• monn

Vad är era erfarenheter kring Curakliniken Öresund i Malmö när det kommer till IVF?

Varför vill ni inte gå på RMC?:)

• monn

Okej, då förstår jag.. men får ni behandlingen gratis på RMC?

Milli07 skrev 2017-07-26 21:59:10 följande:

Vi har gjort utredning på rmc men de ville att vi skulle försöka i ett halvår till trots att vi redan försökt i snart två år. Jag är 30 och min sambo 40 så vi känner inte att vi vill vänta längre :(

• monn

Okej.. men om ni inte har några gemensamma barn och ej är över en viss ålder så är det kostnadsfri behandling.

Vi gick där, och nu är jag gravid i v 17. Gjorde 3 inseminationer och 1 IVF, fick ett tidigt missfall och ett MA på vägen. Så nu är det tredje gången gillt :) Vi hade en jättebra läkare där, men fick vänta några månader på att få börja med IVF, och nästan ett år för inseminationerna för mitt sköldkörtelvärde skulle ställas in, och det tog tyvärr tid...

Milli07 skrev 2017-07-31 18:06:32 följande:

Det vet vi inte. Var där i maj och då ville de att vi skulle försöka i ett halvår till. Hade vi inte lyckats innan dess skulle vi höra av oss så skulle de överväga vad de kunde göra. Men med tanke på att det är november när vi kan höra av oss till dem igen och sedan jul och väntetid så valde vi att söka privat så länge. Lyckas vi inte på våra privata försök kommer vi höra av oss till Rmc igen för våra gratis försök. Har ni gått hos rmc eller?

• monn

Jättekonstigt att de inte erbjöd er hjälp tycker jag. 2,5 år är lång tid, och missfall är så tunga. Lycka till <3

Milli07 skrev 2017-08-01 00:13:01 följande:

Ja vi har gjort en kostnadsfri utredning där men de ville inte erbjuda oss någon hjälp när vi var där i maj. De ansåg eftersom att vi lyckats två gånger tidigare (MF och MA) så skulle vi försöka lite till (sex månader). Detta hade inneburit nästan 2,5 års försök vilket är helt sjukt. Vi blir inte direkt yngre och är redan så ledsna och förstörda av alla dessa försök. Så nu söker vi privat istället och hoppas på bättre hjälp därifrån. Underbart att ni lyckades tillslut, lycka till med allt!

Svar på tråden Vad är era erfarenheter kring Curakliniken Öresund i Malmö när det kommer till IVF?