• Amanda87

Vi som vill plussa i Juli 2017

Hej!

Jag hoppar in här också! Jag har inte så bra koll på min mens och bim då jag haft väldigt oregelbunden mens sedan jag fick tillbaka den från förra graviditeten (fick barn förra året). Jag hade i alla fall sista mensens första dag den 14 juni. Testade med ÄL stickor 24-25 juni men trodde nog att ett sträck oavsett styrka var positivt. Förstått nu så inte är fallet. Men vi får se vad som händer. Eftersom jag inte vet när jag ska få mens igen är det så svårt att Vega när jag kan testa. Men får väl ha lite is i magen....kanske till helgen?

• Amanda87
    Matildajb skrev 2017-07-04 20:38:21 följande:

Hej! Jag hoppar in här!

Jag är idag på BIM +5

Min mens är sedan en tid tillbaka ganska oregelbunden men det brukar handla om 2-3 dagar max!!

Jag tog ett test igår med morgonurin på BIM +4 tycker mig se ett svagt streck men kan det vara spökstreck? Någon annan som ser? Min sambo ser ingenting så jag börjar tro att jag är sinnesförvirrad! Haha..

Jodå jag ser ett svagt streck... :D

Men ha is i magen och testa om någon dag igen!
  • Amanda87

Grattis till ni som plussat!!

Åh. Nu känner jag mig lite uppsvälld och öm...undrar om det är mensen eller inte...vet ju inte riktigt när jag ska få den..förra slutade 14 juni..så jag borde ha bim typ den 9e eller 10e...

Har ett gravtest men det kan jag bara testa efter bim...

Väääntans tider!

• Amanda87
    Wunja skrev 2017-07-06 20:10:51 följande:

Är på bim idag eller bim-1, listan är som vanligt lång med symtom.. tappade dock hoppet nu när jag blev dålig i magen -.- blir det innan och under mens. Får se om den dyker upp imorgon eller inte :)

Brukar också bli dålig i magen! Var det i förrgår men fortfarande ingen mens...hoppas!! Bim-4 (tror jag) oregelbunden mens sedan förra grav och har faktiskt inte brytt mig att ha någon koll men så bestämde vi oss nu för att vi skulle köra på. Testade med ÄL stickor och fick utslag kring midsommar. Men så svårt att veta när jag ska testa!

Någon som har tips på grav test som går att köpa i butik som gör utslag innan bim?
  • Amanda87
    Wunja skrev 2017-07-06 20:54:39 följande:

Var hård i magen i början av veckan, kunde inte göra nr 2 på tre dagar. Händer aldrig. Sen dess har jag vart lite dålig faktiskt. Sjukt gasig xD känns som man bara fiskar egentligen, återstår o se imorgon.

Clear blue early kan man testa från bim-4 tror jag :)

Haha ja det är bara att återstå och se! Sååå spännande! Har du barn sedan tidigare?

Åh...sånt jävla meck när jag inte har koll på min mens. Min senaste mens slutade 14 juni. Då borde jag få typ runt då igen, minus 4-5 dagar som jag brukar ha mens = 9 eller 10e juli....

Haha gör inget, är inte den som äcklas i första taget :)
  • Amanda87

För jag har alltså glömt och har noll koll på när jag brukar få mens! Skrev upp det sist bara för att ha koll eftersom vi snackat om att börja försöka..

• Amanda87
    Wunja skrev 2017-07-06 21:26:36 följande:

Ja vi har en son som blir 3 i september :) vi är nog inne på 3e försöket nu tror jag. (Sambon jobbat borta 3 veckor i sträck så ibland missas äl).

Men du hade äl vid midsommar sa du? Oftast får man mens 2 veckor efter äl så räkna så. Jag hade nog äl dagen innan midsommarafton :) isåfall är jag på bim idag. Men enligt min app som Har passat min cykel förut så hade jag bim igår. Men mensen har kommit 1-2 dagar senare de 3 senaste månaderna så räknar att senast imorn har jag bim. xD

Så kul! Hoppas det tar sig snart då! Så drygt att han är borta så länge så ni missar!

Ja precis..och jag räknar att jag hade ÄL på söndagen. Alltså två dagar efter midsommar...så jag borde försöka stå ut till på söndag...och då köpa ett som är extra känsligt kanske...

Hoppas vi slipper mens!
  • Amanda87
    Wunja skrev 2017-07-07 08:23:13 följande:

Kan fan inte tro det, jag är gravid! Wow :D

GRATTIS!!!
  • Amanda87
    Blirdetsåblirdet skrev 2017-07-07 06:51:38 följande:

Testade positivt nu på morgonen!! :D :D :D

Grattis!
  • Amanda87
    Wunja skrev 2017-07-06 22:36:57 följande:

Jag tror jag ska våga ta ett test imorgon, har ett rfsu test hemma. Har fegat länge nu xD Jaa köp eTT cb early så blir det nog bra :)

Har ni nå barn förresten? :)

Är så spänd och nervös att jag kommer inte kunna sova inatt haha!

Stort grattis igen! :)

Nu känner jag av mensvärk så jag väntar med grav-test och inväntar fröken röd... Vi har en dotter född mars 2016.
  • Amanda87
    längtarefternr2 skrev 2017-07-07 14:32:41 följande:

Jag tror vi får göra en ny tråd för oss som inte plussat i juli, jag tror nu att jag inte är gravid, allt ja känt förut är så gott som bortblåst, lite molande mensvärk som ja även brukar kunna ha innan mens :( så jag är nu inställd på att mensen kommer. Men med litet, ytterst litet hopp att den inte kommer alls... men saker åh ting brukar ha en förmåga att skita sig när det gäller nått som ja vill :/ usch vad deppad ja känner mej.

Har sagt åt mej själv att jag inte ska bli ledsen eller besviken om ja inte blir gravid men detta är nått ja länge velat så det är ju svårt oxå men jag vet att nångång i år ska jag plussa iaf, den saken är klar ;)

Men samtidigt jätte glad åt alla som fått sina plus :)

Jag är med i den nya gruppen i så fall!
Svar på tråden Vi som vill plussa i Juli 2017