• shrigley

Ångest deluxe, i väntan på VUL

alade skrev 2017-06-28 10:30:16 följande:

Jag har förresten mycket färre symptom nu än för någon vecka sedan. Lite ont i brösten, väldigt trött och foglossning som är värre än vanligt (har dock alltid problem, även som ogravid). Vad jag kan läsa mig till här på fl är det många som upplever minskade symptom i vecka 7 och blir oroliga.

Hur går det för dig, Alade? Jag har också mkt färre symptom nu, är i v 6+2, tyckte kag kände mer för nån vecka sen. Men sen några dagar har det klingat av, jag blir så rädd. Har historia av lågt hcg, dålig stegring, symptom som försvinner o sen MF. VUL på tisdag blir så nervöst.
  • shrigley

Har du något bra tips på hur man får tiden att gå? Är tillbaks på jobbet och här är det öken, alla bortresta. Har svårt att tänka på nåt annat. Mår ganska illa, knaprar Läkerol med havssalt som jag tycker hjälper - men det är säkert också nervositet inför imorgon. Foten i munnen

• shrigley
    alade skrev 2017-07-03 11:45:14 följande:

Nä, tyvärr inga tips att ge. Jag umgås med andra nästan konstant och det verkar vara bästa hjälpen för mig. Och att vi är bortresta och ser nya saker, äter gott osv. Tänker mest på annat. När jag väl tänker på graviditeten är det med nån slags glad överraskad känsla att jag inte fått missfall ännu (MA skulle ju kunna vara, men det tar jag när det kommer i såna fall).

Hoppas att det ser bra ut för dig imorgon och för mig på onsdag.

Update från första VUL: vi såg två stycken fostersäckar och garanterat hjärtslag i den ena, ev också i den andra men det var lite för tidigt att säga. Mitt hcg på drygt 12.000 (gjorde nytt test igår) talar emot att det är två stycken men som sagt tidigt ännu. Jag är så lättad, åtminstone just nu finns det nåt därnere som jobbar. Ska tillbaks igen för nytt UL om 9 dagar och hoppas man kan se mer då.
Svar på tråden Ångest deluxe, i väntan på VUL