Inlägg från: Entusiastisk |Visa alla inlägg
  • Entusiastisk

BF april 2018

Hej :)

Jag hoppar in här efter att vi plussade i lördags för första gången :D

Jag är 28 år och min sambo 31 i år.

Då vi vet (inom 2 dagar) när det blev av då jag använde äl-test(oregelbunden mens) och vi endast fick till 1 gång under äl eftersom vi var på husbilssemester med ett annat par kommer troligtvis vårt lilla under i april men BF(räknat efter sista mensens första dag) är 27 mars:)

Gick in i v.6 igår så idag är jag 5+1 så fortfarande väldigt tidigt.

Kissade mycket i början och mår illa ofta är väl symptomen jag känner av annars är allt kalas:)

den 11 aug ska vi på vårt första UL då är vi i v. 8(7+2) då vi hade svårt att få ihop en bra tid men det känns skönt att få veta så tidigt att det lilla hjärtat slår som det ska <3 och därmed att missfallsrisken minskar till nästan som i v.12.

Ska bli spännande att följa er alla och även få dela och stötta varandra under denna fantastiska resan! Även om jag längtar så efter att få träffa honom/henne redan så vill jag njuta av varje dag<3

kram på er <3

• Entusiastisk
    Linluva3 skrev 2017-07-28 13:17:30 följande:

Känns det lite som mensvärk?

Jag har inget molande just nu, igår hade jag ganska mycket. Idag känns det inte alls men på kvällen så brukar jag bli uppblåst och svullen. Och hungrig varje timme typ ????

När tänker alla berätta för nära och kära? Och för chefen?

Vi ville dela lyckan med våra familjer samma dag så vi gjorde speciella saker till var och en för att få reda på vår graviditet. Händer något så kommer vi ändå behöva våra familjers stöd.. Vi står våra familjer väldigt nära också så kändes som det enda rätta för oss.. Vi ska på ett tidigt ul redan i v8 och tänker då gå ut till våra närmsta vänner eftersom missfallsrisken minskar till nästan som efter v12 om vi hör lilla hjärtat<3. Sedan efter Kubtest(v11-14) eller RUL går vi mer utanför till bekanta, skola/jobb tror jag är planen :)
  • Entusiastisk
    Linluva3 skrev 2017-07-29 00:05:25 följande:
    Åh mysigt!!

Ja jag tänker likadant att jag vill berätta om något skulle hända. Men är inte riktigt redo att säga till min familj än, och så vill jag berätta tillsammans med min sambo och han är nu bortrest 1,5 vecka.

Hur kommer det sig att ni ska på ul så tidigt? Bara nyfiken :)

Minskar riskerna efter v8 redan menar du?
    Som den andra tjejen skrev så minskar risken om man ser hjärtljud till nästan lika liten risk som efter v.12:)

Vi försökte hitta en tid som passade med BM men hade svårt att få till det så hon tyckte då kör vi v.8(eftersom vi kunde den tiden) så kan ni pusta ut när hjärtat slår och sen ev göra ett till tidigt till ifall vi ville, sa hon. Men vi kommer vilja göra ett KUBtest också och det gör man mellan v.11-v.14 så då får vi se lillan då också :). Så det känns skönt och som det passar oss:) Längtar så till att få höra det lilla hjärtat <3
Svar på tråden BF april 2018