Inlägg från: längtarefternr2 |Visa alla inlägg
  • längtarefternr2

Vi som vill plussa i Juli 2017

Felicia1022 skrev 2017-07-02 00:07:21 följande:

Snälla säg att det är nån mer än jag som ser?! :/

BIM-5 men väldigt utspätt kvällsurin.

Jag ser tyvärr inget, men gör ett nytt test imorgon bitti :)

Hoppas på ett plus för er :)
  • längtarefternr2
    bebis2018 skrev 2017-07-02 10:41:38 följande:

och där kom mensen! helt gråtfärdig! har försökt i tre månader nu... tänk om det skulle visa sig att man har svårt för att bli gravid? :(

Nej vad tråkigt, men det jag läst så kan det ta upp till 1 år för en fullt frisk kvinna att bli gravid, jag vet att det inte är nån tröst men jag hoppas du snart får ditt plus :)
  • längtarefternr2
    Love-V1 skrev 2017-07-02 11:28:52 följande:

Såg att vi har bim samtidigt! Känner du av något so far ? Åh man vill så gärna ha de där plusset denna månad !!!!

Men gud vad spännande :D

Nä ja känner inte av nånting än, inte ens ägglossnings "tecken" som ja brukar ha en vecka före mens, brukar få så sjukt ömma bröst åh ont nere i magen men inget alls nu. Har haft lite molande värk nere i magen några dagar, det kommer åh går. Denna vecka kommer kännas som en evighet ;) måste ju absolut hålla kontakten här, vore ju roligt om vi plussa samtidigt ju :D
  • längtarefternr2
    Love-V1 skrev 2017-07-02 17:09:45 följande:

Ja verkligen !! Ja har inte heller känt av något , förra månaden trodde ja det tog sig då jag hade molande värk o var extremt trött men de va inget. Skoja inte man räknar ner dagarna. Körde du med äl stickor eller app ? När tror du att du hade ägglossning ?

Ja jag trodde oxå ja blev gravid förra månaden, hade en liiten blödning typ 7 dagar efter min ägglossning men det måste ha varit nå annat, kanske ägglossnings blödning eller nått för mensen kom ju som den skulle. Men upptäckte nu att min ägglossning är lite senare än vad som apparna räknar ut. Denna månad testa ja med ägglossnings stickor och fick min ägglossning den 27 juni, enligt appen skulle ja ha den 24 juni. Åh har väl länge misstänkt att appen har haft fel så nu har ja rättat till de ^^ räknade ut lutealfasen som va på 11 dagar. Körde båda denna månad, både test och appar ;)

Haha ja bra nog att man räknar ner dagarna ^^,
  • längtarefternr2
    Pistagenöten skrev 2017-07-02 11:41:13 följande:

Hej! Vad kul att följas åt! Håller tummarna för alla :) Hakar på denna tråd då vi också planerat att skaffa barn framöver. Har köpt hem ägglossningstest från graviditetskollen och testade första igår och andra idag, förväntar mig ingen ägglossning dessa dagar och vad jah förstår är testet även negativt men tycker att det kommer upp ett svagt streck där det inte ska vara ett sträck? Någon som varit med om liknande? Eller ska det bli så? Bifogar en bild.

Jag har använt mej av liknande ägglossnings test och även läst på nätet om dom, är det ett svagt sträck på ägglossnings testet så är det tyvärr negativt. Det är inte alls som graviditets test, där är ju ett svagt sträck ett plus. Men inte på ägglossnings test, där ska det vara 2 lika starka sträck eller så ska det andra sträcket vara starkare än kontroll stället :) bara fortsätta testa tills du får ett positivt test på ägglossningen :D

Hoppas du förstår och hoppas du hinner plussa nu i juli :D
  • längtarefternr2
    Cecini87 skrev 2017-07-02 15:22:32 följande:

Hej alla!

Här är också en som hoppas på plus i sommar.

Vi prickade äl. testade med CB dubbel indikator test. Nu sitter man med en molvärk och man hoppas så. bim är den 13 juli. någon som har erfarenhet utav molvärk så här? det sticker till och jag försöker att inte tänka på det!

Vad kul, jag har haft molande värk, till och från nu så jag hoppas på ett plus om ca 1,5 vecka :D

BIM den 8 juli, dagarna och veckorna nu har aldrig känts så sega som nu ^^,
  • längtarefternr2
    Felicia1022 skrev 2017-07-03 09:41:12 följande:

Tester överst är från igår kväll och nedersta från imorse. Enligt mina ögon är testet överst positivt men det nedersta typ negativt? Ingen stegring iallafall vad jag kan se :(

Hej, om det är ägglossnings test så är nog dessa tyvärr negativa, ett ägglossnings test är annorlunda mot för ett graviditets test. Det andra sträcket som kommer fram ska vara starkare eller lika starkt som kontrollsträcket. Det ska även stå en bruksanvisning på förpackningen testet ligger i hur dessa test funkat vid positivt samt negativt. Nu är inte alla test lika som dom jag har hemma men googlat åh läst en del åh dom flesta är så här :) hoppas du snart prickar din ägglossning :D

Bifogat en bild på mitt positiva ägglossnings test samt så ser man lite av beskrivningen hur det ska se ut vid positivt samt negativt :)
  • längtarefternr2
    Felicia1022 skrev 2017-07-03 10:06:00 följande:

Det är graviditetstest :)

Okej, översta kan jag se ett svagt sträck med understa syns ingenting :( prova gör ett nytt om några dagar eller en vecka :) hoppas plusset blir starkare då :D

När har du bim? :D
  • längtarefternr2
    Felicia1022 skrev 2017-07-03 18:09:42 följande:

Likadant som imorse... :(

Det kan ju vara för tidigt, eller så kanske du är låg hormonerare. Prova närmare helgen om mensen inte kommit. Hoppas på ett plus.

Jag har idag molande värk och jätte gasig i magen, nästan precis som ja brukar bli innan mens så det har kanske inte tagit sig ändå men det är ju typ 5 dagar kvar till bim, men hoppas ju på ett plus :D
  • längtarefternr2
    Lurven89 skrev 2017-07-04 13:29:56 följande:

Hoppar in här jag med 27 år, icke rökare och aldrig använt mig av andra preventivmedel än kondom! Enligt ägglossningskalender hade jag äl 24/6, hade oskyddat sex natten 24-25 och mitt på dagen den 25. Beräknad mens är 8/7, vad tror ni om mina chanser att vara gravid? :)

Hej, såg att vi ligger ganska lika med mensen, enligt min app skulle ja ju ha ägglossning den 24 men testade med ägglossnings test åh visade sig att jag har kortare lutealfas, 11 dagar. Min ägglossning kom den 27 juni istället. Har du några symtom? :D
Svar på tråden Vi som vill plussa i Juli 2017