Oss med BIM 20-30 JULI
Jag hoppar också in här. Har bim kring den 27 juli.
Jag hoppar också in här. Har bim kring den 27 juli.
Jag är på äl+1. Hade väldigt tydlig äl-tecken i flera dgr. Molvärk, stickningar, humörsvägningar och t o m illamående. Nu känner jag mig varm inne i livmoderområdet. Har verkligen fått på känn att det tagit sig så kommer nog bli väldigt besviken om mensen kommer. Försöker att hålla tankarna borta men det är svårt.
Ägget lever Max 24h efter ägglossning så 1 dag efter äl är nog gränsen för befruktning. Sägs det.
Däremot kan bra spermier leva upp mot 5 dagar i slidan/livmodern.
Skönt att höra att nån är i samma sits. :) eftersom vi varit inställda på det under flera år så känns det som att vi försökt hur länge som helst vilket kanske inte stämmer överens helt med verkligheten. :P känslan tar verkligen över och det känns nästan lite hopplöst. Även om jag har mått lite konstigt de senaste dagarna så är jag inställd på att det är kört och att jag är skengravid som vanligt. Funderar på ett gynbesök bara för att kolla så det är fritt fram och att allt ser bra ut. :)
Galen är nog bara förnamnet. :P det sägs att man inte ska försöka tänka på det. Jag förstår inte hur man inte kan tänka på det. Det är ju det absolut största som kan hända i ens liv. Och så ska man inte tänka på det? :-P lyckas du med detta??
Åh, tack för att du delade med dig. Känns lite bättre inombords :)
Som ser ett sträck till alltså? Jag vågar knappt tro min ögon.
ÄL+6 idag. Vaknade med ont i nedre delen av ryggen. Lunchtid hade jag rätt så ont i vänstra sidan av nedre magen son höll sig en stund. Efter det har jag haft dov mensliknande smärta, yrsel och som ett dovt illamående. Hoppas ägget fäste idag, men det kan ju vara vad som helst. Med första barnet kände jag likadant med just smärta i nedre magen en av dagarna ägget fäster och kände på mig att nu satte den sig. Tycker denna väntan är så jobbig. Sen är det en evig väntan till vecka 12 och sedan till RUL för att se att allt ser bra ut.
Är illamående idag, var inte det förra graviditeten så hade hoppats på att slippa. Tkr mig börja se ett streck, eller? Bredvid är äl-testet för att markera linjen då det tyvärr är en liten reva i testet som förvillar. Väldigt tidigt än, äl+8. Är väldigt spänd över kommande dgr.
Precis gjort ett nytt test. Fortfarande väldigt svagt men visst ser man något där?
Vaknade i morse och såg att jag börjar blöda. 4e kemiska graviditeten på raken nu.. Kommer ringa kvinnokliniken i veckan och prata med dem. Få se om vi kan få hjälp där eller om vi får gå privat istället.
Nu kom min mens, väldigt punktligt på dagen. Har känt mig övertygad om att jag var gravid då kroppen känts helt annorlunda med halsbränna och magont bland annat senaste veckan. Mina flytningar har dessutom varit helt genomskinliga eller vita, i vanliga fall brukar jag få ljusrosa 1-2 dagar innan mens. Känns så pissigt och grät en skvätt (patetiskt då det bara är första försöket). Känns väl dock bra att veta nu iaf. Hatar att vänta och leva i ovisshet.
Eftersom bara fyra av tio datum passerat så är det nog ganska liten procent än som fått plus. Jag håller hoppet uppe än, bim 27e.
Mensajäveln kom idag. Hårt slag men nya tag.