Inlägg från: Hormonkarusellen |Visa alla inlägg
  • Hormonkarusellen

Vi som vill plussa i Juli 2017

En till, första försök med äl - dvs har inte haft det innan, har pco-liknande äggband eller hur nu gyn beskrev det. Fick letrozol och i måndags konstaterades att äl skett - appen tror det var i torsdags och i lördags hade jag ont runt äggstockarna... så där någon gång lär det ju skett. Hade en tjock slemhinna, så hoppas det är positivt

Just nu känner jag mig sjukt svullen, men det beror nog mer på att jah klämt i mig mer än en halv påse chips, än att jag har några tidiga symptom hoppas hoppas, så länge som man väntat och längtat och ändå är det först nu som man liksom kan känna att försöken är "på riktigt", eftersom det äntligen kan leda till en graviditet

Håller tummarna för er andra! Är det någon annan här som äter letrozol eller får hjälp på annat sätt?

• Hormonkarusellen
    Hormonkarusellen skrev 2017-07-05 21:45:24 följande:

En till, första försök med äl - dvs har inte haft det innan, har pco-liknande äggband eller hur nu gyn beskrev det. Fick letrozol och i måndags konstaterades att äl skett - appen tror det var i torsdags och i lördags hade jag ont runt äggstockarna... så där någon gång lär det ju skett. Hade en tjock slemhinna, så hoppas det är positivt

Just nu känner jag mig sjukt svullen, men det beror nog mer på att jah klämt i mig mer än en halv påse chips, än att jag har några tidiga symptom hoppas hoppas, så länge som man väntat och längtat och ändå är det först nu som man liksom kan känna att försöken är "på riktigt", eftersom det äntligen kan leda till en graviditet

Håller tummarna för er andra! Är det någon annan här som äter letrozol eller får hjälp på annat sätt?

Får ni äl flytningar igen efter äl? Fick både igår och idag, 3-7 dagar efter att äl ska ha varit, verkar ju superkonstigt!
  • Hormonkarusellen

Följer också med, får se om jag kommer ha hjälp till äl igen, annars finns risken att jag får vänta ändra till augusti för nästa äl. Följer er andra och hoppas på fet bästa bara

• Hormonkarusellen
    Annalinnea84 skrev 2017-07-10 18:56:20 följande:

tack :) just nu analyserar man ju sönder minsta lilla som händer i kroppen så man vet snart varken ut eller in :) hade  MF (v6+0 ) tidigt i juni så jag hoppas så att det tar sig snart igen!

Usch vad tråkigt! Hoppas det är er tur nu!

Jag lovade mig själv att inte tro något, det är bara pms. Men nog fasen tänker man tanken trehundra gånger om dagen, och söker symptom. Här kommer snart mensen, och jag var inte gravid. Hade så gärna velat ha en bebis i mars....
  • Hormonkarusellen

Testar fredag morgon, om det blir neg ska jg skola in semestern. BIM någon gång mellan Tors och mån.. har dock mensvärk nu, så det blir nog bubbel för mig på fredag

• Hormonkarusellen
    emmah88 skrev 2017-07-11 20:20:33 följande:

Hej alla. Är helt ny här på fl men har följt tråden i flera dagar.

Känner att jag också måste få lätta mig lite :) 

Hade ÄL 28/6, myste natten 27-28/6.

Är idag alltså på ÄL+13 och BIM-3. Har stått emot frestelsen att ta ett test i några dagar nu av rädsla att bli besviken. Har haft ömmande bröst i en vecka (vilket är ganska ovanligt för mig innan mens) och Ikväll har jag molvärk som kommer och går. Nervös att det är mensen som är på g. Har bestämt att ta ett test imorgonbitti om mensen inte hinner komma inatt. Håller tummarna! :)

Precis som jag, tror dock min äl var senare än vad appen säger, tror drt var 1/7, och BIM på lördag. Hur länge har ni försökt?
  • Hormonkarusellen
    emmah88 skrev 2017-07-11 22:46:54 följande:

Jag har använt appen NC i 4-5 månader, har inte aktivt försökt bli gravida utan händer det så händer det. Men är ju himla roligt att se vart men är i cykeln via appen, och de sista 2 månaderna har vi "fått till det" på ÄL-dagen. haha vet inte om jag omedvetet (medvetet) haft mer lust när jag vetat att jag haft ÄL  

Använder du dig av någon app eller så? 

Håller tummarna för er! 

Jag har fertility friend och tempar. Har försökt "på riktigt" sedan mars, men har inte fått någon ägglossning. Lång historia, men hag har gått hos en läkare i tre år och inte fått hjälp.. bytte läkare, fick letrozol och ägglossning för första gången på jag vet inte hur länge! Därav lite svårt med allt man känner i kroppen, vad är något nytt tecken och vad är bara pms? Ingen aning i mitt fall, har inget direkt att jämföra med men ont i magen, som en svullen mätt känsla, ömma nipples och svårt att sova är väl det jag märker just nu. Tempen är kocko, så den ger mig tyvärr ingen vägledning heller just nu

Det jag märkte var i alla fall som du säger, jag blev mer sugen runt äl! Hoppas det ger lite extra skjuts! Haha
  • Hormonkarusellen
    Ewamaria skrev 2017-07-14 21:03:16 följande:

