• Lillako

Vi som vill plussa i Juli 2017

Hanna01 skrev 2017-07-11 15:03:25 följande:

Kan inte tro det, tog ett test precis nyss! Fick en lustig känsla att jag ska nog göra ett test, och hade en sticka kvar...

Strecket syns mycket bättre i verkligheten, men nog är det ett streck allt? Bim -3.

Definitivt ett streck. Grattis ?
  • Lillako
    QueenE skrev 2017-07-11 08:38:58 följande:

Ny här på FL!

Efter ett MF i April (v 5) är det dags att försöka igen.

Prickat in ÄL denna månad och har 6-7 dagar kvar till bim. Hoppas på ett plus!

Men jag saknade mina vanliga efterÄL-symtom denna månad som ömma bröst osv...

Var gravid första gången i våras och fick missfall i maj, i typ vecka 5-6. Mensen var lite seg men hade ägglossning i slutet på juni och mensen är beräknad på fredag. Gjorde ett test imorse och det var allt ett svagt streck. Ska göra imorrn igen. Ville bara säga att jag inte heller hade några av mina vanliga ägglossningssymptom den här första ägglossningen efter missfall.. Kram.
  • Lillako
    Lillako skrev 2017-07-11 15:36:44 följande:

Definitivt ett streck. Grattis ?

Hehe. Menade såklart GRATTIS!
  • Lillako
    emmah88 skrev 2017-07-11 20:20:33 följande:

Hej alla. Är helt ny här på fl men har följt tråden i flera dagar.

Känner att jag också måste få lätta mig lite :) 

Hade ÄL 28/6, myste natten 27-28/6.

Är idag alltså på ÄL+13 och BIM-3. Har stått emot frestelsen att ta ett test i några dagar nu av rädsla att bli besviken. Har haft ömmande bröst i en vecka (vilket är ganska ovanligt för mig innan mens) och Ikväll har jag molvärk som kommer och går. Nervös att det är mensen som är på g. Har bestämt att ta ett test imorgonbitti om mensen inte hinner komma inatt. Håller tummarna! :)

Hej. Är väldigt ny här också. Hur räknar du din cykel? Eller har du längre menscykel? (blir väldigt personliga frågor härinne) jag har lite svårt för alla dessa förkortningar och hur alla räknar.. Jag har 28-dagarscykel och ägglossning på dag ca 14. Vilket innebär att jag nu är på ÄL +11 och är BIM (beräknad icke-mens om jag förstått rätt?) då på fredag (när jag egentligen ska ha mens) eller lördag (då mensen faktiskt är en dag sen)?

Fick ett svagt streck imorse, ska ta imorrn igen.

Lycka till, till dig ?
  • Lillako
    emmah88 skrev 2017-07-11 22:32:22 följande:

Hej. Jag använder mig av Natural Cycles :)  Har endast använt appen i 4 cykler där varje cykel varit mellan 28-32dagar. Är inte heller helt bra på förkortningar eller hur man räknar egentligen. Jag har precis som du förstått det som att BIM=beräknad icke mens. Jag räknar BIM som dagen för beräknad mens. Min BIM blir då på fredag, lika som dig. :)

Men vad spännande med ett sträck! Även om det var svagt, det borde vara positivt? Håller tummarna att sträcket blir mer tydligt imorgon! :D 

Tydligare blev det. Men hade missfall i maj så vill nog inte slappna av och bli överlycklig riktigt än. Hur har det gått för dig?

• Lillako
    emmah88 skrev 2017-07-12 10:57:51 följande:

Men vad roligt! GRATTIS! Den går gången ska det nog gå vägen :)

Min sticka va totalt blank idag :( BIM -2 idag så borde ju ändå annat ett sträck vid den här tiden? Ställer in mig på mens men hoppas givetvis in i det sota.

Tack. Vi håller tummarna.

Sist tog jag test BIM +1 (eller 2) och då var det svagt men blev sen starkare (tyvärr blev det ju missfall sen). Det kan ju vara så olika. Hoppas du inte får nån mens.
  • Lillako

[quote=77837560][quote-nick]Lifl skrev 2017-07-13 15:13:40 följande:[/quote-nick][/quote]

Jag ser. Grattis!

Svar på tråden Vi som vill plussa i Juli 2017