Svensksommar83 skrev 2017-07-05 20:15:46 följande:
Till att börja med så vill jag klargöra att jag har en god utbildning i grunden så ingen får för sig att man är någon bidragskåt White trash eller bekväm på något sätt. Men jag har både jobbat och studerat tidigare och jag har gått hos kuratorer och psykologer och jag har arbetstränat. Målet var ändå att vidareutbilda mig inom vården men i höstas fick jag hoppa av mina studier på halvtid då sonen hade det skitjobbigt i skolan och inte fick hjälp eller anpassning men blev utsatt osv. Han mådde mycket dåligt, fick depression och ångest också och pallade inte skolgången och var hemma mycket till och från. Ambitioner har jag massor med det viktigaste är hälsan och att vardagen fungerar. Dessutom om ni missat det NUFÖRTIDEN FÅR MAN SJUKPENSION PÅ PROV ca 3-5 år i taget och inte något livstidsbeslut i första taget. Men jag tänker inte förklara mig mer för er för den energin måste jag spara till kurator och psykolog etc. Men jag kan tillägga att det är en kamp bara att komma upp på morgonen och väcka barnen och förbereda dom inför skolan. Men visst jag har väl själv haft lite den inställningen att unga förtidspensionärer bara gett upp och är lata så jag förstår er som kommenterar med dessa påhopp. Men tro mig vissa människor ska inte ut i arbetslivet och jag skulle bara vara en påfrestning
Tycker inte du fått några påhopp? Är mycket väl medveten om hur det är att ha mycket krävande barn som mår psykiskt dåligt och inte har det bra i skolan. Livet är jävligt tufft i perioder, har också varit där. Men att bli sjukpensionär känns inte som ett bra alternativ. Tycker jag.