• 8airam8

Det är ett helvete att natta vår son sen dag 1 och han är nu 5 år. Hjälp!?

Snälla låt bli sömnmedel till den lille hjälplöse ungen. Det finns väl knappt några femåringar som somnar själva och utan trassel? Du har fått bra råd i tråden. Min äldsta var också en trasselunge och kunde hitta på ungefär vad som helst för att få sova i mammas säng. Ibland var jag vansinnig i hemlighet, jag vet att det var jobbigt vissa gånger. Men testa - låt honom somna i soffan och bär in till sängen när ni är klara för kvällen. Natta liggandes bredvid (det är väl skönare än en pall?). Kan han kanske få ha en madrass på golvet bredvid er säng? Det här varar absolut inte för evigt. Men ge inte mediciner till ett barn som inte är sjukt, försök på andra sätt istället.

Och blir man deprimerad över en sådan här sak så kan jag tycka att det är den vuxne som ska medicineras - för jag vill se den femåring som förstår det där med biverkningar och hang over-effekt på ett sätt som gör att han eller hon förstår och kan acceptera.

Svar på tråden Det är ett helvete att natta vår son sen dag 1 och han är nu 5 år. Hjälp!?