Oss med BIM 20-30 JULI
ÄL+3/4 och brösten ömmar mer och mer. Har aldrig ömma bröst såhär tidigt. Men verkar ha blivit en rejäl ägglossning också, så kan ju vara därför. Tempen fortsätter gå uppåt, så får se hur denna kurvan kommer se ut sen.
ÄL+3/4 och brösten ömmar mer och mer. Har aldrig ömma bröst såhär tidigt. Men verkar ha blivit en rejäl ägglossning också, så kan ju vara därför. Tempen fortsätter gå uppåt, så får se hur denna kurvan kommer se ut sen.
Innan ÄL är tempen lägre, för att sen stiga när ÄL skett. Sen håller den sig hög tills mensen kommer. Vid graviditet håller den sig fortsatt hög, annars går den ner igen när mensen kommer. Man kan inte se enbart på tempen innan BIM om man är gravid, då kurvorna kan se olika ut. Med temp så syftar jag på basaltempen för övrigt, så det inte blir några missförstånd. Dvs man tar tempen vid samma tid varje morgon, efter ett par timmars sömn och innan man kliver upp ur sängen. Jag tempar och för in alla värden på en sida som heter Fertility Friend.
Fortfarande ont i brösten. Känns större och tyngre, har annars små bröst. Ont på utsidan, mot armhålorna. Och under. Gör ont vid trösklar när jag cyklar, gör ont när jag kramas, haha :) först hade jag ont i vänstra (från den 3 juli) och nu har det gjort ont i båda i fyra dagar (från den 9 juli). Ovanligt tidigt för mig att få ont och det känns annorlunda. En blir typ fundersam, men vill inte hoppas för mycket, även om en gör det jättemycket! ;) har köpt ett graviditetstest (Clearblue veckoindikator) nu via nätet. Tänkte testa nästa vecka om kroppen fortsätter kännas som den gör. Galet.
Någon mer som känner något?
Haft ljust blod igår och lite idag, antar att man lever på hoppet så länge man kan. Är BIM -5 idag, hur tidigt har ni fått plus?
8 dagar till BIM. Hur länge har ni kvar? Några som tänker testa innan bim?
Ungefär lika långt kvar. Lär säkert inte kunna hålla mig från att testa innan BIM. Troligen blir det ett test redan på söndag, väl medveten om att det kan vara alldeles för tidigt för det att synas. Plussade på ÄL+11/BIM-5 med sonen.
Fick hem graviditetstest idag. Svårt att veta när jag ska testa. Bim 21/7 men det behöver ju inte vara den dagen det är bim på riktigt så att säga. Har p-tracker och när jag ser i loggen så har längden på cykeln varierat från månad till månad med 0-3 dagar. Senaste gången, 3 dagar. Får se, förmodligen infaller sig en känsla över när jag ska testa ju mer dagarna går. Tänker att jag testar tidigast den 18/7 om det känns rätt då :) eller så blir det på bim ;) hoppas verkligen mycket nu!
En ny grej förresten. Vid sidan av att brösten ömmar och känns större, så verkar det som att ådrorna är lite mer synliga. "Tänk om, tänk om" i tankarna... but we'll see.
Hej alla fina medlemmar på FL! Här har ni en 23 årig tjej som längtar efter en liten bebis. Har försökt bli gravid i mer än ett år nu men inte fått något plus ännu..
Enligt en app skulle jag ha haft ägglossning den 7/7 och beräknad BIM den 22/7. Har den senaste veckan känt mig lite konstig, känner mig konstant varm, svullna/ömma bröst, trötthet samt ibland illamående. Förhoppningsvis är det inte är mensen som är på väg. Vill så gärna ta ett gravtest men känns tidigt :(
Jag har haft ömma bröst innan också men inte så här tidigt som denna gången. Konstigt nog glömmer man hur man mått föregående månader. Vissa dagar känns det annorlunda vissa inte, kan vara skengravid också :( .. jag tänkte testa mig om någon dag. Testar jag för tidigt och det visar negativt kmr jag bara bli besviken :(
Håller tummarna för dig! Det är också det jag funderar på, om man är skengravid. Fast känns det annorlunda så gör det ju det. Min kropp känns också annorlunda. Hoppas verkligen gör oss båda!
Jag håller tummarna att vi båda får ett plus snart, och att det inte är vår hjärna som spelar oss ett spratt :)
Testar alldeles för tidigt och det igår och i morse var det riktigt svagt. Men det här behöver jag inte vrida och vända på. ÄL+9 är det idag, så nu är det bara hoppas att det ökar som det ska.
Äl+6 och tycker att det känns som jag har ett konstant tryck över tjejmagen, kan ju klart vara inbillning (mest troligt) men hoppet finns där! Tänker nog testa fredag/lördag om jag kan hålla ut så länge.
Tycker dessutom alltid att jag har en ny "craving" varje månad men den är ju uppenbart inbillning (och en bra ursäkt för att göra chokladbollar ;) )
Hoppas att jag kan hoppa in här.
Fick bekräftat MA 30/4 och första mensen 15/6. ÄL-testet blev inte positivt förrän 6/7 så har BIM på torsdag och vill inget hellre än att plussa denna vecka.
Snälla håll tummarna för mig, jag håller tummarna för er <3
Tänk vad skönt det hade varit om man börjat kissa typ blått när man var gravid, bara för att få veta. Velat verkligen mellan att testa tidigt och vänta till bim. Hur gör ni andra? När testar ni?
Jag har känt mig helt lugn hela cykeln, men nu ett par dagar innan bim vill jag bara att tiden skall springa iväg så att jag kan testa mig. Jag har bim ca 19-21e och planerar också att testa den 22e om jag inte fått mens än då! Får se om jag kan hålla mig hehe.. Jag känner iaf inga symptom men inte heller några tecken än på att mensen är på g. Ev något svullna bröst men det upplevde jag förra cykeln också så lägger inte någon direkt vikt vid det. Väntar med spänning på lördag!
Ser ni andra också vad jag ser??????
Även fast jag inte ska testa mig förrän på lördag tänkte jag kolla med er... Med tanke på dessa symptom, vad tror ni? ;)
6 dagar, ömt i vänster bröst, fertila veckan (beräknat av p-tracker).
9 dagar, ömt i båda (har inte försvunnit än). Ont på sidorna mot armhålorna till samt under. De är tyngre, större och rundare.
De tre senaste dagarna har jag haft tydligare blodådror på brösten (har fortfarande så här).
Sen är det andra saker också, vet inte om det kan vara tecken :)
Har varit väldigt trött på senaste.
Huvudvärk har kommit, dock i korta stunder bara.
Täppt i näsan.
Vått i trosan.
Stresskänslig (kan såklart också bero på pms).
Väldigt lätt till gråt.
Beräknad äl 7/7 och bim 21/7.
I vanliga fall får jag ömma bröst samt pms en vecka innan mens.
Dina symtom låter lovande, jag hade liknande symtom fram till för några dagar sedan men nu har symtomen försvunnit (förutom illamående) Jag hoppas dina symtom stannar kvar och att du får ett plus <3