• Anonym (Matilda)

Behålla?

Jag mår väldigt dåligt just nu. Tyckte mig ana ett positivt test när jag höll det mot ljuset. Men det kan ju vara ren inbillning iaf. Fick panikångest så sambon fick komma hem från jobb för att ta hand om vår son på 9 månader.

Vi diskuterade hur det skulle bli om det är så att jag faktiskt är gravid. Jag vill inte ha barn just nu men tror inte jag kan genomgå en abort. Inte när jag ser på sonen och inser hur fantastiskt bra vi är på att skapa barn och vad man får ut av graviditeten. Sambon vill absolut inte ha barn nu. Men han säger att det är ju jag sol får bestämma. Jag frågade om han hade varit olycklig om vi behöll. Det visste han inte. Så min fråga är om någon varit i samma sits där sambon inte velat ha men sen ändå varit lycklig över barnet? Kanske tom medan barnet fortfarande ligger i magen.. känns så hopplöst just nu. Vi bråkar ju inte eller så. Har pratat lugnt om det. men jag vill ju att vi alla ska va lyckliga..

• Svar på tråden Behålla?
  • Anonym (Annabus)

Få inte sådan panik. Att ringa hem sambon från jobb känns överdrivet..

För det första får du vänta några dagar och sedan göra ett nytt test. Du vet ju inte ens om du verkligen är gravid. Hur många dagar över tiden är du?

Får ni positivt på test nr 2 får ni låta det sjunka in och ta beslut efter moget övervägande.

Barn kommer inte alltid när man planerat. Har hört siffran att 50% är oplanerade (har ingen källa på det) . Men oplanerat betyder absolut inte oönskat.

Förstår att din son är liten och tar mycket tid och ork, men även ger otroligt mycket glädje. Att få två täta barn innebär 2 blöjbarn osv, men de kommer alltid att ha en lekkamrat och det å andra sidan innebär avlastning för er.

Lugna ner dig, det kommer att gå bra. :)

Kram.

• Anonym (Matilda)
    Anonym (Annabus) skrev 2017-07-10 11:10:35 följande:

Få inte sådan panik. Att ringa hem sambon från jobb känns överdrivet..

För det första får du vänta några dagar och sedan göra ett nytt test. Du vet ju inte ens om du verkligen är gravid. Hur många dagar över tiden är du?

Får ni positivt på test nr 2 får ni låta det sjunka in och ta beslut efter moget övervägande.

Barn kommer inte alltid när man planerat. Har hört siffran att 50% är oplanerade (har ingen källa på det) . Men oplanerat betyder absolut inte oönskat.

Förstår att din son är liten och tar mycket tid och ork, men även ger otroligt mycket glädje. Att få två täta barn innebär 2 blöjbarn osv, men de kommer alltid att ha en lekkamrat och det å andra sidan innebär avlastning för er.

Lugna ner dig, det kommer att gå bra. :)

Kram.

Tack för svar!

Vi har lugnat ner oss lite. Ringde inte hem sambon för testet i sig utan för att jag kände mig helt matt, illamående och svimfärdig som jag även gjort hela helgen (precis som vid förra grav, vilket fick mig till att ta testet).

Jag är inte över tiden alls. BIM på söndag. Så det är väldigt tidigt. Plussade ungefär i samma veva med sonen. Anledningen att vi inte känner oss helt redo är för vi går i tankarna att köpa hus. Jag är student på heltid (dock mammaledig nu) så det blir väl kanske lite kämpigt med ekonomin och ont om plats. Men å andra sidan har vi ju allt hemma för bebis. Och vi har stort sovrum och ett extra rum för leksaker. Men som sagt, det är ju inte helt säkert att det är en liten bebis på gång i magen. Så dumt att gå händelserna i förväg. Men livet blir ju så totalt förändrat.
Svar på tråden Behålla?