Aggerbagger skrev 2017-07-11 11:27:09 följande:
Nu har vi funderat på att helt enkelt låta dottern gå kvar på förskolan och att jag får pendla och hon får vara på förskolan lite kortare om dagarna bara. Vi har mest funderat på om jag kommer orka det och om dottern kommer må bra.
Men nu fick jag just veta också att jag kommer bli av med lägenheten jag har nu, typ precis när inflytt i Uppsala vore aktuellt. Så jag kommer ju behöva flytta med kort varsel i vilket fall som helst.
Så frågan är nu mer:
Vad tror alla om att pendla ca 2h enkel resa med en 4åring till förskolan?
Jag får gå upp tidigare och ta ned mig henne i vagnen med en mysfilt och frukost medpackad, så har vi morgonstunden på pendeln ihop. Och så får jag ordna netflix och ta med leksaker, så resten av resan till förskolan och hemresan sen känns lättare för henne.
Låter oerhört jobbigt att behöva göra det varje dag. Hur ser dina veckor ut mer exakt gällande obligatoriska föreläsningar, etc. Ett förslag är ju att du pendlar med dottern tex 3 dagar av veckans 5 och är ledig med henne de andra 2. Låter i mitt tycke jobbigt för både dottern och dig att pendla 4 h varje dag.