• Sere

Vi som vill plussa i Juli 2017

Hej! Jag har precis haft ägglossning. Hoppas verkligen att det blev nåt denna gång. Vi har haft sex varje dag i 6 dagar och använt ägglossningstest.

Kram

• Sere
    trueblood93 skrev 2017-07-16 08:54:26 följande:

Ååh justbefter att jag lagt min kommentar igpr SÅ kom en svaag brun flytning. Och idag på morgon har jag smärta som mensvärk i magen bak till ryggen..., och så kom de mörkrött blod och lite klumpar. Får väl snällt acceptera att jag verkar sitta här med ett pågående missfall antar jag. Ont ännu men inte kommit "igång" med blödning ännu. Bara ooont :(

Åh nej...:(
    Hemskt ledsen för din skull.
  • Sere
    lyckligast80 skrev 2017-07-19 08:02:31 följande:
    40 år och jobbar på nr 3 skrev 2017-07-16 17:17:21 följande:

Är tillsammans med en ny man som är yngre än mig och utan barn. Jag har två barn sen tidigare och vi har bestämt oss för att skaffa ett gemensamt barn ????

Jag tog ut hormonspiralen 26/6 och tror att jag fick ägglossning ganska så omgående. Hade ömma bröstvårtor och lätt molande värk på vänster äggstock. Fick trådiga flytningar och en grym sexlust. Vi hade sex nästan hela tiden den veckan ( och fortsättningsvis också)

Två veckor efter fick jag en lite ljusrosa flytning vid ett toabesök men inget mer. Nu är det 3 veckor sen spiralen åkte ut och jag har haft en liten molande värk på vänster sida nästan hela tiden sen ägglossningen men ännu ingen mens.

Den känns otroligt att jag skulle bli gravid på en gång men herregud vilka starka känslor jag har av att få bli gravid. Det är som en drog!!!

Någon som är i samma/liknande sits?

Hej! 
    Är 37 år, 1 barn sen tidigare. Nu ny kille som är yngre än jag och han har inga barn sen tidigare. Nu försöker vi skaffa ett gemensamt. Detta är andra försöket bara så jag är nästan inställd på att det inte kommer gå denna månaden heller.... men man vet aldrig, man kan ha tur=) Bara att kämpa på! 
    Men är sjukt ivrig och kan nästan inte tänka på annat... !

Stort lycka till!
  • Sere
    Wuuaau skrev 2017-07-21 08:45:14 följande:

Vill också plussa i juli!

Hade ägglossning 12-14/7 och har då BIM 26/7. Har från bara några dagar efter äl känt av lite molande värk i "tjejmagen" men vet inte vad det beror på om det skulle kunna vara ett graviditetssymtom? Hur gick det för dig, blev det något plus? ????

Jag har samma symptom! Haft varje dag sedan några dar efter ÄL och har BIM 25/7. Testade i morse och fick negativt. Hoppas att det vara för tidigt. Ska testa igen på tisdag.
  • Sere
    Wuuaau skrev 2017-07-21 14:03:21 följande:
    Har du haft dessa symtom innan mellan älskar och mens? Jag vet inte om jag vill plussa så otroligt mkt att jag bara inbillar allt jag känner. Denna månaden är det 5e försöket på andra barnet.

Jag hoppas också att det var för tidigt, hoppas att du får ett plus andra testet! Återkom gärna! Spännande ändå om vi hade samma symptom. Då kanske jag plussa tillsammans bara någon dag efter dig! :)
    Nej det har jag inte! Det är nåt nytt. Brukar aldrig ha värk i magen mer än träningsvärk. Sällan mensvärk.
  • Sere

Wuuaau och Cajsa: ni har BIM en dag efter mig. Nu håller vi tummarna för varandra!!
    Ps. Rekommenderar inte att testa så tidigt som jag gjorde. Nu slits jag mellan hopp och förtvivlan ännu mer än innan. Nästa test blir på tisdag (BIM). När tänkte ni testa?

