• Hanna01

Vi som vill plussa i Juli 2017

Hha15 skrev 2017-07-07 13:49:58 följande:

Spännande! :) har du barn sen tidigare? Isf hur kände du då?

Jag tyckte jag kände ilningar "nertill" igår o detta sitter fortfarande i... Vet inte om det kan va ett tecken. Aldrig känt så förut.

Jag har en 5-åring och en 6,5-åring :) så vi tänkte oss en liten sladdis nu innan vi stänger igen babyfabriken!

Första barnet var väldigt planerat, kommer inte ihåg hur hag mådde innan bim då. Andra vet jag inte hur jag lyckades bli gravid med men så blev det iaf, haha! Men då visste jag bara att jag var gravid, inga symptom utan en stensäker känsla i kroppen bara.

Fick besked idag om att jag fått nytt jobb och börjar i augusti så livet leker just nu, skönt att ha något annat att fokusera på än att bara bli gravid.

Hoppas dina ilningar betyder ett plus, jag håller tummarna!! Har ni fler barn?
  • Hanna01
    Hha15 skrev 2017-07-07 23:45:39 följande:

Haha, låter härligt! :) ingen graviditet verkar ju vara den andra lik... Åh, då får man gratulera till nya jobbet! Vad jobbar du med? Vi har inga barn, men har varit gravid en gång tidigare. Det var helt oplanerat, jag hade väldigt oregelbunden mens och åt p-piller o så hände det. Gjorde abort i v 11. Detta är 6 år sedan o nu är vi mer redo än någonsin! :D

Nej dom två gravifiteterna var så otroligt olika :D från början till slut! Tack :D Just nu är jag e-handelansvarig på Ica Kvantum, men ska börja på Kappahl i augusti. Ska få vara med och bygga upp en helt ny butik. Det blir lite skillnad men ska bli så roligt att göra något nytt.

Vilken härliga känsla det är att känna sig så redo! Var sak har sin tid <3 Hoppas det går snabbt nu när ni bestämt er :)
  • Hanna01

Helt seriöst, mina bröst har växt en storlek det senaste dygnet! Så tunga, fylliga och ömma... dom brukar kunna vara ömma vissa månader, så vi får väl se... låt dessa dagar gå fort nu!

• Hanna01
    Amser skrev 2017-07-09 05:20:00 följande:

Hej alla! Håller tummarna för samtliga att ni plussar!

Är det någon av er som testat på BIM med Testlagrets stickor och fått svaga resultat? Nedan visar gårdagens och dagens tester (BIM och BIM +1), men när färgen är så svag känner jag mig så nojig. För 4 år sedan när jag fick mitt första barn visade TL:s tester betydligt starkare streck. Har gjort IVF så ingen tvekan om när BIM var osv.

Tycker det är jättetydliga streck :D GRATTIS!! Även om strecken är svagare än kontrollstrecket så dom ju väldigt tydliga :)
  • Hanna01
    Amser skrev 2017-07-09 09:00:51 följande:

Tack! Känner mig ändå nojig. Får gravid 1-2 på CB digital, men borde väl få 2+...

Jag har också känt mig nojig med vanliga test och har tagit ett digitalt sen, då har jag känt mig trygg i resultaten :) Det digitala visar antal veckor sedan befruktningen/ägglossningen, när vi sen räknar gravidveckor så räknar vi ju sedan senaste mensen första dag. Så slappna av och njut :)

Jag vet inte om det är sonens magsjuka som håller på att drabba mig eller vad det är, för idag mår jag inte tipptopp! Ska åka ner på apoteket när dom öppnar och köpa ett tidigt test så jag kan kolla imorgon bitti...
  • Hanna01
    längtarefternr2 skrev 2017-07-09 10:37:03 följande:

Min mens som skulle ha kommit igår har fortfarande inte kommit, igår kväll började jag även må illa, det kommer åh går, men sjukt jobbigt. Blir även illamående av att titta på mat eller känna lukten av det, eller som efter jag har ätit nånting. Fick ett mejl att mina graviditets test är skickade nu så senast tisdag har jag dom, så får väl se om jag testar på tisdag eller onsdag om mensen inte kommit då :) även fast jag tror att mensen kommer komma så hoppas jag ju ändå att mensen inte kommer alls på typ 9 månader ;)

Jag har även börjat känna på livmodertappen för att ha lite koll på om mensen är på väg, den känns som om den är högt placerad samt att den är stängd och känns bakåt vänd, mina flytningar är som lotion. Upplever även att jag blir hungrig oftare (är gastric bypass opererad, så äter typ var tredje timme annars) men jag upplever att jag blir hungrig mycket oftare än vad jag brukar kunna bli, efter 1,5-2 timmar efter är jag hungrig, och vet inte om allt detta beror på mensen men jag har reagerat på att jag är även en jäkla hormon häxa nu, fy fasen, det är inge roligt, vet att jag reagerade på mitt eget humör när ja vänta dottern ^^,

Jag tar dagarna som dom kommer, men ett ytterst litet hopp finns det ju ändå att jag kan vara gravid :)

Annars försöker jag igen nästa månaf bara :)

Åh vad spännande, jag håller tummarna :) :)

Själv har jag nog åkt på sonens magsjuka, mår så fruktansvärt dåligt och får springa på toaletten stup i kvarten :/
  • Hanna01
    längtarefternr2 skrev 2017-07-09 11:41:52 följande:

Tack, hoppet om ett plus denna månad är litet så varje dag utan mens gillas ju skarpt men är beredd på att den kommer tvärt oxå ^^

Men fy, hoppas verkligen ni kryar på er snabbt åh att det döljer sig ett plus ändå bakom magsjukan; )

Tanken slog mig att det kanske är gravid-illamående ;) men med tanke på att han spydde ner HELA mig i fredags kväll och sen var jag med honom när han fortsatte kräkas resten av natten, så tror jag mer på att jag blivit smittad... tyvärr!

