Inlägg från: längtarefternr2 |Visa alla inlägg
  • längtarefternr2

Vi som vill plussa i Juli 2017

Asså det där med att ha is i magen... det är så sjukt svårt ^^ haha. Iaf så köpte jag ett test, samtidigt som det ser negativt ut så tycker jag att det ser ut som ett ytterst svagt sträck ? Ögonen ser ett svagt sträck åh hjärnan ser negativt... hjälp?

Har nu iaf skickat efter graviditets test som ska komma på måndag eller tisdag, har inte mensen kommit då, så testar ja igen på onsdag morgon ^^ men jag tror att den kommer komma i helgen :(

Det är svårt att få med det där jätte svaga sträcket på bild eller så ser jag bara i syne för att jag vill se det ^^

Vad tror ni? Negativt va?

• längtarefternr2
    Mawie skrev 2017-07-08 09:27:43 följande:

Fick min mens nu på morgonen, misstänkte det tempen gick ner till normaltemperatur i går och mensvärk i går kväll.

Nej vad tråkigt, hoppas på nästa månad <3

Min har inte kommit än, åh har ju bim idag. I natt så kände jag en huggande/pulserande känsla i livmodern, aldrig känt så förut, idag lite molande värk som jag tror är för mensen.

Tog ett ägglossnings test för dom ska kunna göra utslag på om mensen är på gång eller en graviditet men det visade negativt bara, får se om några dagar, men sten säkerställa den kommer innan tisdag iaf :)
  • längtarefternr2

Min mens som skulle ha kommit igår har fortfarande inte kommit, igår kväll började jag även må illa, det kommer åh går, men sjukt jobbigt. Blir även illamående av att titta på mat eller känna lukten av det, eller som efter jag har ätit nånting. Fick ett mejl att mina graviditets test är skickade nu så senast tisdag har jag dom, så får väl se om jag testar på tisdag eller onsdag om mensen inte kommit då :) även fast jag tror att mensen kommer komma så hoppas jag ju ändå att mensen inte kommer alls på typ 9 månader ;)

Jag har även börjat känna på livmodertappen för att ha lite koll på om mensen är på väg, den känns som om den är högt placerad samt att den är stängd och känns bakåt vänd, mina flytningar är som lotion. Upplever även att jag blir hungrig oftare (är gastric bypass opererad, så äter typ var tredje timme annars) men jag upplever att jag blir hungrig mycket oftare än vad jag brukar kunna bli, efter 1,5-2 timmar efter är jag hungrig, och vet inte om allt detta beror på mensen men jag har reagerat på att jag är även en jäkla hormon häxa nu, fy fasen, det är inge roligt, vet att jag reagerade på mitt eget humör när ja vänta dottern ^^,

Jag tar dagarna som dom kommer, men ett ytterst litet hopp finns det ju ändå att jag kan vara gravid :)

Annars försöker jag igen nästa månaf bara :)

• längtarefternr2
    Amser skrev 2017-07-09 05:20:00 följande:

Hej alla! Håller tummarna för samtliga att ni plussar!

Är det någon av er som testat på BIM med Testlagrets stickor och fått svaga resultat? Nedan visar gårdagens och dagens tester (BIM och BIM +1), men när färgen är så svag känner jag mig så nojig. För 4 år sedan när jag fick mitt första barn visade TL:s tester betydligt starkare streck. Har gjort IVF så ingen tvekan om när BIM var osv.

Grattis till plusset <3

Skicka ut lite gravid baciller i tråden ;)

Jag hade bim igår, och inte ett ända tecken på att mensen tänker komma heller, så jag hoppas ju :)
  • längtarefternr2
    Hanna01 skrev 2017-07-09 11:33:45 följande:

Åh vad spännande, jag håller tummarna :) :)

Själv har jag nog åkt på sonens magsjuka, mår så fruktansvärt dåligt och får springa på toaletten stup i kvarten :/

Tack, hoppet om ett plus denna månad är litet så varje dag utan mens gillas ju skarpt men är beredd på att den kommer tvärt oxå ^^

Men fy, hoppas verkligen ni kryar på er snabbt åh att det döljer sig ett plus ändå bakom magsjukan; )
  • längtarefternr2
    Hanna01 skrev 2017-07-09 12:52:02 följande:

Tanken slog mig att det kanske är gravid-illamående ;) men med tanke på att han spydde ner HELA mig i fredags kväll och sen var jag med honom när han fortsatte kräkas resten av natten, så tror jag mer på att jag blivit smittad... tyvärr!

Jag beundrar dig som klara av att inte testa en massa fast du ändå gått förbi bim!

Hoppas verkligen att du inte blivit smittad, isf kan man väl hoppas på att det är båda delarna ändå, graviditets illamående och magsjuka men man hpppas ju att det är för att du är gravid :D

Haha tack, jag har inte så mycket annat val än att vänta då ja inte har nå test hemma än ^^ har bara ägglossnings test hemma :)
  • längtarefternr2

Fortfarande ingen mens, 2 dagar över tiden idag, 5 graviditets test är på väg hem till mej, kanske kommer redan idag så får testa till kvällen om mensen inte dykt upp under dagen. Livmodertappen är fortfarande stängd, tycker den sitter högt upp oxå. Inga andra tecken på att mensen tänker komma, spännande men vill snart ha ett svar, känns som en evighet det här ^^,

Hur går det för alla andra?

Och hur mår ni som plussat? :D

• längtarefternr2
    Stenbock7 skrev 2017-07-10 09:20:46 följande:

Jag fick en ljusrosa blödning idag på morgonen, BIM-2. Testade negativt i fredags så får hoppas på bättre tur nästa gång! Men konstigt att få mens tidigare, det brukar jag inte :(

Hoppas det går vägen för er andra - annars håller vi ihop igen <3

Okej, man kan ju få en blödning då man ska ha sin mens egentligen, så hoppas mensen inte kommer :) håller tummarna att det visar sig ett plus på stickan sen :) <3

Absolut gör vi det :D
  • längtarefternr2
    Hanna01 skrev 2017-07-10 09:23:23 följande:

Gjorde ett cb early i morse som visade helt blankt... man ska ju kunna ta det 6 dagar innan och idag är det 4 dagar kvar...

Tog oxå ett sånt, tyckte ja kunde ana ett ytterst litet svagt sträck men samtidigt inte :) det kan ju vara så att vi inte har tillräckligt med hormoner ännu, prova efter bim istället, vet att det är svårt men försök, jag håller tummarna för dej :) <3
  • längtarefternr2
    becca90 skrev 2017-07-10 13:42:04 följande:

Nja egentligen inte.. känner att det drar lite i magen där nere och det har jag inte kännt förut. Testade imorse haha. Testet blev så här..

Ser positivt ut, hoppas på ett starkare sträck om några dagar :D
Svar på tråden Vi som vill plussa i Juli 2017