Inlägg från: EllasEllis |Visa alla inlägg
  • EllasEllis

Det är ett helvete att natta vår son sen dag 1 och han är nu 5 år. Hjälp!?

nevermind skrev 2017-07-14 03:56:35 följande:

Sorry för off topic men passar på att fråga: Är det bara min familj som inte nattar barn överhuvudtaget?

Nej, vi nattar inte heller, varken vår 3åring eller 4månaders bebis. 

Vi borstar tänderna, klär på sonen pyjamas och bäddar ner honom i sängen, säger godnatt och lämnar honom i sitt rum. det funkar fint för oss och sonen somnar på 3 röda nästan varje kväll. Gör samma med bebisen i stort sett, dock ingen tandborstning än :)
  • EllasEllis
    annabellelee skrev 2017-07-15 14:05:09 följande:
    Men varför skriver ni i en tråd där någon precis berättat att de mattar i 2-4timmar att ni minsann inte behöver natta alls? Har du NÅGOT tips eller råd eller ville du bara berätta hur bra du har det, så att vi vet?

Ts, har inget råd men följer eftersom vår lille också tar tid på sig.
    Jag svarade på neverminds fråga :) dvs inte som svar på TS fråga.
  • EllasEllis
    Kattflickan skrev 2017-07-15 14:06:19 följande:
    Men då nattar ni ju barnen. Jag trodde ni menade att barnen helt fick gå i säng när de ville. Sen att ni inte stannar kvar hos dem tills de somnat är en annan sak.

Varför är det så hemskt att stanna kvar hos barnet tills det somnat? Om barnet själv vill? Jag tänker att det kan vara lätt att skapa en onödig otrygghet kring sömn om man inte är lyhörd för vad barnet vill.

Min man somnar aldrig innan jag gått i säng, så även vuxna kan vilja somna tillsammans med någon.

Då tolkar vi "nattning" olika. För mig är nattning synonymt med tex läsa godnattsaga, att man ligger kvar eller sitter kvar en tid till man är säker på att de somnat.

Våra barn somnar själva utan att vi är kvar, undantag för när de är sjuka då vi givetvis är kvar tills de kommit till ro och somnat, alternativt stannar hela natten för att finnas där om de vaknar på natten.
Svar på tråden Det är ett helvete att natta vår son sen dag 1 och han är nu 5 år. Hjälp!?