• Flisan41

Vi som vill plussa i Juli 2017

Lifl skrev 2017-07-11 15:45:17 följande:

Själv är jag puckot personifierat eftersom jag tog ett grav-test idag och ett igår och givetvis är testet negativt! Har ju inte beräknad mens förrän på söndag!

Tog testet eftersom det känns som om mensen är påväg. Spänner över urinblåsan typ, ungefär som när man varit extremt kissnödig. Lite molvärk, men jag blev ju grundlurad av kroppen förra månaden...

Gjorde samma sak idag. Negativt såklart... Har samma symptom som varje månad= pms. Ont i brösten, svullen mage och kissnödig hela tiden. Bim på söndag men räknar inte medngt denna månad heller... Men jag får väl inse att det inte är så lätt som jag trodde... Prickar ÄL varje månad. Har testat RR och tom Letrozol men icke..
  • Flisan41

[quote=77844637][quote-nick]Imra skrev 2017-07-16 10:06:49 följande:[/quote-nick][/quote]

Nej jag ser tyvärr inget...

• Flisan41
    Hormonkarusellen skrev 2017-07-17 18:52:24 följande:

Om du kan ta dig till Stockholm tycker jag absolut du ska det! Jättenöjd även när de kommer med tråkiga besked. Nu tex, får inte ta letrozol igen, läkaren har semester... så nu försvinner fem veckor till ingenting innan jag kan börja om på nytt som tidigast, så himla ledsen, men de är verkligen förstående när man ringer..

jag hade gått två år med provera, och fick aldrig något annat. Det gjorde att jag fick en framtvingad mens, men cykeln kom aldrig igång av sig själv. Så jag bytte läkare och hon förstod precis, jag vill inte ha mens jag vill ha ägglossning! Då hade vi försökt i tre månader, men utan ägglossning. Nu har vi just haft första försök med ägglossning, men det gick inte hela vägen tyvärr, nytt försök i september ... så ledsen över detta, hade velat ha semestern till att försöka

Jag har Letrozol hemma om du vill köpa?
  • Flisan41
    hoppaspåbarn2018 skrev 2017-07-18 11:14:02 följande:

Hej!

Vi planerar också att bli gravida, har gjort det länge nu men de verkar inte vilja ta sig.

Men nu är det väldigt annorlunda mot alla andra månader kring beräknad mens. Jag brukar alltid få ömma bröst en vecka innan ca och molande mensvärk. Min beräknade mens dag är nu på torsdag. Jag började få bruna flytningar i söndags och igår mer liknande mensblödning och då är det 4 dagar innan. Jag har haft regelbunden mens länge nu och alltid fått den på dagen. Har varit illamående några dagar och lakrits har hjälpt mig. Igår fick fruktansvärd mensvärk, nästan som värkar men de hjälpte med värktabletter sen.

Jag la undan tanken om graviditet eftersom jag fått mens men idag när jag vaknade hade jag en fruktansvärd yrsel. Trodde då att det var vätskebrist. Åt frukost, drack mycket vatten och tog en resorb. (Vätskeersättning) helt plötsligt så började jag må så illa och så kräktes jag upp allting.

Hur ska jag se på detta tror ni??

Jag tycker du ska göra ett graviditetstest för att vara på den säkra sidan. Lycka till!
  • Flisan41

Själv har jag testat med Letrozol i 2 menscykler nu, har prickat ÄL men det har inte tagit sig... Denna månad kör jag utan hormoner och ska äta Rosenrot fram till ÄL. Jag tror att mitt problem är att jag har för tunn slemhinna för att ägget ska kunna fästa. (Egen teori, har mkt sparsam mens). Någon som vet något man kan ta för att göra slemhinnan tjockare?

Svar på tråden Vi som vill plussa i Juli 2017