Inlägg från: luciabarn |Visa alla inlägg
  • luciabarn

Vi med BIM September 2017

Hittade just denna tråd.. har hängt i den andra "vi som vill plussa i september"-tråden. Verkar dock vara mer aktivitet här. Så testar med min frågeställning här istället och hoppas att någon kan ge mig lite input:

Jag har bim imorgon (enligt app).. men cykeln har varierat mellan 28-32 dagar. Imorgon är dag 31. Idag är alltså dag 30, och 12 dagar efter äl, testade med äl-test och det blev positivt för 12 dagar sen..

Imorse gjorde jag ett gravtest, negativt. Har haft mensvärk sen i måndags, blev då övertygad om att mensen var på G, att den skulle komma tidigare dvs tisdag eller onsdag. Men idag har jag ingen mensvärk.. och negativt gravtest. Betyder det att det är kört?

Negativt på äl+12 känns som att det är ganska självklart negativt och att det inte blev något denna månad heller.. någon som vet om det är kört? Eller kan de fortf ha blivit av? :)

• luciabarn
    Elsisi skrev 2017-09-01 06:20:40 följande:
    Välkommen!

Det behöver inte vara för sent! Vänta några dagar och testa igen. Hur starka utslag hormonerna ger är så olika. Vissa plussar inte förrän efter BIM, som trådtartaren till exempel :)
    Tack för ditt svar! Då kanske jag ska avvakta och testa under helgen igen :) känns så otroligt att man ska kunna testa neg ena dagen och pos nästa när man är runt bim :)
  • luciabarn
    inalife skrev 2017-09-02 15:12:19 följande:

Haft bim i 5 dgr, molnande värk i livmodern till och från, men enligt grav test negativt

Jätte jobbigt detta :(

Samma här. Jätte frustrerande :( får hellre mens än att bim går förbi utan mens, och med negativa test..
  • luciabarn

Jag är på cd 33. Brukar få min mens på dag 28-31 absolut senast 32, det varierar alltså lite. Jag har inga som helst känningar på att mensen är påväg. Hade det i början på veckan måndag och tisdag. men efter det inget alls.. helt blanka gravtest dessutom. Har vita gryniga flytningar, det brukar vara helt torrt dagarna innan mens. Utöver det så mår jag som vanligt. Jätte märkligt. Känns varken som att jag ska få mens eller som att jag är gravid.

Förstår inte vad som händer i kroppen.. någon som varit med om något liknande tidigare? Kanske ska testa med andra test. Har uteslutande testat med rfsu-test. Kan de ena visa "falskt" negativt?

• luciabarn
    Snultan skrev 2017-09-03 10:36:00 följande:
    Jag har haft det, typ en vecka efter ÄL extremt mkt

Sedan lugnade det ner sig lite.
    Matheus 131002!
    Hur brukade dina flytningar vara innan mens annars? Tänker om det skiljer sig på annat vis än att de ökat? :)
  • luciabarn
    14163 skrev 2017-09-03 10:58:09 följande:

Gravid! Testet säger v 2-3 men natural cykels säger v 4???? Sambon fick lite av en chock bara, hur reagera era partners nu som har plussat. Bara hoppas att allt går vägen nu! Så himla lycklig att få veta att jag kan bli gravid över huvudtaget!

Om det står v 2-3 på clearblue med veckoindikator så adderar man 2 veckor på det. Dvs är du i v 4-5. Cb räknar från när ägget blev befruktat. Men i en graviditet räknar man från senaste mensens första dag, vilket oftast är ca 2 veckor innan äl. :)
  • luciabarn

Jag är på bim+6.. ingen mens, känns heller inte som att den är påväg. Däremot har jag illamående som kommer och går, och vita lite vattniga flytningar.. men negativt gravtest. Ni som har barn sen tidigare, hur sent har ni plussat trots neg gravtest på eller efter bim?
    :(

Svar på tråden Vi med BIM September 2017