Inlägg från: puffen2009 |Visa alla inlägg
  • puffen2009

Vi med BIM September 2017

Hej!

Vi smygstartar med försöken den här månaden, egentligen har vi sagt från och med oktober/november :). Har tre barn sen innan födda 05,07 och 10 så det blir en liten sladdis om det nu tar sig. Ser att ni har pratat ålderskillnad, jag har tätt mellan mina första och det var bra på flera sätt men också väldigt krävande. Jag pluggade på universitet med tre barn under 6 och det var tufft. Men samtidigt var alla vaknätter och blöjbyten koncentrerade och avklarade under en rätt bort period. Och bytte jag på en kunde jag lika gärna byta på två ;)

Nu ser jag fram emot att få uppleva bebistiden med självgående syskon :)

• puffen2009
    Sandrawr skrev 2017-08-28 13:41:00 följande:

Hej på er allihop!

Vi är inne på 8e försöket till första barnet, vi är båda i 25års åldern.

Vi har testat älstickor hittills, och äl var 15augusti.

Beräknad bim någon gång denna vecka.

Nu till min fråga, idag tog jag ytterligare ett äl test och den visar en liten stegring, dom brukar vara helt blanka annars.

Min mens & äl brukar alltid vara regelbundna, har inte ätit några preventivmedel på ett år heller.

Vågar jag hoppas på ett eventuellt plus?

Hur gör ni andra för att inte bli helt tokiga av väntan tills mensen ska komma..

Hoppas ni alla får det ni önskar. Mvh

Med första barnet testade jag med äl-test kring bim och fick positivt. Tog då ett grav-test och det blev ett plus direkt :) Håller tummarna!
  • puffen2009
    Elsisi skrev 2017-08-29 16:25:29 följande:

BIM -2 ungefär

Ni som kommenterade hade rätt!

Testade negativt med samma typ av test i förrgår.

Hoppas det hålller hela vägen :)

Idag kom också illamåendet!

Grattis! Vad kul! :)
  • puffen2009

Grattis till er som plussat! :)

Jokri85 skrev 2017-08-30 19:56:46 följande:
    Om du vill testa i helgen så köp i butik. Är medlem på hjärtat så hade check på 25 kr och även 30% rabatt.

Så det var bra. Jag väntar gärna till måndag. Är ledig då och hemma och pluggar så kan testa i lugb och ro. Eller så får det bli test på tisdag...för jag får nog det sent på måndag haha vilken miss. Kan man testa mitt på dagen?
    Morgonurin är ju bäst som sagt men har du en ren behållare kan du spara urin i kylskåpet tills du får testet :) Eller så håller du dig 4-5 timmar innan. Lycka till! :)
  • puffen2009
    Mor till Ella skrev 2017-08-30 20:34:35 följande:
    Jag säger som du, är jag inte gravid så måste jag gå till doktorn. Mår så annorlunda. Jag har ömma bröst, älskar pepsi Max och dricker i vanliga fall 11/2 liter om dagen. Senaste veckan har jag druckit 2 liter tillsammans. Smakar konstigt i munnen. Men jag kanske bara inbillar mig. Jag kommer att testa imorgon på BMI -5.
    Konstig smak i munnen är ju ett grav-tecken :) Håller tummarna för ett plus imorgon!
Svar på tråden Vi med BIM September 2017