Inlägg från: Mudcakemonster |Visa alla inlägg
  • Mudcakemonster

Oss med BIM 20-30 JULI

Äntligenmintur skrev 2017-07-18 13:26:25 följande:

Grattis till mig eller vad säger ni??

Tycker mig se ett svaaaagt streck. När har du bim? :)
  • Mudcakemonster
    Iris88 skrev 2017-07-18 15:20:01 följande:

Precis så! Men du läste ju vad Ciconiidae skrev. Det finns hopp för oss! :-P

Ja verkligen! Kände dock ett stick i äggledaren typ så undrar om man hade ägglossning nu.. eller vad skulle det kunna vara?
  • Mudcakemonster

Har bim den 30/7 men idag har jag varit alldeles otroligt kissnödig väldigt ofta. Kan det bli så såhär tidigt?

• Mudcakemonster
    pärlaan skrev 2017-07-20 06:00:20 följande:

Tempen ska stiga 1-2 dygn efter ÄL sedan ligga kvar högt vid eventuell graviditet. För att kunna "lita" på eller använda sig av tempen är det viktigt att man tempar innan man lämnar sängen vid samma tidpunkt varje morgon.

Håller tummarna för dig :)

Åååh det låter lovande :) har inte tempat annars, men har högre än normalt nu efter äl, typ 37,2 hela tiden. Såååå spännande!
  • Mudcakemonster
    Celegans skrev 2017-07-20 15:00:54 följande:

Jag hoppar in här. :) BIM 23/7 så börjar närma sig. Första barnet första försöket. Vill egentligen inte hoppas för mycket på ett plus, men samtidigt har jag svårt att tänka på annat. Känt av en del symptom som skulle kunna vara tecken på graviditet. Men det händer ju endel med kroppen innan mens också, så lite svårt att särskilja. Jag har ett grav.test som väntar på mig i en låda hemma, men tänkt testa först på söndag. Hoppas hoppas! 

Spännande! Vad har du för symptom? :) håller tummarna!
  • Mudcakemonster
    Celegans skrev 2017-07-21 07:52:18 följande:

Tack så mycket! :) Jag har haft en del molande värk i magen till och från varje dag den senaste veckan. Brösten har växt mycket och är ömma. Har aldrig halsbränna annars men känt av det några gånger nu, och var lite illamående vid ett par tillfällen den här veckan, men på eftermiddag och kväll (alltså inte morgonillamående). Har även fått en hel del finnar. Men många av de symptomen kan ju dock vara tecken på att mensen är påväg lika gärna. Inbillar mig dock att brösten inte brukar växa så pass tidigt i vanliga fall och jag brukar inte ha så mycket magont.

Hur ser det ut för dig? :)

Ojj det låter ku verkligen lovande, en massa symptom :) tänker du hålla dig med att testa till söndag? Det måste väl klia i fingrarna vid det här laget.

Här går det fint, evigeher till bim men har en känsla av att vi lyckades pricka in denna månad (första gången med äl stickor). Har haft en temp på 37,2 sedan äl typ så det är ju lovande.
  • Mudcakemonster
    Celegans skrev 2017-07-21 15:30:20 följande:

Är det första barnet? :) Håller tummarna!

Jag har bestämt mig för att testa imorgon bitti. Är nervös och pirrig minst sagt!

Hur gick det? :) ja det är första barnet för vår del. Och första gången med ägglossningstest, så det känns spännande. Har dock bim först typ 30/7 så det blir en lång väntan.
  • Mudcakemonster
    Milou3 skrev 2017-07-23 14:23:44 följande:

Rent procentuellt, hur många plussade i denna tråd?

Har min bim den 30:de, så hoppas ännu på att höja procenten. Ska vi göra en lista på hur det gick?
  • Mudcakemonster
    Walliwallan skrev 2017-07-25 09:00:22 följande:

Hej!

Hoppar in här! Försökt sen september 2016, blev gravid i december, missfall i februari (hade slutat utvecklats i vecka 6 upptäcktes i vecka 8) ett fruktansvärt och extremt utdraget missfall fick både piller och behövdes sen skrapas, var ganska skakad efter missfallet och började försöka igen i maj i år men det har inte velat ta sig!

Slutade dricka alkohol och började träna runt den 20 juni, har kört med CB Ägglossningstest (det dubbla) hade maximal gubbe den 14 juli. Har nu BIM på lördag! Nu jäklar hoppas vi att det tar sig denna gång!! Brösten är svullna och jag har haft en del andra grav symptom som kommitboch gått, men ni vet hur det är när man SÅ gärna verkligen vill vara gravid!

Tog ett gravtest imorse, CB som ska funka från BIM -5, det som det ska bli ett kryss i! Tycker att jag anar ett sträck!! Vad tycker ni?? Ska testa senare i veckan också men försöka hålla mig från att testa som en galning!! Hoppas!!

Jag tycker mig också se ett streck! Starkast på första bilden! Vad roligt! Vågar mig nästan på ett grattis :)
  • Mudcakemonster

Är idag på typ bim-4, är på sommarstugan och hittade ett äl test och tänkte ta set liksom bara för att..hahha. Ja men har läst lite att det vid graviditet kan ge utslag på äl sticka. Det kan också dock betyda mens. :) vad tror ni? Blir galen här och är säkert skengravid, men man kan ju inte låta bli att spekulera...

• Mudcakemonster
    sabiiiina skrev 2017-07-28 22:22:18 följande:

Hej ! Tänkte jag hoppar in i denna tråden. Sambon och jag är inne på första försöket. Vi är 25 år gamla. Slutade med ppiller för en månad sedan och har BIM idag fredag den 28/7. I ca 1 vecka har jag haft ömma bröstvårtor. Har jag varit utan bh så har tröjan vart irriterande att ha mot tuttarna, och de har varit ömma om sambon har rört dom. Har även haft flytningar i ca 1 vecka som varit vita. Känns som de skulle kunna vara så att vi lyckats på detta första försöket. Gjorde ett grav test idag o de va inget plus. Så jag undrar, finns de möjlighet att vara gravid ändå även om jag inte plussat på BIM , kan ju faktiskt vara så att ägglossningen kommit senare än 2 veckor efter mensen. Då jag vet att den kan vara oregelbunden i början. Någon som är i samma situation ?

Hej :) jag är typ i samma situation, testade igår ett klart neg med en billig sticka som jag hade. Är dock ännu i bim-3 och kunde inte hålla mig. Men det kändes hopplöst ändå. Men tydligen då jag har läst runt som en tok så finns det massvis som plussar sent :)

Jag har massor med symptom illamående, yrsel (kräktes en gång), temp, molvärk.
  • Mudcakemonster
    MollyBuz skrev 2017-07-30 16:23:05 följande:

Testade i em när ja kom hem från semestern och de va visst plus

Ååååh vad roligt, grattis!! Jag har bim typ idag men inte vågat testa. Hade äl runt samma tid som du :)
Svar på tråden Oss med BIM 20-30 JULI