Inlägg från: Moodie |Visa alla inlägg
  • Moodie

Vi med BIM September 2017

Jag hoppar in här, mensen kom idag så det blev inget augusti-plus. Satsar på att det tar sig nästa gång istället! Blir försök 2 till första barnet. Den här månaden kommer jag att köra på fler ÄL-test och mer mys så vi garanterat prickar in ÄL.

BIM 15/9.

• Moodie

1/9 14163, 28år- 2aförsöket, 1a barnet

1/9 sandraa91, 26 år - 2a försöket, 1a barnet

1/9-2/9 jokri85, 32 år - 1:a försöket, 2:a barnet

2/9 mjaomjao, 33 år - 3e försöket, 2a barnet

3/9 gitarrsolo 27år - 2:a försöket 1:a barnet

3/9 Friitz 29 år - 2:a försöket, 1:a barnet

3/9 LifeofBullshit, 22år - 7e försöket, 1:a barnet

4/9 knivskrik, 28 år - 3e försöket, 1a barnet

5/9 Joozzaan, 24 år - 3e försöket, 2a barnet

5/9 Mor till Ella, 34år - 2a försöket, 4e barnet.

5/9 37 år - 3 försöket, 2a barnet, 1a gemensamma med sambon.

6/9 eriwag, 29 år - 2:a försöket, 4:e barnet.

6/9 anynomus, 28 år - 2:a försöket, 2:a barnet

6-7/9 FH24, 24år - 2a försöket, 1a barnet

7/9 Hedblomster, 27 år - 5e försöket, 1a barnet

7/9 S79, 32 år - 2a försöket, 2a barnet

7-9/9 neptun, 28år -3e aktiva försöket 3e barnet

9/9 hannaa2017, 30 år, 2a försöket 1a barnet.

9/9 Victoria K, 28 år, 8e försöket 1a barnet

10/9 alvinojuliansmamma, 29 år, 8:e försöket, tredje barnet

14/9 soffe, 30 år, 3e försöket, 1a barnet

15/9 Moodie, 21 år, 2a försöket, 1a barnet

• Moodie
    VHF2014 skrev 2017-08-18 22:02:20 följande:

Hej!

Jag och min man försöker få ett tredje barn. Har en 5- och en 3-åring sedan tidigare. Jag slutade med P-piller 4/8 och tror jag håller på att få ägglossning just nu (har äggviteflytningar och ont i magen ffa pp vänster sida). Så bim är ca 1/9

Har alla ni andra bunkrat tester? Jag har inte köpt några än

Vad kul! Hoppas på ett plus då jag har bunkrat upp med tester ja, blir andra försöket i början på sep då jag har ÄL. Kan inte hålla mig borta från testerna riktigt än haha... men det bästa är ju såklart att bara vänta ut BIM och ta det lugnt
  • Moodie

Nu är mensen över och 15 dagar kvar till beräknad ÄL. Den här månaden tänkte jag testa mer med ÄL-test så att jag garanterat inte missar ÄL. Känns som en evighet dit... Och efter ÄL blir det en evig väntan till BIM. Jag känner mig ändå positiv just nu och hoppas att det tar sig, blir så mycket mys som möjligt denna månad haha

• Moodie

*VARNING FÖR DETALJERAT INLÄGG OM FLYTNINGAR*

Jag inväntar ÄL, enligt appen ska den komma imorgon men ingen stegring på testen än. Gick just på toa och skulle ta ett ÄL-test, men innan jag hann kissa kom en rejält riklig flytning, vit (inte genomskinlig), och hal. Den trådade sig dock inte som jag hört att ÄL-flytningar gör. Nån annan som haft nån sån flytning innan ÄL? Jag har aldrig förut upptäckt en sån flytning, men nu rann det verkligen massor.

• Moodie
    S79 skrev 2017-09-03 20:10:19 följande:

Jag har inte skrivit i tråden på länge men har läst ikapp allt och vill först och främst säga stort grattis till alla som har plussat!

Jag har BIM på torsdag och hela dagen idag har det verkligen känts som att mensen är på väg. Molvärk i magen och svanken. Igår när jag var på toa kom det något brunt på pappret (ursäkta infon) och tänkte att jaha då var det kört. Tänkte att mensen kommer väl för tidigt. Men trots känningar hela dagen idag har den inte kommit än. Jag har sån ångest varje gång jag torkar mig för jag vill ju inte att det ska vara blod på pappret. Samtidigt som jag känner att ska mensen komma kan den lika gärna komma nu så vi får satsa på nästa månad istället. Så segt.

Ursäkta novellen. Men behövde skriva av mig lite.

Jag håller tummarna för att din mens uteblir! Och det är ju inte helt ovanligt med blödningar fast man är gravid heller
  • Moodie

Tänk att man kan bli så lycklig över ett positivt ÄL-test! Nu är det iallafall helt positivt (CD23) så nu inväntar jag ÄL. Haft lite småkänningar, ingen molande värk men lite ömhet. Så nu blir det att mysa på och hoppas hoppas att det tar sig!

• Moodie

[quote=78023340][quote-nick]Julie17 skrev 2017-09-17 13:00:32 följande:[/quote-nick]

Hej! Har med spänning följt tråden ett tag, men kände nu att jag var tvungen att bli medlem och haka på, hoppas man är välkommen och kan få lite hjälp.

Jag har noll koll på min cykel egentligen då jag varit ganska oregelbunden och dessutom haft kopparspiral fram till juli.

Hade sista mens 24/8, med en cykel på cirka 30-31 dagar bör äl vara runt 9-10 september och BIM ca 24 sept. Har ja räknat rätt?

Det som förbryllar mig som inte har riktigt bra känn på ÄL och mina hormoner är att mitt humör har gått bananas och haft flytningar idag och 1-2 dagar tillbaka, alltså känsla av ägglossning kanske? Tog då ett äl-test som ser ut såhär (hoppas ja får me bild), teststreck ngt svagare än kontrollstreck men inte jättesvagt.

Är det ens möjligt att ha ÄL på dag 23-24 i cykeln? Det är ju toklångt!

Jag hade ÄL på CD24 denna månad och CD22 förra månaden, så ja det är tydligen möjligt..

• Moodie

Idag är jag på ÄL+11, har BIM imorgon. Haft lite konstig spänning/molvärk i livmodern som jag aldrig känt förut men testerna är negativa. Även fått lite finnar som jag brukar få innan mens, så den kommer nog imorgon trots allt. Hoppas såklart att den uteblir men jag tror tyvärr inte det. Hoppas att det vill ta sig nästa månad annars, då blir det tredje gången gillt...

• Moodie
    AAMLB skrev 2017-09-18 18:51:53 följande:

Har en dag kvar till mens enligt appen, men jag tror att den egentligen ska komma senare och att min ägglossning var några dagar senare än vad appen säger. Tog ett test jag hittade hemma i badrumsskåpet sen förra månadens test .

Enligt appen är jag på ÄL+13 men enligt känningar och sekret tror jag att det är ÄL+11 idag.

Vad tror ni om detta ? Inbillar jag mig det andra strecket ?? Väntar några dagar till med att testa igen om mensen inte kommer! Vågar inte hoppas :O

Ursäkta alt damm på bilden , ka den på taket på kattlådan :P

Jag ser ett streck! Hoppas det blir starkare :D men jag har sett folk som fått svagare än så och varit gravida!
  • Moodie

BIM idag. Ingen mens i sikte, och helt blanka test. Men den kommer nog snart, har ingen mensvärk men finnar och ökad hunger som jag brukar få innan.

Svar på tråden Vi med BIM September 2017