Jag beundrar dig som klara av att inte testa en massa fast du ändå gått förbi bim!
  • Hanna01
    längtarefternr2 skrev 2017-07-09 18:23:37 följande:

Hoppas verkligen att du inte blivit smittad, isf kan man väl hoppas på att det är båda delarna ändå, graviditets illamående och magsjuka men man hpppas ju att det är för att du är gravid :D

Haha tack, jag har inte så mycket annat val än att vänta då ja inte har nå test hemma än ^^ har bara ägglossnings test hemma :)

Det är verkligen magsjuka, ligger helt deckad och har kräkts ur mig allt jag nånsin haft i kroppen känns det som. Har så ont i kroppen nu! Det är väl bara att invänta mensen till helgen nu, det här har nog legat i kroppen ett tag innan det bröt ut. Har ju känt mig sjuk hela veckan...
  • Hanna01

Gjorde ett cb early i morse som visade helt blankt... man ska ju kunna ta det 6 dagar innan och idag är det 4 dagar kvar...

• Hanna01

Kan inte tro det, tog ett test precis nyss! Fick en lustig känsla att jag ska nog göra ett test, och hade en sticka kvar...

Strecket syns mycket bättre i verkligheten, men nog är det ett streck allt? Bim -3.

• Hanna01
    längtarefternr2 skrev 2017-07-11 15:38:54 följande:

Men stort grattis :D

Lillako skrev 2017-07-11 15:45:59 följande:

Hehe. Menade såklart GRATTIS!

TACK :D hade absolut inte räknat med ett plus, mitt på dagen och bim -3. Dessutom var det neg igår. Fick bara ett infall att jag skulle testa. Blev så chockad att jag sprang in till grannen som är sjuksköterska så hon kunde säga att det verkligen var ett streck, haha! Må detta gå vägen nu <3

Och hoppas ni får erat plus SNART!
  • Hanna01
    larssonc skrev 2017-07-11 16:07:17 följande:

Hoppar in här om det är ok :) har Bim på fredag men tog ett test. Jag vet inte men kan det vara ett svagt plus?

GRATTIS, ser absolut ett streck! Var också bim på fredag och testade plus idag :)
  • Hanna01
    Hha15 skrev 2017-07-11 18:48:04 följande:

Stort grattis!! Visst är där ett streck :D

Tack! Det känns jättekonstigt... att vi ska få ett tredje barn liksom, haha :)
  • Hanna01
    Hha15 skrev 2017-07-11 18:52:00 följande:

Har tagit två tidiga test som båda visade negativt. Har bim om två dagar och har typ som mensvärk. Dock är den inte ihållande, utan kommer korta stunder, vilket det inte brukar göra såhär innan mens... Är också sjukt kissnödig och spänd över magen. Magkänslan säger dock att mensen kommer som planerat! :(

Och hoppas du får ett plus du med <3
  • Hanna01
    längtarefternr2 skrev 2017-07-11 19:00:25 följande:

Tror min mens kommer inatt som det känns nu :(

Får hoppas på bättre lycka nästa månad då, har iaf ägglossnings test kvar hemma oxå :)

Har inte mensen kommit inatt så gör ja ett nytt test imorron bitti men tror inte ja behöver göra ett test :(

Grattis till alla som har plussat :D <3

Håller verkligen tummarna att den INTE kommer <3
  • Hanna01
    längtarefternr2 skrev 2017-07-11 19:56:31 följande:

Tack, har suttit åh räknat ut lite nu, eftersom min ägglossning va sen den här gången så blir ju mensen oxå sen, trodde min lutealfas va på 11 dagar men tydligen inte. 14 dagar är den åh bim imorgon isf då. Så less, men har iaf prickat ägglossningen så vi får väl se hur det blir. Men stark känsla att mensen kommer inatt :(

Åh då är det det som ställt till det nu alltså! Inte då konstigt att det blivit ner hittills... uppdatera imorgon bitti om hur det gått! <3
  • Hanna01
    Lillako skrev 2017-07-12 08:54:05 följande:

Tydligare blev det. Men hade missfall i maj så vill nog inte slappna av och bli överlycklig riktigt än. Hur har det gått för dig?

Grattis! Hoppas allt går vägen denna gång <3
  • Hanna01
    längtarefternr2 skrev 2017-07-12 08:07:30 följande:

Behövde inte ens göra ett test, mensen kom som jag hade räknat ut, cykel på 32 dagar :(

Får hoppas på bättre lycka nästa månad.

Så vi som inte plussat, hoppas vi plussar nästa månad :)

Nej vad tråkigt! Hoppas det går bättre nästa månad <3
Svar på tråden Vi som vill plussa i Juli 2017