Inlägg från: 40 år och jobbar på nr 3 |Visa alla inlägg
  • 40 år och jobbar på nr 3

Vi som vill plussa i Juli 2017

Är tillsammans med en ny man som är yngre än mig och utan barn. Jag har två barn sen tidigare och vi har bestämt oss för att skaffa ett gemensamt barn ????

Jag tog ut hormonspiralen 26/6 och tror att jag fick ägglossning ganska så omgående. Hade ömma bröstvårtor och lätt molande värk på vänster äggstock. Fick trådiga flytningar och en grym sexlust. Vi hade sex nästan hela tiden den veckan ( och fortsättningsvis också)

Två veckor efter fick jag en lite ljusrosa flytning vid ett toabesök men inget mer. Nu är det 3 veckor sen spiralen åkte ut och jag har haft en liten molande värk på vänster sida nästan hela tiden sen ägglossningen men ännu ingen mens.

Den känns otroligt att jag skulle bli gravid på en gång men herregud vilka starka känslor jag har av att få bli gravid. Det är som en drog!!!

Någon som är i samma/liknande sits?

Bli jobbar på en bebis tillsammans, min nr 3, en sladdas fast den första med ny kärlek. Fick ljusrosa flytning 10 juli efter uttag av spiral 26/6. Tog gravtest 18/7 som visade negativt.. var ja för snabb att testa? Varför ljusrosa flytning den 10/7???

lyckligast80 skrev 2017-07-19 08:02:31 följande:

Hej! 

Är 37 år, 1 barn sen tidigare. Nu ny kille som är yngre än jag och han har inga barn sen tidigare. Nu försöker vi skaffa ett gemensamt. Detta är andra försöket bara så jag är nästan inställd på att det inte kommer gå denna månaden heller.... men man vet aldrig, man kan ha tur=) Bara att kämpa på! 

Men är sjukt ivrig och kan nästan inte tänka på annat... !

Jag håller tummarna att det går,för er, det skulle vara så fint!!! Hur har dunhaft det med preventivmedel innan? Idag är,det 4 1/2 vecka sen jah tog ut spiralen, ännu ingen mens, men en molande värk i snart 3 veckor. Igår natt vakande jag av skarp smärta men ingen blödning... undrar vadå so mhänder...
    vickanj82 skrev 2017-07-27 12:19:48 följande:

Min mens kom på BIM+11. Skönt ändå så inget var fel. Så nu längtar jag till den är slut så vi kan börja bebis verkstad på riktigt ????????

Skönt att allt är igång!!! Lycka till
    ALM82 skrev 2017-07-27 13:23:01 följande:

Kanske var en ägglossningsblödning? Det är ganska vanligt att få och då kommer det inte mycket blod utan bara en droppe, kanske kom den ut med din flytning?

Det kom lite ljusrött när jag torkade mig och vid andra toabesöket var det som en ljusrosa slemklump. Därefter inte ens i närheten av någon blödning, bara vanliga via flytningar i tid och otid.

Jag har funderat på om det faktiskt var då jag hade ägglossning, antar att graviditetstestet 8 dagar senare var alldeles för tidigt.
    ALM82 skrev 2017-07-27 15:52:30 följande:

Ja men då var det nog det :)

Slemklump är ju ett vanligt tecken på ägglossning! 

Får bli ett nytt test ikväll, håll tummarna ????

Vill inte bli besviken bara men jag får helt enkelt ställa in mig på att är jag inte gravid så kontaktar jag kvinnokliniken för att få igång hormonerna så att mensen kommer igång
    ALM82 skrev 2017-07-27 16:07:56 följande:

Yes, självklart håller jag tummarna! :)

Inget plus :(

Hade inte så stor förhoppning till det ännu, är mest obekväm med tanken att mensen inte dyker upp... Tänk om den aldrig gör det igen. Känner mig dock inte i närheten av varken klimakteriet, PMS, PMDS eller vad allt nu heter. Men den molande värken gör mig helt trött, varför sitter den kvar?
    ALM82 skrev 2017-07-28 09:54:37 följande:

Vad tråkigt... 

När, inte är du i klimakteriet redan! Kanske är den bara lite sen och det är mensvärk som du känner? 

Tack, jag tror inte heller att jag är i klimakteriet :)

Det slog mig idag, jag kanske inte har haft nån ägglossning ännu, ska inte temperaturen ligga lite högre från ägglossning fram till mens/graviditet?

Har ju inte mätt så länge, endast 10 dagar och snittet ligger ganska lågt tror jag, 36,35 grader. Värken kanske är ett tecken på att kroppen jobbar igång sig eller?
Svar på tråden Vi som vill plussa i Juli 2017