• komigennudå

Ångest deluxe, i väntan på VUL

Ja usch.. Så orolig.

Plussade 15juni efter 4dje IVFbehandlingsförsöket. Har fått avbryta de andra ggr innan insättning pga biverkningarna, men denna gång gick det äntligen!

Den 20e juni åkte jag dock in till gynaakuten pga blödning och stark magont. Extra ont gjorde det vid äggledaren som de tagit bort när jag fick mitt andra utomkvedshavandeskap. Så jag hade svinont på ett ställe som jag inte borde ha ont.

Det var för tidigt för att se något. Antingen vsr det ett foster där, eller så vsr det en blodklump....

Jag fick iallafall en tid till extra tidigt VUL nu på torsdag! För att jämföra hur det ser ut för att kunna utesluta missfall. Är i typ v6+3/4 idag..

Har även en tid för VUL den 5juli. Så de hae ju stenkoll på mig, har haft 2st utomkvedshavandeskap, de tog bort 1 äggledare andra gången o har haft ganska mke problem m ärrvävnaden efter det. Även 2 missfall, så nu tycker jag att det är vår tur. Jag orkar inte med mer tabletter mm snart.

Börjar tvivla på att det är ett foster där nu med. Hade asmke symptom för ett tag sen, men nu har jag inget alls? Lite känningar i brösten på kvällen typ. Är rätt trött med, men går ju runt o tänker på detta hela tiden.. Det tar ju energi.

Hade velat höra solskenshistorier där ni blött i tidig graviditet och det ändå gick bra....

• Svar på tråden Ångest deluxe, i väntan på VUL
  • komigennudå
    alade skrev 2017-06-28 10:27:00 följande:

Jag önskar att jag hade en solskenshistoria att ge, men jag vet inte förrän VUL nästa vecka om mina blödningar var tecken på nåt dåligt eller om knodden ligger där inne med pickande hjärta. Är i 6+1 idag och blödde lite vid två tillfällen förra veckan.

Vad trodde sjukvården om dina smärtor i äggledaren som är borta redan? Kunde de förklara det på något sätt?

Jag hoppas att allt går bra för er! <3

De sa att antingen är det missfall, men de såg inga tydliga tecken på det. Dom sa även att ärrvävnaden kan bli känsligare under tidig graviditet när kroppen anpassar sig och förändras..att det kunde vara en sådan sak också. Men de vågade inte säga eftersom de inte var säkra. Därflr fick jag tiden imorgon så de kan jämföra och förhoppningsvis se nånting....
  • komigennudå

Uppdatering : fick tyvärr konstaterat missfall idag på VULet.

Så det var antagligen det smärtan var i förra veckan..

Fan.. 3 missfall o 2 utomkvedshavandeskap... Räcker det inte nu?

Svar på tråden Ångest deluxe, i väntan på VUL