• Wuuaau

Vi som vill plussa i Juli 2017

Vill också plussa i juli!

Hade ägglossning 12-14/7 och har då BIM 26/7. Har från bara några dagar efter äl känt av lite molande värk i "tjejmagen" men vet inte vad det beror på om det skulle kunna vara ett graviditetssymtom? Hur gick det för dig, blev det något plus? ????

• Wuuaau
    Sere skrev 2017-07-21 09:42:35 följande:

Jag har samma symptom! Haft varje dag sedan några dar efter ÄL och har BIM 25/7. Testade i morse och fick negativt. Hoppas att det vara för tidigt. Ska testa igen på tisdag.

Har du haft dessa symtom innan mellan älskar och mens? Jag vet inte om jag vill plussa så otroligt mkt att jag bara inbillar allt jag känner. Denna månaden är det 5e försöket på andra barnet.

Jag hoppas också att det var för tidigt, hoppas att du får ett plus andra testet! Återkom gärna! Spännande ändå om vi hade samma symptom. Då kanske jag plussa tillsammans bara någon dag efter dig! :)
  • Wuuaau
    Sere skrev 2017-07-21 14:28:53 följande:

Wuuaau och Cajsa: ni har BIM en dag efter mig. Nu håller vi tummarna för varandra!!

Ps. Rekommenderar inte att testa så tidigt som jag gjorde. Nu slits jag mellan hopp och förtvivlan ännu mer än innan. Nästa test blir på tisdag (BIM). När tänkte ni testa?

Jag hade tänkt testa morgonurin imorgon, men jag kanske borde vänta... Slippa ännu ett negativt test..

Jag håller verkligen både tummar å tår ???
  • Wuuaau
    Sonaten skrev 2017-07-21 15:11:30 följande:

Jag borde väl ha is i magen och vänta lite till på mensen. Idag är dag 28 så jag borde fått mens redan, cykeln varierar dock mellan 23-29 dagar med ett genomsnitt på 26 dagar. Vi har flyttat nyligen så kanske det har inneburit ökad stress och därför sen mens. Imorse köpte jag iallafall ett test, det skulle kunna användas upp till Bim-5 men det visade negativt för mig. Jag får väl anta att jag inte är gravid. Detta är bara första försöket för den här omgången, och egentligen skulle det passa bättre att bli gravid om en eller två månader. Men ändå, det är så stora och många känslor som bubblar i mig. Svårt att tänka på något annat. Om bara den där mensen kommer någon gång, så vet jag säkert.

Jag förstår verkligen hur du känner. Det är så hemskt att få ett negativt resultat. Det är så frustrerande. Önskar att man kunde få en översikt typ. "Du kommer inte bli gravid just nu men om 8 månader så!!" Gud va man hade stressat ner då!
  • Wuuaau
    Sere skrev 2017-07-21 18:19:27 följande:

När man läser trådarna här på FL verkar det som att de flesta inte plussat förr än samma dag eller till och med nån dag efter BIM.

Valde att inte testa idag, försöker hålla mig lite till! :)
  • Wuuaau
    Ciconiidae skrev 2017-07-21 21:02:14 följande:

Jag plussade på äl+10 med första så det syntes tydligt på kameran. Äl+9 imorgon så ska bli spännande med morgondagens test. :)

Hur gick det? Plussade du? :)
  • Wuuaau
    majita skrev 2017-07-22 08:48:29 följande:

Jag testade också BIM -4 och fick negativt. Men idag (BIM+1) fick jag ett plus!! Var helt säker på att mensen var på g för har haft jättemensvärk, känns helt overkligt och såååå kul! Vi har försökt sedan september... hoppas du också plussar!!

Ååh, grattis!! :D
  • Wuuaau
    Ciconiidae skrev 2017-07-22 15:50:13 följande:

Nej, tyvärr inte. Jag fick väldigt väldigt svagt igår tyckte jag. Men idag inget. Hoppas på imorgon igen.

Så synd :/ har du testat igen?

Jag testade nu på morgonen med ett clearblue test för att testa tidigt.. negativt.. nu är jag på BIM-3 eller -5 har inte riktigt stenkol på när mensen ska komma. Hoppas jag att det var för tidigt att testa bara.
  • Wuuaau
    Sere skrev 2017-07-23 13:17:41 följande:

Och nu kom det blod här... gissar att mensen är tidig. Så himla ledsen :(

Blodliknande flytning här med, räknar med att mensen kommer imorgon eller något (vilket är lite tidigt med, jag som brukar vara väldigt exakt). Jag håller med dig.. så ledsen. Man blir så sänkt varje gång. :(
  • Wuuaau

Ingen mens än... Hade en liten blödning igår, det var alltså blod när jag torkade efter toabesök. Men inget mer nu. Kan det vara en nidblödning jag fick? Fick inte det förra graviditeten. Någon som har koll?

• Wuuaau

Grattis till er som plussat!

Troligen sista dagen på mensen här nu. Kämpar på för försök nummer 6. Har ägglossning runt 11 augusti. Håller alla tummar och tår nu. Men det är så kämpigt att både få mens och vänta på nästa möjlighet för försök...

Svar på tråden Vi som vill plussa i Juli 2017