Ewamaria skrev 2017-07-14 22:59:16 följande:
Jag fick också provera ett tag och primolut, fick du några biverkningar? Jag mådde sjukt dåligt och hade sådan Smärta i magen att jag fick sluta. Men sen tog det liksom stopp, det hände inget mer. Hur gick du till väga? Här kan inte Gyn hjälpa mig och fertilitetsmottagningen är inte heller till någon hjälp. Fick nå nummer till någon privatklinik som aldrig svarar. Nej första graviditeten kom som ett brev på posten mitt sista år på gymnasiet. Jag skulle dock undersökas för jag hade typ haft mens (kan räkna på båda händerna) väldigt få gånger sedan den började, och då såg dom att ja va gravid. Men sen efter sonen började jag med nya piller och det kom ju ingen mens då. Det var när jag slutade helt med piller 2015 (tror jag) som jag började inse att mensen fortfarande knappt fanns. Sen började den komma tre veckor på en månad, varannan dag, inte alls och jag hade konstant ont. Sambon fick bära hem mig från affären osv. Så tror det alltid varit så, bara att det "bröt ut" ordentligt efter sonen. Hoppas inlägget ser okej ut. Inte lärt mig riktigt hur man gör än.
Var bor du? Jag sökte upp en privat mottagning när jag inte fick hjälp hos min vanliga bm, men fick bara provera där och bytte läkare. Provera gjorde mig så ledsen, extremt humör, men under kort tid som tur är. Men nu fick jag letrozol som hjälper ägglossningen, hade äntligen ägglossning nu för drygt två veckor sedan, sen har inget hänt - varken mens eller plus. Men var hos läkaren efter jag åt pillren och hon kunde se att jag haft ägglossning i alla fall, hade massa inbillningssymptom fram tills jag testade negativt igår, då försvann allt och nu känner jag absolut ingenting ... inte ens mensvärk vilket ju vore mest logiskt
Privat läkare är mitt tips i alla fall, cevita heter det stället jag går till, de är bra på fertilitet , vi kommer få göra utredning där i höst om inget mirakel sker under semestern
Hoppas du kan få hjälp, man ska ju inte ha det så som du beskriver! Absolut inte!