Cerklage -hur gick det?
Hej! Kom över den här tråden och tänkte kolla hur det går för er alla.
Hur mår ni och fungerar det bra med cerklage och mår era små underbara liv i magarna bra?
Jag och min sambo miste vår ängel den 15/11 i år. Våran första graviditet och allt var bra fam tills jag var i 23+2. Fick en störtblödning hemma så fick åka ambulans till sjukhus. När dem såg att han levde så blev vi skickade direkt till Uppsala där jag blev inskriven. Tappen var då 2.5cm. Detta var på lördagen. Jag slutade blöda söndag kväll. På måndagen var tappen 1.9 cm. På måndag kväll började jag få sammandragningar. Hade haft det tidigare också men inga märkvärdiga på så sätt. Sammandragningarna fortsatte tiddsg onsdag torsdag och på torsdag kväll började jag blöda igen. Då var tappen 1.1 cm. Därefter slutade jag aldrig blöda utan han är född med k.snitt på söndagen den 5/11 efter jag vaknade på natten med värkar. Var då öppen 3 cm. På lördagen när jag kom in tog dem prover och der visade sig att jag hade GBS i vaginan. Moderkakan he dem skickat på analys för att se om den visar något för än så länge vet dem inte vad blödningen beror på. När Dylan föddes mådde han jättebra och hade så fina värden. Endast cpapp. Men efter en vecka fick han en infektion i tarmarna och den 15/11 somnade han in.
Jag och sambon vill blibgtavids igen och ge Dylan ett syskon men är så rädd. Allt var så bre tills der inte var bra. Jag ver redan nu att jag kommer säga toll om cerklage ifall att samt att jag sk gå på kontroller varje vecka för att se efter Gbs : en. Jag har frågat om det var det spm satte igång allt men får känslan av att dem helst undviker att svara på det..