BF april 2018
Hoppar in här, precis fått plus och om jag räknar rätt så är BF slutet på April. Hur tidigt ringde ni barnmorska för boka tider?
Hoppar in här, precis fått plus och om jag räknar rätt så är BF slutet på April. Hur tidigt ringde ni barnmorska för boka tider?
Stort grattis! Jag ringde bm 2 dagar efter jag plussade. Är i vecka 5 och ska på inskrivning nästa vecka.
Vad kul! Hur kommer det sig att du fick ett tidigt VUL? :) Det är så olika i alla landsting, men här erbjuder de inte det tyvärr.
Hur tänker ni kring att berätta för familj/syskon/vänner/jobb? Hur tidigt?
Jag kommer vänta ett tag, är en ganska privat person. Som det är nu tänker jag inte berätta för familjen förrän v12 eller efter kub. Nära vänner blir väl nånstans där också. Resten får bli ännu lite senare, allt eftersom det känns rimligt.
Problemet är att det finns vissa moment i mitt arbete som man som gravid helst inte ska vara närvarande vid, och uppstår en sån situation så måste jag ju berätta/ha berättat. Och då blir det konstigt att berätta för jobbet före familjen... Har ingen aning egentligen om hur jag ska göra. Sen om jag börjar må dåligt och få påverkad arbetsförmåga så måste jag ju berätta oavsett, men det tar vi om vi ens hamnar i den situationen.
Men alla är ju olika och gör olika. Ska bli intressant att läsa hur ni andra tänker, kanske hjälper mig med beslutet. :)
Yes! Började med att tala med en sköterska på en privat gynmottagning jag var i kontakt med förra året för att fråga om fertilitet och oregelbunden mens. Hon bokade in mig på UL 8/9, då jag tror jag är i v. 8+6, och jag enligt sista mens är i v. 9+6. Sen hade jag ångan uppe, så jag ringde mvc. Nästa måndag ska vi på informationsträff, och 6/9 inskrivning. :)
Blev konstigt nog mycket lugnare av att ha styrt upp det här!