• Sonaten

Vi som vill plussa i Juli 2017

En till här som väntar på plus. Precis en sån här tråd jag behöver. Man känner sig så ensam och otålig när man väntar på Bim. Skönt att dela tankar och erfarenheter med andra.

• Sonaten
    Väntar på plus. Vet inte exakt när förra mensen var eller när nästa borde komma. Väntar på bim. Känner efter ibland i kroppen. Magen är väldigt uppblåst senaste dagarna och jag är kissnödig lite oftare än vanligt, tycker jag. Men kan man verkligen ha symptom så tidigt? Första graviditeten hade jag definitivt symptom veckan innan Bim - lite stökig i magen och illamående, hungrig och ohungrig omväxlande. Då lyckades vi på första försöket. Andra graviditeten försökte vi två månader innan det blev plus tredje månaden. De två månaderna när jag inte plussade kände jag mig ändå riktigt gravid. Mycket inbillning gissar jag.
  • Sonaten
    Sere skrev 2017-07-21 14:28:53 följande:

Wuuaau och Cajsa: ni har BIM en dag efter mig. Nu håller vi tummarna för varandra!!
    Ps. Rekommenderar inte att testa så tidigt som jag gjorde. Nu slits jag mellan hopp och förtvivlan ännu mer än innan. Nästa test blir på tisdag (BIM). När tänkte ni testa?

Jag borde väl ha is i magen och vänta lite till på mensen. Idag är dag 28 så jag borde fått mens redan, cykeln varierar dock mellan 23-29 dagar med ett genomsnitt på 26 dagar. Vi har flyttat nyligen så kanske det har inneburit ökad stress och därför sen mens. Imorse köpte jag iallafall ett test, det skulle kunna användas upp till Bim-5 men det visade negativt för mig. Jag får väl anta att jag inte är gravid. Detta är bara första försöket för den här omgången, och egentligen skulle det passa bättre att bli gravid om en eller två månader. Men ändå, det är så stora och många känslor som bubblar i mig. Svårt att tänka på något annat. Om bara den där mensen kommer någon gång, så vet jag säkert.
Svar på tråden Vi som vill plussa i Juli 2017