Godkväll, jag är ny på fl men har följt tråden ett tag. Jag är 25år och mamma till en grabb som blev 6 nu i år. Min sambo sedan 2,5år blir 28 i år och har nu börjat tjata om att han vill bli pappa. Jag fick hösten 2015 veta att jag har pco, och i mitt fall så betyder det att jag har extremt oregelbunden Mens allt från tre gånger i månaden till en gång i halvåret. Detta har ju då påverkat min Ägglossning som knappt existerar. Vi kör med äl-stickor, Temp och det mesta så har väl hittat Ägglossningen två gånger men utan något resultat. Någon med diagnos här? Hemskt att säga men skönt att se att det finns fler som kämpar, det ger en mer hopp Och man känner sig inte ensam. Vi kommer alla lyckas en dag, på ett eller annat sätt! :)

Ingen diagnos, läkaren ville inte sätta någon "för då börjar du googla och alla är olika" men jag får inte ägglossning och inte mens heller som naturlig följd av det... fått provera för mens, men det har bara löst problemet för stunden och nu fått letrozol. Fick ägglossning, men verkar inte ha lett hela vägen fram. Tyvärr får jag bara äta dem om jag gör vul innan äl, och det innebär att jag med allra största sannolikhet inte kommer få äta dem nu under semestern eftersom gyn har semester och jag inte kan få tid för vul

Blev du planerat gravid första gången så detta har kommit senare eller hur ser det ut för dig?
  • Hormonkarusellen
    Ewamaria skrev 2017-07-14 22:59:16 följande:

Jag fick också provera ett tag och primolut, fick du några biverkningar? Jag mådde sjukt dåligt och hade sådan Smärta i magen att jag fick sluta. Men sen tog det liksom stopp, det hände inget mer. Hur gick du till väga? Här kan inte Gyn hjälpa mig och fertilitetsmottagningen är inte heller till någon hjälp. Fick nå nummer till någon privatklinik som aldrig svarar. Nej första graviditeten kom som ett brev på posten mitt sista år på gymnasiet. Jag skulle dock undersökas för jag hade typ haft mens (kan räkna på båda händerna) väldigt få gånger sedan den började, och då såg dom att ja va gravid. Men sen efter sonen började jag med nya piller och det kom ju ingen mens då. Det var när jag slutade helt med piller 2015 (tror jag) som jag började inse att mensen fortfarande knappt fanns. Sen började den komma tre veckor på en månad, varannan dag, inte alls och jag hade konstant ont. Sambon fick bära hem mig från affären osv. Så tror det alltid varit så, bara att det "bröt ut" ordentligt efter sonen. Hoppas inlägget ser okej ut. Inte lärt mig riktigt hur man gör än.

Var bor du? Jag sökte upp en privat mottagning när jag inte fick hjälp hos min vanliga bm, men fick bara provera där och bytte läkare. Provera gjorde mig så ledsen, extremt humör, men under kort tid som tur är. Men nu fick jag letrozol som hjälper ägglossningen, hade äntligen ägglossning nu för drygt två veckor sedan, sen har inget hänt - varken mens eller plus. Men var hos läkaren efter jag åt pillren och hon kunde se att jag haft ägglossning i alla fall, hade massa inbillningssymptom fram tills jag testade negativt igår, då försvann allt och nu känner jag absolut ingenting ... inte ens mensvärk vilket ju vore mest logiskt

Privat läkare är mitt tips i alla fall, cevita heter det stället jag går till, de är bra på fertilitet , vi kommer få göra utredning där i höst om inget mirakel sker under semestern

Hoppas du kan få hjälp, man ska ju inte ha det så som du beskriver! Absolut inte!
  • Hormonkarusellen
    Ewamaria skrev 2017-07-17 17:01:15 följande:

Jag bor i Södermanland.

Tog det lång tid att få "komma igång" men tabletter och behandling? Gjordes ytterligare undersökningar osv eller kollade dem bara journalen?

Nej det är hemskt. och det hoppas jag med. Och alla vill ha plus, så är inte mer synd om en annan, men man önskar ju att alla läkare kunde lyssna ordentligt på en och faktiskt försöka hjälpa, om inte så ge förslag på vart man kan vända sig osv.

Håller tummarna för er! Ett litet sommarmirakel vore på sin plats! :)

Om du kan ta dig till Stockholm tycker jag absolut du ska det! Jättenöjd även när de kommer med tråkiga besked. Nu tex, får inte ta letrozol igen, läkaren har semester... så nu försvinner fem veckor till ingenting innan jag kan börja om på nytt som tidigast, så himla ledsen, men de är verkligen förstående när man ringer..

jag hade gått två år med provera, och fick aldrig något annat. Det gjorde att jag fick en framtvingad mens, men cykeln kom aldrig igång av sig själv. Så jag bytte läkare och hon förstod precis, jag vill inte ha mens jag vill ha ägglossning! Då hade vi försökt i tre månader, men utan ägglossning. Nu har vi just haft första försök med ägglossning, men det gick inte hela vägen tyvärr, nytt försök i september ... så ledsen över detta, hade velat ha semestern till att försöka
  • Hormonkarusellen
    Flisan41 skrev 2017-07-18 11:23:17 följande:

Själv har jag testat med Letrozol i 2 menscykler nu, har prickat ÄL men det har inte tagit sig... Denna månad kör jag utan hormoner och ska äta Rosenrot fram till ÄL. Jag tror att mitt problem är att jag har för tunn slemhinna för att ägget ska kunna fästa. (Egen teori, har mkt sparsam mens). Någon som vet något man kan ta för att göra slemhinnan tjockare?

Har letrozol hemma, men får inte ta utan läkartid bokad.. verkar vara olika för alla, förstår inte varför de är så noga med mig ? Bra iofs... undrar också kring det med slemhinnan, de sa när jag var inne sist att den var bra, men mensen är redan slut efter bara ett par klara droppar... fattar ingenting - borde inte slemhinnan märkas mer än så?!
Svar på tråden Vi som vill plussa i Juli 2017