Abort eller behålla?
Hej! Har varit tillsammans med en helt underbar kille i ett år, sen dess har jag gått på p-piller. Efter 2 veckor med utebliven mens bestämde jag mig för att testa mig trots att jag var säker på att det skulle vara negativt. Visade sig att jag hade fel och är gravid i vecka 7. Killen vill att jag gör en abort, då han inte känner sig mogen eller har ekonomin. Jag har en dotter sedan tidigare. Känner att jag borde fokusera på henne och att få färdigt allting, bättre ekonomi, bil och större boende vore ju önskvärt. Känner mig inte helt redo för tvåan. Samtidigt älskar jag redan den här lilla och vill verkligen inte göra abort, skulle aldrig förlåta mig själv. Jag har sån beslutsångest! Killen säger att han lämnar mig om jag behåller, så det finns ju en risk att jag blir ensam med två små barn. Känns som att jag var påväg att få ordning på livet och att jag nu kommer backa bak flera steg. Känns som att killen är helt annorlunda sen jag berättade att jag är gravid och jag känner mig så fruktansvärt ensam i det här beslutet! Känns som att många i min närhet försöker tvinga mig till en abort, men det känns verkligen inte som det rätta beslutet. Klarar jag det här? Klarar jag att vara en ensam tvåbarnsmamma? Vad är det bästa för min dotter? Snälla hjälp mig besluta mig, mår fruktansvärt dåligt!