• Celegans

Oss med BIM 20-30 JULI

Jag hoppar in här. :) BIM 23/7 så börjar närma sig. Första barnet första försöket. Vill egentligen inte hoppas för mycket på ett plus, men samtidigt har jag svårt att tänka på annat. Känt av en del symptom som skulle kunna vara tecken på graviditet. Men det händer ju endel med kroppen innan mens också, så lite svårt att särskilja. Jag har ett grav.test som väntar på mig i en låda hemma, men tänkt testa först på söndag. Hoppas hoppas! Hjärta

• Celegans
    Mudcakemonster skrev 2017-07-20 16:27:42 följande:
    Spännande! Vad har du för symptom? :) håller tummarna!
    Tack så mycket! :) Jag har haft en del molande värk i magen till och från varje dag den senaste veckan. Brösten har växt mycket och är ömma. Har aldrig halsbränna annars men känt av det några gånger nu, och var lite illamående vid ett par tillfällen den här veckan, men på eftermiddag och kväll (alltså inte morgonillamående). Har även fått en hel del finnar. Men många av de symptomen kan ju dock vara tecken på att mensen är påväg lika gärna. Inbillar mig dock att brösten inte brukar växa så pass tidigt i vanliga fall och jag brukar inte ha så mycket magont.

Hur ser det ut för dig? :)
  • Celegans
    Sere skrev 2017-07-21 07:07:01 följande:

Testade idag, 4 dagar innan BIM med Clear blues test som ska funka upp till 5 dagar innan BIM. Solklart negativt. Är det kört nu? Eller kan det fortfarande bli ett plus om några dagar? :(

Jag har ett likadant test hemma (ska testa för första gången den här månaden) och jag har för mig att det stod att det endast är tillförlitligt ca 50% av fallen 5 dagar innan BIM och att det blir mer och mer tillförlitligt desto närmre BIM. Så jag tror det är bäst att ha is i magen och testa max en dag innan BIM. Lycka till! :)
  • Celegans
    Sere skrev 2017-07-21 08:00:14 följande:
    Tack för ditt svar, då ger jag inte upp hoppet än:) testar på tisdag när jag har BIM :)
    Lycka till till dig!
    Tack så mycket! Jag har BIM på söndag så vi får se vad testet säger..
  • Celegans
    Mudcakemonster skrev 2017-07-21 12:59:32 följande:

Ojj det låter ku verkligen lovande, en massa symptom :) tänker du hålla dig med att testa till söndag? Det måste väl klia i fingrarna vid det här laget.

Här går det fint, evigeher till bim men har en känsla av att vi lyckades pricka in denna månad (första gången med äl stickor). Har haft en temp på 37,2 sedan äl typ så det är ju lovande.

Är det första barnet? :) Håller tummarna!

Jag har bestämt mig för att testa imorgon bitti. Är nervös och pirrig minst sagt!
  • Celegans
    JeSsOlRo skrev 2017-07-21 15:42:31 följande:

Så spännade, jag ska hålla tummarna för dig :)

Tack så mycket!! :)
  • Celegans
    Sere skrev 2017-07-21 15:55:37 följande:

Håller oxå tummarna för dig!

Tack så mycket! :)
  • Celegans

Negativt test idag, blev nästan förvånad. Är dock första försöket att skaffa barn. Mensen har inte kommit och bör dyka upp idag eller imorgon. Förhoppningsvis har jag bara låga hcg-nivåer i nuläget. Blir att testa nästa vecka igen, om det fortfarande är aktuellt vill säga.

• Celegans
    Entusiastisk skrev 2017-07-22 09:29:23 följande:

Inväntade mensen som skulle kommer senast idag(har pendlat mellan 27-31 dagars cykel) men tänkte att jag lika gärna kunde ta ett graviditetstest då jag fick med det i ett paket jag köpte med ägglossningstest..

Vi fick bara till en enda gång kring äl denna månaden medan vi förra månaden hade sex var och varannan dag likaså månaden innan det. Jag testade tidigt 7-8 dagar och 9-10 dagar efter ber. äl. Dessa visade negativt och därmed inväntade jag bara mensen...

så fort jag testat idag och jag lagt stickan visade det starkt positivt :O:O:O

Jag började stortjuta och sprang in till min sambo och pussade på honom och berättade för honom att "vet du va? Du ska bli pappa"

Vi är så lyckliga att vi knappt vågar tro det..

De första 2 månaderna blev jag väldigt deppig varje gång mensen kom men denna månaden bestämde jag mig för att det fick ta den tid den tog och att vår tur kom... men jag trodde aldrig i mina vildaste fantasier att det skulle gå såhär fort :O

Ni som kämpar och känner er förtvivlade, det kommer bli er tur, detta trodde jag aldrig och dessutom på ett försök när vi varit så "duktiga" varje månad med sex så ofta..

Stötta varandra<3 Ni kommer fixa det! Min sambo stöttade mig hela tiden och sa att fast att vi prickar exakt rätt så är det fortfarande 1 på 3 så det kommer snart bli vår tur...

Stor kram till er som inte plussar denna månaden, nästa månad är det er tur <3 Hoppas vi ses i någon gravidtråd<3

Tack vad gullig du är med ditt peppande inlägg. <3 Och stort grattis till dig!!
  • Celegans

Nu kom min mens, väldigt punktligt på dagen. Har känt mig övertygad om att jag var gravid då kroppen känts helt annorlunda med halsbränna och magont bland annat senaste veckan. Mina flytningar har dessutom varit helt genomskinliga eller vita, i vanliga fall brukar jag få ljusrosa 1-2 dagar innan mens. Känns så pissigt och grät en skvätt (patetiskt då det bara är första försöket). Känns väl dock bra att veta nu iaf. Hatar att vänta och leva i ovisshet.

• Celegans
    Ciconiidae skrev 2017-07-23 12:31:22 följande:

Jag har hadt känslan att jag är gravid. Men äl+10 och testet är fortf negativt. Känns tungt trots att det är första försöket.

Ja det är väldigt svårt att inte ha höga förhoppningar trots att man vet att det kan ta tid. :/ Men förhoppningsvis får vi alla ett plus tids nog..
Svar på tråden Oss med BIM 20-30 JULI