• Hha15

För oss med bim AUGUSTI 2017

Tickitarum skrev 2017-07-29 20:20:52 följande:

Jag körde gravidkollen förra månaden, fick inga utslag, denna månaden testlagret, dem har jag fått utslag på! Synd jag inte hade några från gravidkollen kvar för att kunna jämföra!

Jag har med kört med gravidkollens tester nu i 14 dagar. Har ägglossning nu enligt appen (har väldigt regelbunden cykel), men inga streck på stickorna. Kontrollstrecket finns där, men inte ens ett svagt streck som utslag... Känns som att de inte funkar på mig. Har aldrig provat dessa eller några andra stickor tidigare, så svårt att säga om de är stickorna eller mig de är fel på. Skämt o sido :)
  • Hha15
    liebfraumilch skrev 2017-07-30 12:10:12 följande:

Jag har oxå kört graviditetskollens billigaste ÄL-test och fick inget eller ett mkt svagt streck. Hade symtom på ÄL men fick neg på testerna. Det är intressant att höra om fler som fått neg men ändå haft ÄL. Kanske faktiskt är dåliga teststickor därifrån?

Konstigt! Jag läste runt lite på nätet innan jag köpte och det kändes som att det var övervägande positiv kritik. Vi försöker nu ändå trots neg på stickorna :) frågan är vilka äl-tester som är de bästa? Har någon erfarenhet kring andra tester och isf vilka? Hade varit kul att jämföra.
  • Hha15
    luciabarn skrev 2017-07-30 15:30:51 följande:

Jag kör apotekets egna äl-tester och tycker att de funkar superbra, har aldrig svårt att tyda dem, ser tydlig stegring, och de har alltid indikerat tydligt positivt när jag har äl, vilket har stämt väl överens med när jag själv känner att jag har äl :)

Kanske jag skulle prova med dem då :) har läst mycket bra om cb digital med dubbelindikator också. Får väl köpa på mig några och se :)
  • Hha15
    Emmie79 skrev 2017-07-31 16:51:43 följande:

Uppdatering från en som fick höra av gyn (på vul) att jag inte skulle ha nån ägglossning pga inga synliga ägg i äggstockarna (i alla fall inte den veckan): tydligen hade jag visst haft ägg för jag plussade idag! Kanske mognade det lite senare bara?? Vågar knappt tro att det är sant!

Stort grattis! Och lycka till! :)
  • Hha15

Jag har trott att min äl uteblev denna månaden. Har alltid haft regelbunden mens och äl. Har fortsatt med billiga testers älstickor, men trodde att de inte fungerade på mig då jag inte fått ett enda utslag på dessa. Men så i morse syntes ett svagt streck, så antar att äl är på gång. Enligt appen är jag på bim -9... Men förhoppningsvis hittar jag snart min äl :) känns nästan fånigt att man försökt vid alla tillfällen jag TROTT att jag haft äl. Kanske har man prickat fel varje gång...

Detta känns iaf som en liten förhoppning :)

• Hha15

[quote=77906297][quote-nick]liebfraumilch skrev 2017-08-08 09:28:03 följande:[/quote-nick][/quote]

Där ser jag ett tydligt streck! Grattis!! :) när har du bim? Läste det du har skrivit tidigare om dina äl-tester. Jag har det precis likadant. Jag fick inget utslag på testerna öht, men hade tydliga symtom på äl. Vi hade mycket sex kring dessa dagar, men denna månaden är den enda jag inte känt ett enda tecken till graviditet. Så jag har lite hopp fortfarande! Har bim på söndag, men denna månaden har jag bestämt mig för att inte köpa hem några gravtester utan vänta ut bim...

• Hha15
    liebfraumilch skrev 2017-08-08 12:22:20 följande:

Där ser jag ett tydligt streck! Grattis!! :) när har du bim? Läste det du har skrivit tidigare om dina äl-tester. Jag har det precis likadant. Jag fick inget utslag på testerna öht, men hade tydliga symtom på äl. Vi hade mycket sex kring dessa dagar, men denna månaden är den enda jag inte känt ett enda tecken till graviditet. Så jag har lite hopp fortfarande! Har bim på söndag, men denna månaden har jag bestämt mig för att inte köpa hem några gravtester utan vänta ut bim...

Enligt appen BIM i morgon. Men mensen var 2 dagar sen förra månaden så jag tror appen har fel och att jag har BIM idag.[/quote]

Så kan de säkert vara då... Har du kontrollerat med digitalt gravtest? :)
  • Hha15
    liebfraumilch skrev 2017-08-08 16:41:00 följande:

Så kan de säkert vara då... Har du kontrollerat med digitalt gravtest? :)

Ja jag tog ett digitalt också. Gravid 1-2! Ville ha det i klartext. Men det är lite kul med stickor för att man ser hur hormonhalten ökar. Bim-6 blankt. Bim-5 spök. Bim-4 lite starkare spök. Bim-1 klart positivt.[/quote]

Ja men då så ;) stort grattis igen! Hoppas också på ett plus på söndag...
  • Hha15
    Mudcakemonster skrev 2017-08-11 13:41:25 följande:

Andra försöket med äl test här, håller på att bli galen. När har jag ägglossning om det ser ut såhär och inte blir lika starkt streck som kontrollstrecket? Någon som är expert? :) hihi

Det svaga är från igår, mittersta i morse och det andra starkare tog jag nyss på eftermiddagen.

