• emmah88

Vi som vill plussa i Juli 2017

Hej alla. Är helt ny här på fl men har följt tråden i flera dagar.
    Känner att jag också måste få lätta mig lite :) 

Hade ÄL 28/6, myste natten 27-28/6.
    Är idag alltså på ÄL+13 och BIM-3. Har stått emot frestelsen att ta ett test i några dagar nu av rädsla att bli besviken. Har haft ömmande bröst i en vecka (vilket är ganska ovanligt för mig innan mens) och Ikväll har jag molvärk som kommer och går. Nervös att det är mensen som är på g. Har bestämt att ta ett test imorgonbitti om mensen inte hinner komma inatt. Håller tummarna! :)

• emmah88
    Lillako skrev 2017-07-11 21:04:15 följande:
    Hej. Är väldigt ny här också. Hur räknar du din cykel? Eller har du längre menscykel? (blir väldigt personliga frågor härinne) jag har lite svårt för alla dessa förkortningar och hur alla räknar.. Jag har 28-dagarscykel och ägglossning på dag ca 14. Vilket innebär att jag nu är på ÄL +11 och är BIM (beräknad icke-mens om jag förstått rätt?) då på fredag (när jag egentligen ska ha mens) eller lördag (då mensen faktiskt är en dag sen)?

Fick ett svagt streck imorse, ska ta imorrn igen.

Lycka till, till dig ?
    Hej. Jag använder mig av Natural Cycles :)  Har endast använt appen i 4 cykler där varje cykel varit mellan 28-32dagar. Är inte heller helt bra på förkortningar eller hur man räknar egentligen. Jag har precis som du förstått det som att BIM=beräknad icke mens. Jag räknar BIM som dagen för beräknad mens. Min BIM blir då på fredag, lika som dig. :)

Men vad spännande med ett sträck! Även om det var svagt, det borde vara positivt? Håller tummarna att sträcket blir mer tydligt imorgon! :D 
  • emmah88
    Hormonkarusellen skrev 2017-07-11 22:06:55 följande:
    Precis som jag, tror dock min äl var senare än vad appen säger, tror drt var 1/7, och BIM på lördag. Hur länge har ni försökt?
    Jag har använt appen NC i 4-5 månader, har inte aktivt försökt bli gravida utan händer det så händer det. Men är ju himla roligt att se vart men är i cykeln via appen, och de sista 2 månaderna har vi "fått till det" på ÄL-dagen. haha vet inte om jag omedvetet (medvetet) haft mer lust när jag vetat att jag haft ÄL Tungan ute 

Använder du dig av någon app eller så? 
    Håller tummarna för er! 
  • emmah88
    majita skrev 2017-07-11 22:27:46 följande:

Hej alla!

Jag hade ÄL förra helgen och hoppas att vi ska lyckas plussa i juli. Andra barnet och vi har försökt sedan september förra året men tror jag missat ÄL med några dagar. Nu köpte jag ett test och med lite tur ska det väl gå vägen nu! *hoppas*

Hade varit kul att följas åt med er!!

Hej. När är din BIM? Kul att vi är några som kan följas åt. Skrattande 
  • emmah88
    majita skrev 2017-07-11 23:13:53 följande:

Jag har BIM 22/7... du?

Har BIM 14/7, så på fredag. Får se om appen har rätt, men förhoppningsvis uteblir den. :)
  • emmah88
    Lillako skrev 2017-07-12 08:54:05 följande:

Tydligare blev det. Men hade missfall i maj så vill nog inte slappna av och bli överlycklig riktigt än. Hur har det gått för dig?

Men vad roligt! GRATTIS! Den går gången ska det nog gå vägen :)

Min sticka va totalt blank idag :( BIM -2 idag så borde ju ändå annat ett sträck vid den här tiden? Ställer in mig på mens men hoppas givetvis in i det sota.
Svar på tråden Vi som vill plussa i Juli 2017