• Jooosen

Vi som vill plussa i Juli 2017

Typtessan skrev 2017-07-12 18:03:28 följande:

Hej! Jag hänger på denna trevliga tråd :) BIM 20/7, är fjärde försöket första barnet nu. Redan orolig över att vi inte ska kunna få barn.. men gissar på att jag inte är ensam över denna oro? Jag har en väldigt jämn cykel och vi har tajmat ägglossning perfekt, därav extra nojig när det känns som att alla runt omkring knappt försöker och ändå får till det på första försöket!

Åh spännande! Vi är några som hänger i en tråd typ "fjärde försöket första barnet" häng med där med om du vill! Samma här, har oxå väldigt jämn cykel så tänker att något är fel (knäpp man ör egentligen) Ska till gyn imorn o kolla läget pga kort mens och konstig värk få. Lycka till!
  • Jooosen
    Stenbock7 skrev 2017-07-13 12:02:40 följande:

Grattis till alla er som plussat!! :D Så kul, hoppas det går vägen för er alla!

Men för oss som får njuta av vin på semestern och invänta nästa ÄL - är det fler än jag som kan bli ledsen hemma inför sambon när man hör andra som lyckats bli gravida eller försöker? Vi har kompisar som precis varit på sitt första ultraljud och där tjejen är lika långt gången som jag skulle varit om jag inte fått missfall i maj :( Det är lite kämpigt emellanåt när man vill såå gärna!

Ja samma här! Har två jättenära vänner dom är gravida i typ vecka 30 och 36. Båda på första försöket. Ja är glad för dom såklart men innerst inne känner jag stark avundsjuka :(
  • Jooosen
    Stenbock7 skrev 2017-07-13 12:49:20 följande:

Mm, förstår precis hur det känns. Man är verkligen inte missunnsam och önskar dom allt väl, men man blir samtidigt påmind om vad man själv vill ha och inte kan få så lätt. Dessutom är inte min sambo lika stressad utan väntar hellre så därför gör det extra ont ibland.. jag bara hoppas att han vill ligga oskyddat runt ÄL igen, tar det inte för givet så därför blir jag nog extra ledsen och besviken.

Ja precis. Man vill bara få bekräftat att man faktiskt KAN få barn ens, det skulle lugna mig lite. Nu är man mest orolig över det oxå ...
  • Jooosen
    Flisan41 skrev 2017-07-18 11:23:17 följande:

Själv har jag testat med Letrozol i 2 menscykler nu, har prickat ÄL men det har inte tagit sig... Denna månad kör jag utan hormoner och ska äta Rosenrot fram till ÄL. Jag tror att mitt problem är att jag har för tunn slemhinna för att ägget ska kunna fästa. (Egen teori, har mkt sparsam mens). Någon som vet något man kan ta för att göra slemhinnan tjockare?

Har varit hos gyn nyligen och tog upp min sparsamma mens jag får. Hon kollade så min slemhinna och den såg bra ut. Så oroa dig inre i onödan för det. Även fast det kanske KAN vara så i vissa fall!
Svar på tråden Vi som vill plussa i Juli 2017