Inlägg från: MisseKido |Visa alla inlägg
  • MisseKido

Vi med BIM September 2017

Hej! Hoppar in här. Har inte försökt aktivt att bli gravid men vi har pratat lite om en trea och hade oskyddat för första gången för c.a en vecka sedan och tror att det var runt ägglossning. Så ifall det tagit sig så blir BIM runt den 4/9. Ni som har samma datum för BIM när kommer ni testa första gången?

• MisseKido
    Archimedes skrev 2017-08-29 06:26:22 följande:

Jag har också bim dem 4/9. Tänkte ev testa torsdag men är så himla rädd att bli extra besviken om mensen skulle komma sedan så jag ska försöka hålla mig till efter bim.. men helst av allt skulle jag vilja testa nu!

Med mitt första barn testa jag första gången på BIM-dagen positivt. Med mitt andra testade jag någon dag före och fick negativt men sedan positivt kanske dagen före BIM. Men nu vill jag helst testa så tidigt som möjligt! Har bara två tester så kanske det blir torsdag eller fredag första testet och vänta med det andra till BIM-dagen.

Ni får uppdatera hur det går med testerna :)
  • MisseKido
    Lussebulle2017 skrev 2017-08-29 17:58:04 följande:

Någon som vart med om 1/4 positivt? Bim -6

Hmm konstigt. Ta ett nytt test :) hoppas det blir 4/4 då.
  • MisseKido
    Elsisi skrev 2017-08-29 16:25:29 följande:

BIM -2 ungefär

Ni som kommenterade hade rätt!

Testade negativt med samma typ av test i förrgår.

Hoppas det hålller hela vägen :)

Idag kom också illamåendet!

Grattis!!
  • MisseKido

Kunde hitta hålla mig tog ett test i morse. Först var det helt blankt och efter någon minut kom ett svagt svagt streck. Kanske det är ett så kallat spökstreck? Har verkligen noll symptom att jag skulle vara gravid! Igår hade jag riktigt PMS-humör som jag brukar få några dagar innan mens. Har BIM 4/9.

• MisseKido
    Archimedes skrev 2017-08-30 05:54:49 följande:

Jag testade.. och det är positivt.. men nu är jag livrädd att det är vad alla kallar spökstreck eller att mensen ska komma.. fy jag borde ha väntat! Jag känner mig inte ens glad utan snarare skräckslagen då alla mina symptom försvunnit..

Haha jag gjorde precis likadant! Ditt ser ut som ett ganska starkt plus! Själv är jag väldigt osäker på mitt eget test. Jag har bara ett test kvar får nog köpa några fler ;)
  • MisseKido

Kan inte släppa ifall det var ett plus eller inte i morse jag såg! Enda jag går och tänker på, vill bara åka hem från jobbet och testa igen :D Skräckblandad förtjusning. En annan orsak till att jag vill testa tidigt är ifall jag måste sluta snusa eller inte. Måste ha en bra och säker anledning och då passar en graviditet bra att sluta. Får jag tydligare streck imorgon så är det bye bye med allt som har med nikotin att göra :)

• MisseKido
    Tisen skrev 2017-08-30 16:41:20 följande:

Jag har BIM 4/9 men har hela denna vecka mått illa, haft småömma bröst och varit en zombie rent ut sagt.. vågar man redan nu testa eller ska jag försöka hålla mig?

Jag har samma BIM datum. Jag testade mig i morse svaaaagt streck så kan lika gärna vara spökstreck. Kunde inte hålla mig och tog ett till nu i em då var det helt blankt och negativt! Så jag tror det kan vara lite tidigt. Visar det negativt för dig nu så kan det hinna ändras. Nu väntar jag till fredag för nästa test. Lycka till :)
  • MisseKido
    Archimedes skrev 2017-08-31 10:39:38 följande:

Usch jag tror inte att detta lilla plus kommer stanna :(. Fick en mörkare flytning igår och så har jag en molande mensvärk. Nu väntar jag bara på att mensen ska komma :(. Jag som började släppa tankar på missfall igår eftermiddag så kom detta på kvällen. Är på bim-4 så det enda är väl att vänta. Jag kommer aldrig data mig innan bim igen iaf!

Borde jag testa imorgon för att se om strecket blivit starkare? Eller ska jag vara släppa allt och se vad som händer nästa vecka?

Åh hoppas att det går vägen ändå! Jag är nog fel person att fråga för jag har tydligen blivit testtokig den här gången. Jag beställde hem gravtest "tidigt" idag, hoppas jag hinner få det imorgon. Jag är väldigt osäker på mitt senaste test. Men blir testet starkare så borde det gå åt rätt håll för dig? Du gör det som känns rätt..
  • MisseKido
    Jokri85 skrev 2017-08-31 14:54:38 följande:

Kunde såklart inte hålla mig. Ser ut att vara något streck där.... svårt att ta in. Jag anade ju...men ändå känns det så overkligt när det knappt märks något?!

Haha

Jag ska testa tisdag morgon igen när jag får den som säger 1-2 veckor gravid t.ex så får vi se... är försiktigt positiv.

Första försöket till nr 2. Använde oss av clearblue dubbel hormonindikator. För att få fram EXAKT ÄL.

Grattis!!!
  • MisseKido
    Archimedes skrev 2017-08-31 13:46:15 följande:

Visst borde det bli starkare då?

Ja vi har ju samma bim-datum och det är tidigt egentligen att testa nu så testen kan ju bara bli starkare! Du får prova igen :) ?
  • MisseKido

Jag blir tokig på mina test, jag köpte två stycken från apoteket och testade igår. Bifogar bild. Teststrecket var inte alls lika starkt när jag gjorde testet utan det blev starkare när det "torkat". Det översta testet är från igår morse och det understa från igår kväll. Jag tog kortet på testen i morse. Någon av er som fått starkare + på testen efter ett tag?

• MisseKido

Hmm kan inte lägga upp någon bild..

Svar på tråden Vi med BIM September 2017