• ALM82

Vi som vill plussa i Juli 2017

40 år och jobbar på nr 3 skrev 2017-07-26 00:05:58 följande:

Bli jobbar på en bebis tillsammans, min nr 3, en sladdas fast den första med ny kärlek. Fick ljusrosa flytning 10 juli efter uttag av spiral 26/6. Tog gravtest 18/7 som visade negativt.. var ja för snabb att testa? Varför ljusrosa flytning den 10/7???

Kanske var en ägglossningsblödning? Det är ganska vanligt att få och då kommer det inte mycket blod utan bara en droppe, kanske kom den ut med din flytning?
  • ALM82
    40 år och jobbar på nr 3 skrev 2017-07-27 15:00:57 följande:
    Det kom lite ljusrött när jag torkade mig och vid andra toabesöket var det som en ljusrosa slemklump. Därefter inte ens i närheten av någon blödning, bara vanliga via flytningar i tid och otid.

Jag har funderat på om det faktiskt var då jag hade ägglossning, antar att graviditetstestet 8 dagar senare var alldeles för tidigt.
    Ja men då var det nog det :)
    Slemklump är ju ett vanligt tecken på ägglossning! 
  • ALM82
    40 år och jobbar på nr 3 skrev 2017-07-27 15:56:38 följande:
    Får bli ett nytt test ikväll, håll tummarna ????

Vill inte bli besviken bara men jag får helt enkelt ställa in mig på att är jag inte gravid så kontaktar jag kvinnokliniken för att få igång hormonerna så att mensen kommer igång
    Yes, självklart håller jag tummarna! :)
  • ALM82
    40 år och jobbar på nr 3 skrev 2017-07-27 23:39:59 följande:
    Inget plus :(

Hade inte så stor förhoppning till det ännu, är mest obekväm med tanken att mensen inte dyker upp... Tänk om den aldrig gör det igen. Känner mig dock inte i närheten av varken klimakteriet, PMS, PMDS eller vad allt nu heter. Men den molande värken gör mig helt trött, varför sitter den kvar?
    Vad tråkigt... 
    När, inte är du i klimakteriet redan! Kanske är den bara lite sen och det är mensvärk som du känner? 
Svar på tråden Vi som vill plussa i Juli 2017