• Kakan53

BF april 2018

Då har man fått plusset på stickan och ska ta en till nästa vecka för säkerhetsskull.
    Nu börjar den långa vandringen mot en till bebis i familjen.
    Har en sin på 3 år sen tidigare.
    Jag minns väl förra graviditeten, länge efteråt (alltså flera år) var vår tanke att det inte kommer att blir fler. Dels av anledningen att jag kände att jag inte alls var gjord för att vara gravid men sen tyckte vi att förlossningen var en sjukt otäck upplevelse. Problemet är att min förra graviditet gick fantastiskt bra, inga problem att tala om likaså förlossningen. Så vi har vart oroliga att denna då ska bli värre, för den kan knappast inte bli bättre.
    Men nu får vi se..
    otroligt glada är vi att det lilla lilla klumpen i magen är där den är nu, men oron sitter i lite.

Har börjat få lite illamående, ont i brösten och stickningar/dragningarna livmodern. Så allt är väl som det ska antar jag.

Några fler som vill dela resan mot april och ett nytt tillskott?

• Svar på tråden BF april 2018
  • AishaK
    mjka17 skrev 2017-08-12 10:46:50 följande:
    Jag var hos bm i veckan som var, jättetidigt(v 4+2) men i mitt landsting vill de att man tar tyroidea-prover för att se om man behöver behandling då det annars är ökad risk för MF..

Hursom sa hon att jag iaf redan nu kan ringa och boka tid för KUB. Jag tror det var så att de går vidare med nipt om det är hög risk. Så lyxigt här är det gratis med KUB, i landstinget jag bodde i när jag väntade dottern betalade vi 1500.

Tänkte iaf vänta med att boka KUB tills vi varit på VUL(30/8).
    Erbjuds alla tidigt vul i staden du bor i eller måste man be om det? Behövs någon särskild anledning till att göra de? Såg nu att kub kostar 1500 kr om man är yngre än 35 år och 300 kr om man är äldre än 35.
  • Glitterlim

Nu är gruppen på facebook stängd (bf april) då det efter en omröstning beslutats att den skulle stänga vid 100 medlemmar.

Då ni är många som inte fick plats i denna första grupp kanske det finns intresse att skapa en ny?

• Hoppas7910
    Amazinglife skrev 2017-08-12 13:28:29 följande:

Ingen :(?

Jag mår illa när jag inte ätit på ett tag och på morgonen. Så då gäller det att få i mig nåt kvickt. Men det är ju inte så illa som du verkar ha det.

Hoppas det blir bättre för dig!
  • Hoppas7910
    Snorhyveln skrev 2017-08-12 13:42:55 följande:

Ja verkligen.. halva mig säger att de är kört, att ngt är fel eller annat, men andra hälften säger att de kommer gå bra, man kan ju inte ha sån otur o få MA/Missfall en tredje gång, att de ska bli kul.. men ju mer tiden går så börjar jag nog bli nervös inför UL:et :D

Känns som att de är då allt bestämms :)

Åhh, va drygt! Jag bor en bit bort från min familj, så jag träffat dem inte så jätteofta om jag inte vill, och just nu vill jag inte :P vi skulle ha varit på kalas hos sambons syster idag, men jag orkar inte sitta där o vara nervös o nere så vi ska strunta i de o bara vara hemma :)

Jag hade ganska så mkt molvärk/mensvärk förra graviditeten och innan jag fick mina Ma/MF, men den här gången kände jag samma 2 dagar innan bim och 2 dagar efter bim. Har sen dess inte känt av den klassiska molvärken, vilket gör mig lite nervös.. får för mig att inget växer där inne då :/

Men jag har känt av nånting som kan vara ett mol på något vis, men svagt.

Jag var också otroligt svullen om magen men inge nu, ibland när jag ätit eller så men k te annars :P

Samma här, pendlar mellan att va jätteförväntansfull och glad och i nästa stund förbereder jag mig på att dem säger att där inte finns några hjärtslag på UL. Tvivlen kommer snabbt. Men, vi har ju lyckats en gång innan med fina små flickor så det går ju!! Vi får tänka så!

På tisdag är det dags för mig.. börjar bli super nervös!! Vilket datum skulle du på UL?

Är just nu på kalaset och räddar mig med mobilen för att inte bita huvudet av någon.

Så det kan nog va skönt att ha släkten på lite avstånd.

Smart val att bli hemma :) önskar jag gjort detsamma!

Så svårt det där med molvärken.. man vet ju inte vad som händer där inne. Man får bara hoppas att det växer som det ska! Du känner ju ändå nåt så det är ju positivt :)
  • Bodil164

Jag startar en grupp för oss som inte fick plats i den första om det finns intresse för det? Skriv mailadress till mig så lägger jag till dom som vill. :)

• emizz
    Amazinglife skrev 2017-08-12 13:28:29 följande:

Ingen :(?

Usch vad hemskt för dig!!! Det brukar avta vid v12 ungefär men om du är så illamående kontakta barnmorska så du får utskrivet något för illamåendet...lycka till
    Ehliaz-09 Alice-11 Bebis-18
  • mjka17
    AishaK skrev 2017-08-12 15:04:11 följande:

Erbjuds alla tidigt vul i staden du bor i eller måste man be om det? Behövs någon särskild anledning till att göra de? Såg nu att kub kostar 1500 kr om man är yngre än 35 år och 300 kr om man är äldre än 35.

Nej alla erbjuds inte, men jag hade ett misstänkt utomkvedshavandeskap för några år sedan så därför behöver jag göra ett.. Hade annars iofs gjort ett privat bara för att se att allt är ok. Har man sett hjärtat i v 7 är det väldigt liten risk att något går fel.
  • mjka17
    Bodil164 skrev 2017-08-12 15:43:22 följande:

Jag startar en grupp för oss som inte fick plats i den första om det finns intresse för det? Skriv mailadress till mig så lägger jag till dom som vill. :)

Blev den första full? Jag väntar gärna och går med om ett par veckor om det är ok????
  • Bodil164
    mjka17 skrev 2017-08-12 16:35:57 följande:
    Blev den första full? Jag väntar gärna och går med om ett par veckor om det är ok????
    Ja, dom satte visst stopp efter 100 medlemmar. Absolut, gör det! :)
  • Paroon
    Glitterlim skrev 2017-08-12 15:15:45 följande:

Nu är gruppen på facebook stängd (bf april) då det efter en omröstning beslutats att den skulle stänga vid 100 medlemmar.

Då ni är många som inte fick plats i denna första grupp kanske det finns intresse att skapa en ny?

Jag ansökte ju för en vecka sen eller mer så jag räknar med att ha en plats?
Svar på tråden BF april 2018