• Sere
    Sonaten skrev 2017-07-21 15:11:30 följande:
    Jag borde väl ha is i magen och vänta lite till på mensen. Idag är dag 28 så jag borde fått mens redan, cykeln varierar dock mellan 23-29 dagar med ett genomsnitt på 26 dagar. Vi har flyttat nyligen så kanske det har inneburit ökad stress och därför sen mens. Imorse köpte jag iallafall ett test, det skulle kunna användas upp till Bim-5 men det visade negativt för mig. Jag får väl anta att jag inte är gravid. Detta är bara första försöket för den här omgången, och egentligen skulle det passa bättre att bli gravid om en eller två månader. Men ändå, det är så stora och många känslor som bubblar i mig. Svårt att tänka på något annat. Om bara den där mensen kommer någon gång, så vet jag säkert.
    Förstår din frustration. Ja precis, man vill bara veta -mens eller barn.
  • Sere
    Wuuaau skrev 2017-07-21 17:34:22 följande:
    Jag hade tänkt testa morgonurin imorgon, men jag kanske borde vänta... Slippa ännu ett negativt test..

Jag håller verkligen både tummar å tår ???
    När man läser trådarna här på FL verkar det som att de flesta inte plussat förr än samma dag eller till och med nån dag efter BIM.
  • Sere
    Ciconiidae skrev 2017-07-21 21:02:14 följande:
    Jag plussade på äl+10 med första så det syntes tydligt på kameran. Äl+9 imorgon så ska bli spännande med morgondagens test. :)
    Ååå, hoppas du får plus! Jag testade idag (BIM -4) och fick negativt:( hopps fortfarande på plus om några dagar...
  • Sere
    majita skrev 2017-07-22 08:48:29 följande:
    Jag testade också BIM -4 och fick negativt. Men idag (BIM+1) fick jag ett plus!! Var helt säker på att mensen var på g för har haft jättemensvärk, känns helt overkligt och såååå kul! Vi har försökt sedan september... hoppas du också plussar!!
    Ååh, nu tände du mitt hopp! Hoppas det blir samma för mig. Stort grattis!
  • Sere
    mammatillengrabb skrev 2017-07-21 12:11:18 följande:

Nu är jag på BIM+7 eller BIM+3 varken mens eller plus på stickorna. Tråkigt när ingenting händer. Plussade runt BIM+20 förr gången men trodde inte jag skulle få lika låga hormoner denna gången om det nu är någonting. Mensen brukar aldrig försvinna!

Det låter väldigt frustrerande:(
    Jobbigt med så varierande cykel. Konstigt att mensen uteblev... Men om du plussade BIM +20 förut så finns det ju hopp:)
  • Sere
    Wuuaau skrev 2017-07-23 06:58:02 följande:
    Så synd :/ har du testat igen?

Jag testade nu på morgonen med ett clearblue test för att testa tidigt.. negativt.. nu är jag på BIM-3 eller -5 har inte riktigt stenkol på när mensen ska komma. Hoppas jag att det var för tidigt att testa bara.
    Gör ett nytt om några dar, håller tummarna att plusset kommer för dig då:)

Ps. Stod på min clearblue förpackning att testet bara är 56% tillförlitligt om man tester 4 dagar innan(!) sedan ökar tillförlitligheten för varje dag och är som bäst på BIM eller efter. Bra att veta...
  • Sere
    Casja skrev 2017-07-23 08:33:04 följande:
    Det är så svårt men jag försöker vänta mes att testa tills på tisdag, kanske tom onsdag.

Har ni några andra symptom? Jag har PMS och den har varit hemsk de senaste dagarna så jag tror inte att vi lyckades denna gången. Men mitt kaffesug är helt borta och så var det när jag var gravid med våra två pojkar så det finns fortfarande en gnutta hopp.
    Jag har ingen PMS, inga symptom utöver molande värk kring livmodern som jag haft i över en vecka. Jag ska också försöka hålla mig till onsdag (BIM tis)....
  • Sere

Och nu kom det blod här... gissar att mensen är tidig. Så himla ledsen :(

Svar på tråden Vi som vill plussa i Juli 2017