaste fantasier att det skulle gå såhär fort :O

Ni som kämpar och känner er förtvivlade, det kommer bli er tur, detta trodde jag aldrig och dessutom på ett försök när vi varit så "duktiga" varje månad med sex så ofta..

Stötta varandra<3 Ni kommer fixa det! Min sambo stöttade mig hela tiden och sa att fast att vi prickar exakt rätt så är det fortfarande 1 på 3 så det kommer snart bli vår tur...

Stor kram till er som inte plussar denna månaden, nästa månad är det er tur <3 Hoppas vi ses i någon gravidtråd<3

• Entusiastisk
    Sere skrev 2017-07-22 11:05:26 följande:
    Stort grattis! Va häftigt att SU blev gravid fast ni bara hade sex en gång runt ÄL (om jag förstod rätt)! Hur länge hade ni försökt?
    Vilket fint peppande meddelande till oss andra, fint av dig att tänka på oss som kämpar vidare :):)
    Ja, endast en gång - fortfarande i chock :P Så vi vet ju iaf exakt när vi fick till det liksom :D Detta blev på 3e försöket varav dom 2 första månaden hade vi sex i princip varje dag runt ägglossning men nog tusan skulle det bli när man minst anar det ;D

Jag tycker själv det var jobbigt och även om 3 månader inte är länge att försöka så kunde jag ändå inte låta bli att vara rädd för att inte kunna bli mamma..

Stor kram <3
Svar på tråden Oss med BIM 20-30 JULI