Inlägg från: LinaMartina |Visa alla inlägg
  • LinaMartina

BF april 2018

Och då kan man hoppa in här om man får? :)

Jag undrar lite grejer då jag redan är orolig för typ ALLT som vanligt.

- När ringer man MVC? Hur gör man om man bor på ett ställe och jobbar på ett helt annat (storstad med långa avstånd) och har ett jobb där man inte kan flexa och gå ifrån hur som helst? Ska man välja en MVC i närheten av jobbet då så att man kanske förhoppningsvis kan gå lite tidigare en eftermiddag när man har fått tid? Är redan orolig för allt sånt här. Hade varit enklare om man hade ett flexibelt jobb utan fasta tider.

- Om man, som ni redan har förstått, är en orolig själ haha, kan man få göra ett eget ultraljud tidigt om man betalar för det själv? Hur går man tillväga om man vill göra det och när tidigast?

- Jag har alltid varit kräsen med mat och äter väldigt begränsade maträtter men ändå hyfsat varierat med kött o fisk osv. Tar kosttillskott "kvinna" sen några månader tillbaka. Räcker det eller måste jag få i mig det jag behöver via maten nu när jag faktiskt är gravid? Ska jag byta till kosttillskott för gravida nu?

- Hur mycket bör man oroa sig för missfall? FInns det NÅGOT, minsta lilla, man kan göra? Började äta folsyra flera månader innan vi försökte bli gravida, kan det hjälpa?

Har 1000 andra frågor men de får komma efterhand haha. Sorry om det blev ett långt inlägg!

• LinaMartina

Har också rätt mycket flytningar. Känner det oftast nån minut efter att man varit o kissat, som om man slappnade av då och det kom i efterhand (ursäkta) haha. Men blir lika glad varje gång jag ser det är flytningar och inte blod för man känner ju hur det rinner till. Usch nu blev det lite för mkt här kanske.

Har fortsatt ömma bröst o måste ha bh på konstant. Mycket molvärk som blir mkt värre på kvällen, måste då ta alvedon = ont på RIKTIGT alltså. Nån mer?

• LinaMartina
    Mawie skrev 2017-08-11 10:33:45 följande:

Jag hade ont i går trodde jag skulle gå av på mitten,

Tog faktiskt två, tog nog fem timmar innan jag kunde gå som folk.

Skoja med sambon om att det kanske är en hel hög här inne.

Fick blicken av skräck!

Haaaaahaha kan se en mans blick framför mig när man säger nåt sånt på skoj hahaha. "Skönt" att fler har ont. Jag är inte så orolig så länge inte det där kortvarigt fruktansvärt onda håller i sig. sen tycker jag det är skönt på ett sätt att känna lite molvärk och stickningar under dagen då känns det som om allt är i sin ordning.
Svar på tråden BF april 2018