För oss med bim AUGUSTI 2017
Jag körde gravidkollen förra månaden, fick inga utslag, denna månaden testlagret, dem har jag fått utslag på! Synd jag inte hade några från gravidkollen kvar för att kunna jämföra!
Jag körde gravidkollen förra månaden, fick inga utslag, denna månaden testlagret, dem har jag fått utslag på! Synd jag inte hade några från gravidkollen kvar för att kunna jämföra!
Jag har oxå kört graviditetskollens billigaste ÄL-test och fick inget eller ett mkt svagt streck. Hade symtom på ÄL men fick neg på testerna. Det är intressant att höra om fler som fått neg men ändå haft ÄL. Kanske faktiskt är dåliga teststickor därifrån?
Jag kör apotekets egna äl-tester och tycker att de funkar superbra, har aldrig svårt att tyda dem, ser tydlig stegring, och de har alltid indikerat tydligt positivt när jag har äl, vilket har stämt väl överens med när jag själv känner att jag har äl :)
Uppdatering från en som fick höra av gyn (på vul) att jag inte skulle ha nån ägglossning pga inga synliga ägg i äggstockarna (i alla fall inte den veckan): tydligen hade jag visst haft ägg för jag plussade idag! Kanske mognade det lite senare bara?? Vågar knappt tro att det är sant!
Jag har trott att min äl uteblev denna månaden. Har alltid haft regelbunden mens och äl. Har fortsatt med billiga testers älstickor, men trodde att de inte fungerade på mig då jag inte fått ett enda utslag på dessa. Men så i morse syntes ett svagt streck, så antar att äl är på gång. Enligt appen är jag på bim -9... Men förhoppningsvis hittar jag snart min äl :) känns nästan fånigt att man försökt vid alla tillfällen jag TROTT att jag haft äl. Kanske har man prickat fel varje gång...
Detta känns iaf som en liten förhoppning :)
[quote=77906297][quote-nick]liebfraumilch skrev 2017-08-08 09:28:03 följande:[/quote-nick][/quote]
Där ser jag ett tydligt streck! Grattis!! :) när har du bim? Läste det du har skrivit tidigare om dina äl-tester. Jag har det precis likadant. Jag fick inget utslag på testerna öht, men hade tydliga symtom på äl. Vi hade mycket sex kring dessa dagar, men denna månaden är den enda jag inte känt ett enda tecken till graviditet. Så jag har lite hopp fortfarande! Har bim på söndag, men denna månaden har jag bestämt mig för att inte köpa hem några gravtester utan vänta ut bim...
Där ser jag ett tydligt streck! Grattis!! :) när har du bim? Läste det du har skrivit tidigare om dina äl-tester. Jag har det precis likadant. Jag fick inget utslag på testerna öht, men hade tydliga symtom på äl. Vi hade mycket sex kring dessa dagar, men denna månaden är den enda jag inte känt ett enda tecken till graviditet. Så jag har lite hopp fortfarande! Har bim på söndag, men denna månaden har jag bestämt mig för att inte köpa hem några gravtester utan vänta ut bim...
Så kan de säkert vara då... Har du kontrollerat med digitalt gravtest? :)
Andra försöket med äl test här, håller på att bli galen. När har jag ägglossning om det ser ut såhär och inte blir lika starkt streck som kontrollstrecket? Någon som är expert? :) hihi
Det svaga är från igår, mittersta i morse och det andra starkare tog jag nyss på eftermiddagen.
Andra försöket med äl test här, håller på att bli galen. När har jag ägglossning om det ser ut såhär och inte blir lika starkt streck som kontrollstrecket? Någon som är expert? :) hihi
Det svaga är från igår, mittersta i morse och det andra starkare tog jag nyss på eftermiddagen.
BIM idag 13/8. Mensen fortfarande utebliven. Sedan 1 vecka haft lite olika symtom medsaltsug, kramper i ländryggen, trötthet, ömmande bröst. Har även haft besvär med klåda och framförallt känsla av svullnad i underlivet. Någon annan som haft liknande besvär med underlivet? Grav test BIM -7, - 5 och -2 alla varit negativa.
Jag har så gärna hoppats på det där plussat men efter alla negativa prov var jag övertygad att mensen skulle komma. Nu är man bortrest såklart över helgen med varken apotek eller butik i närheten och självklart tog jag inte med mig något test eftersom jag var säker på att den skulle komma.
Någon annan som fått negativt och sedan plussat efter BIM?
Hur ska man tänka nu
Idag bim +1, ingen mens i sikte. Tog ett gravtest bim - 1 som var negativt. Har inga känningar som tyder på att mensen är på g. Har dock flytningar, vilket jag inte brukar ha innan mens. Brukar va snustorr flera dagar innan. Någon som har erfarenhet av detta? :) hoppas ju såklart på att mensen inte dyker upp och att jag plussar så småningom. Har ett gravtest kvar så jag tar det på onsdag om mensen inte dykt upp.
Jag testade negativt på bim och är nu på bim +3 och mensen har inte dykt upp än så. Så länge inte mensen dyker upp tänker jag inte ge upp hoppet! Planerar också att testa igen på onsdag om mensen håller sig borta. Hoppas på plus för oss båda :)
Nja, lätt illamående och ömma bröst men det brukar jag ha innan mens också ibland. Men avsaknaden av mitt vanligen hemska pms-humör gör mig lite fundersam. Hade inte några tydliga symptom med första barnet heller direkt. Tvivlade på att jag var gravid ända tills jag gjorde ett UL i vecka 12.
Man blir ju inte riktigt klok på det här. Först försöker man tåligt vänta efter BIM (vilket jag inte lyckades göra såklart :) Mensen uteblir precis som man hoppas på men då är även stickan negativ.
Tog nytt test igår BIM +1 med clearblue digital men fortfarande negativt.
För oss är det andra försöket första barnet så jag är lite fundersam kring det här med skengraviditet.
Man vill ju så gärna se det där plussat.
Har du haft några grav tecken eller upplevt liknande tidigare? Lycka till!!
Grattis!
Grattis :D :D :D
Har du haft några symptom? :)