Mudcakemonster skrev 2017-08-11 13:41:25 följande:

Andra försöket med äl test här, håller på att bli galen. När har jag ägglossning om det ser ut såhär och inte blir lika starkt streck som kontrollstrecket? Någon som är expert? :) hihi

Det svaga är från igår, mittersta i morse och det andra starkare tog jag nyss på eftermiddagen.

Så såg mina äl-tester ut i fyra veckor, blev aldrig helt positivt. Är de från billigatester.se? Om jag ej är gravid nu (bim på söndag) så kommer jag testa med cb digitala tester med dubbel indikator. Billiga testers äl-tester verkar inte fungera på mig iaf. Kolla några dagar till och se om teststrecket blir starkare, isf tolkar man ju det som att du är nära äl. Lycka till :)
  • Hha15
    Labbet skrev 2017-08-13 22:27:52 följande:

BIM idag 13/8. Mensen fortfarande utebliven. Sedan 1 vecka haft lite olika symtom medsaltsug, kramper i ländryggen, trötthet, ömmande bröst. Har även haft besvär med klåda och framförallt känsla av svullnad i underlivet. Någon annan som haft liknande besvär med underlivet? Grav test BIM -7, - 5 och -2 alla varit negativa.

Jag har så gärna hoppats på det där plussat men efter alla negativa prov var jag övertygad att mensen skulle komma. Nu är man bortrest såklart över helgen med varken apotek eller butik i närheten och självklart tog jag inte med mig något test eftersom jag var säker på att den skulle komma.

Någon annan som fått negativt och sedan plussat efter BIM?

Hur ska man tänka nu

Samma här. Hade bim igår, men ingen mens i sikte. Har inte heller några tecken som visar att mensen skulle vara på g. Brukar ha ganska mycket mensvärk dagarna innan...

Tog ett gravtest bim - 1 som var negativt. Har inte vågat testa mer sen. Har inte mensen kommit på onsdag så tar jag ett nytt test. Lycka till! Hoppas vi plussar :)
  • Hha15

Idag bim +1, ingen mens i sikte. Tog ett gravtest bim - 1 som var negativt. Har inga känningar som tyder på att mensen är på g. Har dock flytningar, vilket jag inte brukar ha innan mens. Brukar va snustorr flera dagar innan. Någon som har erfarenhet av detta? :) hoppas ju såklart på att mensen inte dyker upp och att jag plussar så småningom. Har ett gravtest kvar så jag tar det på onsdag om mensen inte dykt upp.

• Hha15
    Lilj3 skrev 2017-08-14 15:30:55 följande:

Jag testade negativt på bim och är nu på bim +3 och mensen har inte dykt upp än så. Så länge inte mensen dyker upp tänker jag inte ge upp hoppet! Planerar också att testa igen på onsdag om mensen håller sig borta. Hoppas på plus för oss båda :)

Spännande! Har du några symtom? :)
  • Hha15
    Lilj3 skrev 2017-08-14 18:53:25 följande:

Nja, lätt illamående och ömma bröst men det brukar jag ha innan mens också ibland. Men avsaknaden av mitt vanligen hemska pms-humör gör mig lite fundersam. Hade inte några tydliga symptom med första barnet heller direkt. Tvivlade på att jag var gravid ända tills jag gjorde ett UL i vecka 12.

Tvärt om här... Har pms, vilket jag aldrig har annars. För övrigt inga symtom. Inbillar mig nog att jag kissar oftare än vanligt... Återstår att se på onsdag :) håller tummarna för oss!
  • Hha15
    Labbet skrev 2017-08-15 07:01:52 följande:

Man blir ju inte riktigt klok på det här. Först försöker man tåligt vänta efter BIM (vilket jag inte lyckades göra såklart :) Mensen uteblir precis som man hoppas på men då är även stickan negativ.

Tog nytt test igår BIM +1 med clearblue digital men fortfarande negativt.

För oss är det andra försöket första barnet så jag är lite fundersam kring det här med skengraviditet.

Man vill ju så gärna se det där plussat.

Har du haft några grav tecken eller upplevt liknande tidigare? Lycka till!!

Haha ja det är märkligt! Vi är på tredje aktiva försöket med första barnet. Detta är första månaden jag inte har några symtom öht. Innan har jag ju uppenbarligen bara inbillat mig att jag känt gravsymtom. Men vi gjorde en abort för ca 6 år sedan och då kände jag på mig att jag va gravid, fanns ingen tvekan. De va en speciell känsla bara plus att brösten ömmade som bara den, kunde knappt gå i trappor. Men alla graviditeter är ju olika :) jag ska ta ett nytt gravtest imorgonbitti tänkte jag. Har ett cb digital med veckoindikator hemma. Håller alla tummar och tår!! :)
  • Hha15
    Lilj3 skrev 2017-08-16 19:45:51 följande:

Grattis!

Tack! Knappt att man vågar tro att det är sant...
  • Hha15
    ereywin skrev 2017-08-16 20:45:44 följande:

Grattis :D :D :D 

Har du haft några symptom? :) 

Tusen tack! Nja inga uttalade precis. Känt lite dragningar i tjejmagen och förmodligen kissat mer än vanligt. Känner mig svullen också. För övrigt mår jag som vanligt :)
Svar på tråden För oss med bim AUGUSTI 2017