Inlägg från: Anonym (Livet) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Livet)

Abort eller behålla?

Behåll! Du vill ju verkligen inte göra abort och då ska du inte göra det för hans skull heller. Du kanske blir så bitter att du lämnar honom och vad vann du då? Då blir det 2 förluster istället. Han kanske tar sitt förnuft till fånga om du behåller och gör han inte det kommer det gå bra ändå. Det är mycket vanligare att man ångrar de barn man tog bort än dom man behöll. Hjärta

• Anonym (Livet)
    Anonym (Ensam) skrev 2017-07-08 15:12:59 följande:
    Tror jag har bestämt mig för att behålla. Har dock inte berättat för pappan än, hur tror ni är bästa sättet att berätta för han utan att han blir besviken och ledsen? Hoppas verkligen att han åtminstone vill vara delaktig i barnets liv. Tror ni det finns en chans att han stannar kvar och stöttar mig genom det här när chocken lagt sig?
    Du bara berättar rakt upp och ner. Men sväva inte på målet utan har du bestämt dig antyd inte en sekund att det kanske finns utrymme för en abort utan bestämt är bestämt. Sen får han smälta det i lugn och ro. Barnet föds ju inte på länge än. Blir hans beslut att inte ta del av barnet så blir det så. Går inte veta i förväg. Han kanske tar sitt förnuft till fånga innan det föds, kanske efteråt om/när han får se barnet. Ta en dag i taget nu, resten löser sig tids nog.
Svar på tråden Abort eller behålla?